וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מפחדים מהמילה שלום": ויכוח בממשלה על הסוגיה הפלסטינית

עודכן לאחרונה: 6.2.2022 / 17:19

כמה מהשרים העירו שבסקירת המל"ל לא הייתה התייחסות מספקת לנושא הפלסטיני. השר פריג' שאל את ראש הממשלה מדוע אינו מאשר לכנס ועדה כלכלית עם הרשות. בנט השיב: אנחנו עושים הרבה צעדים אבל אתם כל הזמן רוצים פגישות. זנדברג אמרה: "אי אפשר להתעלם מהנושא הפלסטיני"

בווידאו: גנץ מתייחס לביקורת על פגישתו עם אבו מאזן/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אביעד בללי

הערכת המצב השנתית של המטה לביטחון לאומי (מל"ל) שהוצגה היום (ראשון) בפני הממשלה הפכה לוויכוח בין השרים בנושא הפלסטיני, כך לפי ארבעה שרים שהשתתפו בישיבה.

לדברי ארבעת השרים המצגת של היועץ לביטחון לאומי איל חולתא כמעט ולא הזכירה את הנושא הפלסטיני, וכללה התייחסות במקום נמוך יחסית לצורך בשימור היציבות בעזה ובגדה המערבית להיערכות ליום שאחרי אבו מאזן - אך לא מעבר לכך.

יו"ר מרצ, שר הבריאות ניצן הורוביץ, השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' ויו"ר סיעת מרצ ח"כ מיכל רוזין נפגשו  במוקטעה ברמאללה עם נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס, 3 באוקטובר 2021. לשכת יו"ר מרצ, אתר רשמי
בכירי מפלגת מרצ בפגישתם עם יו"ר הרשות הפלסטינית, באוקטובר/אתר רשמי, לשכת יו"ר מרצ

השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג', העיר על כך שאין התייחסות מספקת לנושא הפלסטיני. פריג' שאל את ראש הממשלה נפתלי בנט מדוע לא מאשרים לו לכנס את הוועדה הכלכלית המשותפת עם הרשות הפלסטינית. בנט השיב כי נעשים הרבה צעדים כלכליים ואזרחיים מול הרשות הפלסטינית, אבל לא יהיו מהלכים מדיניים. "אתם כל הזמן רוצים פגישות, פגישות, פגישות", אמר ראש הממשלה לפריג'.

שר התפוצות נחמן שי התערב בוויכוח. "למה בכל הדיון הזה ובמצגת הזו לא הוזכרה אפילו פעם אחת המילה שלום? למה מפחדים מהמילה הזו?", שאל.

השרה להגנת הסביבה זנדברג אמרה בישיבה כי יש צורך באופק מדיני ואי אפשר להתעלם מהנושא הפלסטיני. "אנחנו מדברים רק על האיומים והסוגיות הרחוקות אבל מתעלמים ממה שקורה הכי קרוב אלינו", אמרה. בנט לא הגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully