וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר אוקראינה זומן לשיחת נזיפה לאחר שביקר את דברי השר לפיד בוואלה!

עודכן לאחרונה: 3.2.2022 / 19:49

השגריר יבגן קורניצ'וק כתב בפוסט בפייסבוק כי הוא "מזועזע" מדברי לפיד בראיון בוואלה!, לפיהם הוא בעל הערכה שונה מזו של ממשל ביידן לגבי הסיכוי למלחמה בין רוסיה ואוקראינה. "אני לא רואה עימות אלים בקרוב, אני לא חושב שתפרוץ מלחמת עולם", אמר השר

בווידאו: שר החוץ, יאיר לפיד מתייחס בריאיון לוואלה! למתיחות רוסיה-אוקראינה/מערכת וואלה!

שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק זומן היום (חמישי) לשיחת נזיפה בידי משרד החוץ לאחר שביקר את דברי שר החוץ יאיר לפיד בוואלה!, לפיהם הם לא צופה עימות משמעותי בין רוסיה ואוקראינה. "כרגע ההערכה היא שאני לא רואה עימות אלים בקרוב, אני לא חושב שתפרוץ מלחמת עולם", אמר. "מטריד אותנו שזה מסיט את תשומת הלב משיחות הגרעין בווינה שאנחנו היינו רוצים לקבל מארצות הברית יותר תשומת לב אמריקנית כדי למנוע שיקרו שם דברים מסוכנים".

בפוסט בפייסבוק אותו פרסם מוקדם יותר היום כתב קוניצ'וק כי הוא "מזועזע" מדבריו של לפיד בראיון לוואלה. "אני רוצה להזכיר למר לפיד כי מה שקורה בין רוסיה לאוקראינה אינו סכסוך - זו מלחמה שרוסיה מנהלת בתוקפנות נגד אוקראינה", כתב השגריר האוקראיני. "זה מצער שמר לפיד לא הבחין שבמרכז אירופה מתנהלת מלחמה כבר שמונה שנים. הרטוריקה שלו חוזרת אחרי התעמולה הרוסית ומתעלמת מהמסרים שמגיעים מבנות הברית החזקות ביותר של ישראל - ארה"ב ובריטניה שסבורות שיש סיכוי גבוה לפלישה רוסית לאוקראינה בשבועות הקרובים".

השגריר האוקראיני הוסיף כי הוא מציע למר לפיד לקיים שיחת טלפון לא רק עם שר החוץ הרוסי לברוב, כפי שסיפר פקיד ישראלי בכיר לוואלה!, אלא גם עם שר החוץ של אוקראינה כדי להבין את התמונה האמיתית של מה שמתרחש.

שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורינצ'וק. שגרירות אוקראינה בישראל, אתר רשמי
השגריר קורניצ'וק/אתר רשמי, שגרירות אוקראינה בישראל
ראיון שר החוץ יאיר לפיד באולפן וואל ה2 בפברואר 2022. ראובן קסטרו
לפיד/ראובן קסטרו

בשיחת טלפון שהתקיימה בין לפיד לבין שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן ביום שני העלה האחרון את סוגיית אוקראינה וביקש מלפיד שישראל תעביר לרוסיה מסרים שקוראים להימנע מהסלמה ומפלישה לאוקראינה. בימים האחרונים אמרו שורה של בכירים אמריקנים כי פלישה רוסית לאוקראינה עלולה להתרחש "בכל רגע". לפיד הציג בראיון לוואלה! הערכה שונה מזו של ממשל ביידן לגבי סיכויי המלחמה.

לפיד נשאל האם העימות בין רוסיה לאוקראינה יסלים לעימות וכיצד המצב משפיע על ישראל. "המורכבות אפילו יותר מסובכת מבחינתנו, יש עלינו חובת זהירות באירוע בגלל כמות היהודים במדינה", אמר. "חלק מתפקידי זה להשגיח על יהדות העולם. אני מאמין שישראלי היא בירתו של העם היהודי ולפיכך אנחנו מתנהלים בזהירות", הוסיף.

רוסיה האשימה השבוע את המערב ב"ליבוי המתיחות" סביב אוקראינה, במהלך עימות סוער במועצת הביטחון של האו"ם על רקע החשש ממלחמה חדשה במזרח אירופה. שגריר רוסיה, ואסילי נבנזיה, אמר כי וושינגטון העלתה לשלטון בקייב "נאצים טהורים", בעוד ששגרירת ארצות הברית, לינדה תומאס-גרינפילד, אמרה כי פריסת הכוחות של רוסיה לאורך גבולותיה של אוקראינה - יותר ממאה אלף חיילים - היא הגדולה ביותר ביבשת בעשרות השנים האחרונות. היא הוסיפה כי חלה עלייה במתקפות הסייבר של רוסיה ובדיסאינפורמציה שהיא מפיצה.

כוחות שריון של צבא אוקראינה בתרגיל בפאתי חרקוב, 31 בינואר 2022. רויטרס
תרגיל של צבא אוקראינה, השבוע/רויטרס

"הם מנסים, ללא שום בסיס עובדתי, לצייר את אוקראינה ואת מדינות המערב כתוקפניות על מנת להמציאי תירוץ למתקפה", אמרה שגרירת ארצות הברית.

חילופי הדברים הקשים באו"ם התנהלו אחרי שמוסקבה נכשלה בניסיון לבלום את הדיון הפומבי והם משקפים את המשבר יבן שתי המעצמות. זאת הפעם הראשונה שבה כל המעורבים במשבר באוקראינה דנו בו בפומבי, אולם מועצת הביטחון לא נקטה שום צעד ממשי.

  • עוד באותו נושא:
  • אוקראינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully