וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסול מנהיג דאעש: המבצע תוכנן חודשים, ביידן נתן אור ירוק שלשום

עודכן לאחרונה: 4.2.2022 / 8:42

גורמים אמריקניים תיארו את ההכנות לפשיטה המוצלחת בצפון סוריה, שבה פוצץ את עצמו אל-קורשי והרג את בני משפחתו. בוושינגטון בחרו בפעולה קרקעית כדי להימנע מפגיעה באזרחים, והאשימו את דאעש באחריות למותם. "גופות עפו מהמבנה"

בווידאו: זירת חיסול מנהיג דאעש בידי כוחות אמריקנים בעיירה במחוז אידליב בסוריה/צילום: רויטרס ומתוך טוויטר

ארצות הברית תכננה במשך חודשים את המבצע לחיסולו של מנהיג דאעש, אבו איברהים אל-האשמי אל-קורשי - כך אמרו הערב (חמישי) גורמים בממשל, שפירטו את ההכנות ואת ביצוע הפעולה המוצלחת הלילה בצפון-מזרח סוריה.

לפי הגורמים, לביידן הוצגה בחודש שעבר תכנית מפורטת לחיסול מנהיג ארגון הטרור, שפיקד על רשתות הארגון בעולם - כולל על זו באפגניסטן שהייתה אחראית לפיגוע התאבדות קטלני באוגוסט שבו נהרגו חיילים אמריקנים רבים. הנשיא הדמוקרטי נתן אור ירוק למבצע ביום שלישי, והיום הוא אמר כי הוחלט להשתמש בכוחות קרקעיים ולא לתקוף את המבנה מהאוויר כדי להימנע מפגיעה באזרחים.

עם זאת, ארגוני הצלה מקומיים באידליב אמרו כי 13 אזרחים לפחות נהרגו, בהם ילדים. בוושינגטון האשימו את מנהיג דאעש במותם, משום שבחר לפוצץ את עצמו ולא להסגיר את עצמו לכוחות האמריקניים - בדומה לרגעים האחרונים בחייו של קודמו, אבו בכר אל-בגדאדי.

תמונות של מנהיג דאעש אבו אבראהים אל-האשמי
אל-קורשי. טוויטר, צילום מסך
יצא מקומת המגורים - רק כדי להתרחץ על הגג. אל-קורשי/צילום מסך, טוויטר

הפיצוץ החריב את רוב חלקה של הקומה השלישית במבנה, ששכן בתוך מטע זיתים. משפחתו של אל-קורשי נהרגה יחד עמו, ועוצמת הפיצוץ העיפה גופות מהמבנה אל אזורים סמוכים. לפני הפיצוץ, משפחה שגרה בקומה הראשונה עזבה את המקום ללא פגע, בעוד שבקומה השנייה התבצר בכיר אחר בדאעש יחד עם אשתו. לפי הגורמים, הם נהרגו מאש כוחות אמריקניים לאחר שפתחו לעברם באש. הגורמים אמרו כי אל-קורשי מעולם לא עזב את הקומה השלישית במבנה, פרט לביקורים מזדמנים בגג כדי להתרחץ.

המבצע כולו ארך כשעתיים, והוגדר כהצלחה - למרות העובדה שהכוחות נדרשו לפוצץ את אחד המסוקים על הקרקע בשל תקלה טכנית. זאת בדומה לפעולה לחיסולו של אוסמה בן לאדם בפקיסטן ב-2011.

עוד בוואלה!

מנהיג דאעש שחוסל בידי ארה"ב: ממקימי הארגון ואידיאולוג קיצוני

לכתבה המלאה
ביידן והאריס בעת הפעילות האמריקנית. רויטרס
עודכן על פרטי התכנית. ביידן בחדר המצב עם בכירי ממשלו, הלילה/רויטרס

בארצות הברית אמרו כי בעוד שהחיסול של מנהיג דאעש ינחית מכה כואבת לארגון, הם לא יעשו "סיבוב ניצחון". דאעש טרם אישרו כי אל-קורשי חוסל, אך בוושינגטון כבר מסמנים את יתר בכירי הנהגת הארגון שעוד נותרו בחיים. גורם בממשל אמר כי הכוחות איתרו מידע חשוב בביתו של מנהיג דאעש, שיוכל לסייע בלכידת בכירים אחרים בארגון הקיצוני.

בעולם בירכו על הפעולה האמריקנית, כולל רוסיה, שיחסיה עם ארצות הברית נמצאים על סף פיצוץ בשל המשבר באוקראינה. צבא ארצות הברית עדכן את הכוחות הרוסיים בסוריה על המבצע מראש כדי להימנע מתקריות, אך לא עדכן אותם בזהותו של היעד. רוסיה ומשטרו של בשאר אסד נאבקים אף הם בדאעש במוקדים אחרים במדינה.

בעיראק, שסובלת לאחרונה אף היא מהתגברות מתקפות הטרור של דאעש, אמרו כי הם העבירו מידע מודיעני חיוני שסייע בחיסולו של אל-קורשי, יליד המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully