וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג דאעש שחוסל בידי ארה"ב: ממקימי הארגון ואידיאולוג קיצוני

עודכן לאחרונה: 3.2.2022 / 20:46

אבו איברהים אל-האשימי אל-קורשי, יליד עיראק, ירש את אל-בגדאדי לאחר חיסולו ב-2019. הוא נמנה על מייסדי הארגון, לחם נגד ארה"ב בעיראק ונחשב לאחד האחראים לרצח העם היזידי. חיסולו מגיע אחרי המתקפה הגדולה של דאעש בכלא בסוריה, שלפי ביידן הוא היה אחראי לה

בווידאו: זירת חיסול מנהיג דאעש בידי כוחות אמריקנים בעיירה במחוז אידליב בסוריה/צילום: רויטרס ומתוך טוויטר

מנהיג ארגון דאעש, אבו איברהים אל-האשימי אל-קורשי, שחוסל הלילה (חמישי) בפעולה צבאית של ארצות הברית בצפון סוריה היה דמות לא מוכרת לרוב הציבור, והא שמר על פרופיל נמוך בהשוואה לקודמו, אבו בכר אל-בגדאדי.

אבו איברהים אל-האשמי אל-קורישי - שלפי תחקיר שפורסם ב"גרדיאן" ב-2020 שמו האמיתי היה אמיר מוחמד עבד א-רחמן אל-מוואלי א-סלבי - היה אחד ממייסדי הארגון ואחראי לשעבוד המיעוט היזידי. לפי דיווחים בעבר, הוא מונה לתפקיד שעות אחרי החיסול של אל-בגדאדי באוקטובר 2019. ארצות הברית הציבה פרס של עשרה מיליון דולר על מידע שיוביל ללכידתו של אל-קורשי, שהיה אחד האנשים המבוקשים ביותר בעולם.

המנהיג החדש של דאע"ש. מתוך טוויטר, אתר רשמי
עלה במהירות בסולם דרגות הארגון. אל-קורשי/אתר רשמי, מתוך טוויטר

אל-קורשי נחשב לאחד האידיאולוגים המשפיעים ביותר על שורות הארגון. הוא נולד בעיראק למשפחה טורקמנית, בעיר תל-עפר, ובכך הוא אחד מהחברים המעטים בארגון שאינם ערבים. הוא ידוע גם בשם חאג'י עבדאללה, ובמעגלים מסויימים גם עבדאללה קארדאש - אף שגורמים רשמיים בעיראק טענו כי האחרון הוא בכלל דמות אחרת בדאעש, שמתה לפני כמה שנים.

עוד לפני שהתבררה מטרת הפשיטה הצבאית, תיאר בעלי הבניין של אל-קורשי את בכיר הארגון כמי שמנהל חיים רגילים. "הבחור הזה חי פה 11 חודשים, לא ראיתי או הבחנתי בשום דבר חשוד", אמר הבעלים, שהזדהה בפני AFP בשם אבו אחמד. "הוא הגיע לשלם את שכר הדירה ועזב. הוא גר עם שלושת ילדיו ואשתו. אחותו האלמנה התגוררה מעליהם".

עוד בוואלה!

ביידן: חיסלנו את מנהיג דאעש בפעולה בצפון סוריה

לכתבה המלאה
הבית שהופצץ בתקיפה אמריקנית בעיירה בנפת אידליב, סוריה, 3 בפברואר 2022. Ghaith Alsayed, AP
שרידי הבית של אל-קורשי אחרי הפעולה בצפון סוריה, הבוקר/AP, Ghaith Alsayed

אל-קורשי עלה במעלה הדרגות כשהוא נעזר ברקע שלו כמלומד אסלאמי, ופסיקותיו עומדות מאחורי ניסיון רצח העם היזידים. הוא החזיק בתואר בחוקי השריעה מאוניברסיטת מוסול. בשנת 2004, הוא נעצר על ידי כוחות ארצות הברית בדרום עיראק, שם הוא נפגש עם אל-בגדאדי.

המבצע החשאי התרחש כמה ימים אחרי מתקפה נרחבת של דאעש בצפון-מזרח סוריה, הגדולה ביותר זה שנים, כשלוחמיו תקפו בית כלא שבשליטת הכורדים. הארגון התבסס לאחרונה מחדש, כשהוא מנצל את תסכול התושבים הערים מהשלטון הכורדי באזור.

הכוחות הכורדיים, הנתמכים בידי ארצות הברית, איבדו יותר מ-120 לוחמים וסוהרים במתקפה שמטרתה ככל הנראה הייתה לשחרר בכירים בדאעש מהכלא. במתקן מוחזקים לפחות 3,000 אסירי דאעש. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר הערב כי אל-קורשי פיקד על המתקפה הנרחבת, שנמשכה עשרה ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully