וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: שליחת החיילים האמריקנים למזרח אירופה תחריף את המתיחות

עודכן לאחרונה: 3.2.2022 / 21:51

הקרמלין תקף את החלטתו של ביידן לפרוס 3,000 חיילים ברומניה ובפולין על רקע המתיחות עם אוקראינה. ארדואן יגיע לקייב כדי לנסות לתווך, בנאט"ו מודאגים משליחת הכוחות הרוסיים לבלארוס: "הגדולה ביותר מאז המלחמה הקרה"

בווידאו: תרגיל טנקים משותף של צבאות רוסיה ובלארוס/צילום: משרד ההגנה הרוסי

הקרמלין אמר היום (חמישי) כי פריסתם של 3,000 חיילים אמריקנים במזרח אירופה תחריף את המתיחות באזור. רוסיה פרסה בשבועות האחרונים יותר מ-100 אלף חיילים בסמוך לגבולות אוקראינה, וארצות הברית ובעלות בריתה הזהירו את מוסקבה שמהלך צבאי נגד שכנתה יגרור סנקציות קשות. רוסיה מכחישה שהיא מתכננת לפלוש לשטחה של הרפובליקה הסובייטית לשעבר, אך היא הציגה כמה דרישות ביטחוניות.

"ברור שאלו לא צעדים שנועדו להרגיע את המתיחות, אלא להיפך, אלו צעדים שיובילו למתיחות מוגברת", אמר דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, בשיחה עם כתבים. "אנחנו קוראים שוב ושוב לעמיתנו האמריקנים להפסיק להחריף את המתיחות ביבשת אירופה. למרבה הצער, האמריקנים ממשיכים לעשות זאת".

אחת מדרישותיה המרכזיות של מוסקבה, שנדחו על ידי ארצות הברית ונאט"ו, היא התחייבות של הברית שהיא לעולם לא תצרף את אוקראינה לשורותיה. דרישה נוספת היא הסגת כוחות הברית הצבאית המערבית מרומניה ומבולגריה. החיילים יישלחו לרומניה ולפולין, החברות באגף המזרחי של נאט"ו.

ארצות הברית אמרה כי תגבור הכוחות יגן על מזרח אירופה מפני זליגה של מלחמה אפשרית באוקראינה, שאליה עלו לרגל השבוע שורה ארוכה של מנהיגים מנאט"ו. היום מתארח בקייב נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, המנסה לתווך בין אוקראינה לרוסיה. לאנקרה יש יחסים קרובים עם שתי המדינות שמצויות בסכסוך מאז שמוסקבה סיפחה את חצי האי קרים ב-2014 ותמכה בבדלנים במזרח המדינה.

נושאת המטוסים האמריקנית "הארי טרומן" בים האדריאטי, 2 בפברואר 2022. רויטרס
מזכ"ל נאט"ו שיבח את החלטת ביידן. נושאת מטוסים אמריקנית בים האדריאטי, אתמול/רויטרס

במערב מודאגים במיוחד מהאפשרות שמתקפה נגד אוקראינה תיפתח משטחה של בלארוס, שמארחת עשרות אלפי חיילים, טנקים, מטוסי קרב ומערכות נשק אחרות של צבא רוסיה במסגרת תרגילים צבאיים. מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, אמר כי היקף פריסת הכוחות הרוסיים בבלארוס הוא הגדול ביותר זה 30 שנה, מאז תום המלחמה הקרה. בלארוס, כמו אוקראינה, הייתה חלק מברית המועצות, ופוטין רואה בשתי המדינות חלק מתחום ההשפעה של רוסיה.

סטולטנברג אמר לכתבים במטה נאט"ו בבריסל כי מספר החיילים הרוסים בבלארוס צפוי לטפס ל-30 אלף, בגיבוי כוחות מיוחדים, מטוסי קרב מתקדמים, טילים בליסטיים לטווח קצר ומערכת הגנה אוויריות מדגם S-400.

מזכ"ל הברית הפציר פעם נוספת ברוסיה לפעול להרגעת המתיחות, ושב על אזהרות המערב מפני "מחיר כבד" שתשלם אם תתקוף שוב את אוקראינה. הוא שיבח את החלטת ביידן לחזק את כוחות הברית במזרח אירופה.

תרגיל של צבא רוסיה במחוז קמרובו, 2 בפברואר 2022. AP
כוחות של צבא רוסיה בתרגיל במחוז קמרובו, אתמול/AP

היום הגיע למינסק שר ההגנה של רוסיה, סרגיי שויגו, כדי לפקח על ההכנות לקראת התרגיל הגדול. הוא נפגש עם שליט בלארוס אלכסנדר לוקשנקו, שאמר כי מטרת משחקי המלחמה היא "לחזק את הגבול עם אוקראינה".

בלארוס, שהפכה לתלותית ברוסיה בשל הסנקציות המערביות שהוטלו על משטרו של לוקשנקו, טוענת שכל הכוחות הרוסיים ישובו לבסיסיהם בתום התמרונים שיתחילו ב-10 בפברואר ויימשכו עשרה ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully