וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמר "אוהב אתכם" ונדקר: בן 21 הואשם ברצח עורך הדין מהקריות

עודכן לאחרונה: 4.2.2022 / 7:57

הנאשם, איתי בן עמי, ביצע את המעשים בזמן שטייל בקריית ים. הוא השתמש באולר, ניסה להעלים אותו ושיקר על כך במהלך חקירתו. חבריו טענו כי לא ידעו על הדקירה, עד שבן עמי התוודה בפניהם על המעשה

בווידאו: תיעוד מזירת הרצח של עו"ד משה אלנקווה בקרית ים/צילום: יואב איתיאל, משטרת ישראל, מצלמות אבטחה ובאדיבות המשפחה

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש היום (חמישי) כתב אישום נגד איתי בן עמי, בן 21 מקרית ים, בגין רצח של עו"ד משה אלנקווה בן ה-42, תושב קרית מוצקין, שאותו לא הכיר. מכתב האישום עולה כי מדובר באירוע על רקע בריונות.

לפי כתב האישום, איתי בן עמי ושני חבריו, אלכס ובוריס, הגיעו לקיוסק "הבולדוג", סמוך לבריכת "גליה" בקרית ים. אלנקווה נתקל בשלושתם באזור החנייה של הבריכה, כשקודם לכן שתה, אמר לעברם "אוהב אתכם", "שונא אתכם", וקרא לעברם "מי רוצה לריב". בנוסף, נעמד מולם וטפח קלות על כתפיהם. אחד החברים של בן עמי, בוריס, הזהיר אותו שעדיף לו להמשיך בדרכו, והתריע שרצוי שלא ייפול על אנשים פחות סובלניים.

משה אלנקווה. באדיבות המשפחה
משה אלנקווה/באדיבות המשפחה

על פי האישומים, בן עמי הלך אחורה ושלף לדרמן שלהבו באורך של שמונה סנטימטרים וחצי, התקדם לכיוון אלנקווה ששתה קודם לכן ודקר אותו דקירה אחת קטלנית בחזה, קרוב ללב. בכתב האישום נכתב כי חבריו של הדוקר לא הבחינו בעבירה וחשבו שבן עמי הכה את אלנקווה באגרוף.

השניים הדפו את בן עמי ואמרו כי אין צורך להרביץ לעורך הדין, כי בסופו של דבר לא עשה שום דבר, לא חיפש לריב ושכדאי שיעזבו את המקום. חבריו של בן עמי שוחחו עם המנוח, הביעו התנצלות בפניו וצעדו לעבר הקיוסק.

רק לאחר מכן, בן עמי שיתף את חבריו, בזמן שהוא מחזיק את הסכין בידו, כי דקר את אלנקווה. בוריס ואלכס מיד הסתובבו לכיוון המנוח, ראו שהתמוטט על האדמה ומיד הזעיקו כוחות של מד"א.

הסכין ששימשה את  איתי בן עמי  מקרית ים, לרצח של עו״ד משה אלנקווה. ללא, מערכת וואלה!
האולר בה השתמש בן עמי/מערכת וואלה!, ללא
הגשת כתב אישום נגד איתי בן עמי  מקרית ים, ברצח של עו״ד משה אלנקווה. יואב איתיאל
איתי בן עמי/יואב איתיאל

בכתב האישום נגד בן עמי נכתב כי לאחר ששיתף את חבריו בדקירה, מיד שינה את כיוון הליכתו דרך פארק סמוך לזירת האירוע והשליך את הסכין לפח אשפה. צוות מד"א שהוזעק למקום ביצע החייאה ממושכת באלנקווה, העביר אותו לבית החולים רמב"ם בחיפה כשהוא מורדם ומונשם אך לאחר שלושה ימים הרופאים נאלצו לקבוע את מותו.

מיד לאחר התקיפה, שוטרי תחנת זבולון החלו לחקור את האירוע. בוריס ואלכס הגיעו למחרת לתחנה, הודו כי לא נשקפה להם סכנה מאלנקווה וסיפרו כי כלל לא ידעו על הדקירה עד שבן עמי התוודה בפניהם. מצלמות האבטחה תומכות בגרסתם.

זירת רצח של משה אלנקווה. דוברות משטרת ישראל
זירת האירוע בקרית ים/דוברות משטרת ישראל

בזמן מעצרו, הודה בן עמי כי התעמת עם הגבר שהיה מולו, וטען כי הדף אותו באגרוף. יחד עם זאת, הוא הכחיש שהיה מצויד בסכין. הוא טען כי לאחר שרכש נייר גלגול ממוכרת בקיוסק, ניגש אליו אלמוני שקודם לכן התעמת עם המנוח, הניח בידו סכין ואמר לו להעלים אותה. לדבריו, הוא עשה כן כי היה בלחץ.

הוא הצביע לחוקרים על הפח המדובר בו הם עוד קודם לכן כבר גילו בעצמם את הסכין המגואלת בדם. אלא שלטענת פרקליטות מחוז חיפה שהגישה את כתב האישום, הראיות מפריכות את גרסתו זו. בין היתר, הסתבר כי בקיוסק היה מוכר ולא מוכרת וכי בסרטוני מצלמות האבטחה האיכותיות שתיעדו את ההתנהלות בקיוסק הוא לא נראה כלל.

הסניגור עו״ד יובל זמר (מימין) והתובע עו״ד טל עופר בהגשת כתב אישום איתי בן עמי  מקרית ים, ברצח של עו״ד משה אלנקווה. יואב איתיאל
הסניגור עו״ד יובל זמר (מימין) והתובע עו"ד טל עופר/יואב איתיאל

איתי בן עמי, ללא עבר פלילי, הואשם ברצח עם כוונה וכן בעבירות נלוות של החזקת סכין ושיבוש מהלכי המשפט. בנוסף במקביל להגשת כתב האישום, התובע, עו"ד טל עופר מבקש את מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים שנגדו. דיון לגופה של הבקשה יתקיים בהמשך ובינתיים, הסניגור עו"ד יובל זמר, המייצג את בן עמי, יקבל את תיק החקירה וילמד אותו.

"כבר מחשיפה חלקית לחומרי החקירה ומהדרך בה כתב האישום מנוסח אנחנו למדים שככל הנראה העבירה שמיוחסת לנאשם היא לא העבירה הנכונה מבחינה משפטית", טען עו"ד זמר. "אין חולק, חרף מאמצי המשטרה להסתיר זאת במהלך ימי המעצר, כי המנוח היה בגילופין עובר לאירוע וככל הנראה התעמת עם הנאשם ועם חבריו שהגיעו למקום". הוא הוסיף כי "אני כמובן משתתף בצערה של משפחת אלנקווה. מדובר באירוע טראגי, שאני לא חושב שאגזים אם אומר קורע לב, שבו חייו של אדם קופחו בגין אירוע לכאורה של מה בכך. אין לנו כמובן יריבות משפטית עם בני משפחת אלנקווה וחוץ מלחבק אותם ולהשתתף בצערם אין לי מה לומר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully