וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצח בחיפה "פוענח", אך המתנקשים נותרו אלמונים וחופשיים

עודכן לאחרונה: 9.1.2022 / 9:03

מוחמד סואעד, בן 25 משפרעם, הואשם ברצח אברהים בלקיס בן ה-29 סמוך לביתו בשכונת חליסה בחיפה. עם זאת, מכתב האישום עולה שישנם עוד שלושה מעורבים במעשה שטרם נלכדו. סנגור הנאשם: "ישנם כשלים חקירתיים, המשטרה יכלה למנוע את המקרה"

מתקרים לרכב ויורים מטווח אפס: תיעוד הרצח בחליסה/מצלמות אבטחה

המשטרה הגישה כתב אישום נגד מוחמד סואעד, תושב שפרעם בן 25, בגין רצח ביריות של אברהים בלקיס בן ה-29 סמוך לביתו בשכונת חליסה בחיפה. היחידה המרכזית של מחוז חוף עצרה אותו והביאה אותו לדין באשמה של רצח בנסיבות מחמירות ועבירות חמורות אחרות. מכתב האישום שהוגש ביום חמישי עולה שסואעד היה לכאורה דמות מרכזית בקשירת הקשר לרצח וכי הוא אף שימש כתצפיתן לכנופיה. עם זאת, לפי כתב האישום, הוא הסתלק מהמקום עוד לפני הירי הרצחני, ושלושת המעורבים האחרים, בהם שני האקדוחנים שירו ונהג המילוט שלהם, נותרו אלמונים וטרם נלכדו.

על פי כתב האישום שהוגש בבית המשפט המחוזי בחיפה, הרקע לרצח שהתרחש ב-24 בנובמבר הוא סכסוך שנתגלע בין בין בלקיס לסואעד. כתב האישום חושף גם כי תשעה ימים קודם לאירוע הקטלני נעשה כבר ניסיון קודם שלא צלח לחסל את בלקיס כשיצא מעסק נרגילות סמוך למגדל הנביאים בחיפה.

איברהים בלקיס, הנרצח בזירת אירוע הירי בחיפה. פייסבוק, אתר רשמי
נרצח מחוץ לביתו. אברהים בלקיס/אתר רשמי, פייסבוק
זירת רצח בשכונת חליסה בחיפה, 25 בנובמבר 2021. ללא קרדיט, אתר רשמי
חורי הקליעים ברכבו של בלקיס/אתר רשמי, ללא קרדיט

על פי כתב האישום, לצורך הרצח ארבעת הגברים הצטיידו בשני אקדחים חצי אוטומטיים. באותו יום אחר הצהריים מוחמד סואעד סייר במכונית ששאל מחבר ליד דירתו של אברהים שהתגורר מעל המרכז המסחרי הקטן שברחוב הגיבורים בחליסה, אחר כך התמקם לתצפית והשלושה האחרים הגיעו בהכוונתו מבסמת טבעון והמתינו בסמוך. מכתב האישום עולה שהשלושה המתינו כשעה וחצי, עד שהתקבל הדיווח מסואעד כי בלקיס ניגש לרכבו עם חברו מחמוד בן ה-23, נכנס אליו, הניע אותו והשתהה. על פי הנטען, אז סואעד הסתלק ברכב בו הגיע, ושני שותפיו יצאו לפעולה. מהסמטה בה המתינו, הם הגיחו רעולי פנים בריצה וממרחק קצר ירו לפחות 26 כדורים מהם לפחות 15 נורו לעבר בלקיס וחברו וחוררו את הרכב. החבר נפצע אך הצליח להמלט מהמכונית. אזרח הבהיל את בלקיס במכוניתו אל בית החולים רמב"ם בעיר, לשם הגיע עם פציעות קליעים רבים שחדרו את גופו, בבטן, בחזה ובגב, כשהוא ללא רוח חיים.

האירוע הזה התרחש כ-300 מטרים ממטה מחוז חוף ותחנת חיפה שברחוב נתן אלבז. חוקר היחידה המרכזית של מחוז חוף, רס"ב טל רותם, שעבד אותה עת במשרדו, שמע את הירי באקראי ואף רשם מזכר בענין. בינתיים, אנשי יחידת העיקוב של המשטרה דלקו בעקבותיו של סואעד ממקום התצפית שלו, במהלך שיטוטיו בחיפה ובדרך לשפרעם בין צומת יגור לצומת זבולון. בלשי היחידה המרכזית של מחוז צפון שהוזעקו לשם לסיוע מצויידים בתיאור הרכב, עצרו אותו בתום מרדף קצר תוך שנאלצו להפעיל כוח. ברכב נמצאו אצלו שני טלפונים ניידים, אחד מהם הוא טלפון הנוקיה המבצעי לו האזינה המשטרה. הסים לא נמצא.

תמלול השיחות בין המתנקשים שביצעו את הרצח בשכונת חליסה בחיפה. מערכת וואלה!, מערכת וואלה!
תמלול השיחה בין המתנקשים/מערכת וואלה!, מערכת וואלה!

סואעד עצור מאז. את החקירה המאומצת ניהל צוות בראשות רפ"ק איימן ברכאת בימ"ר חוף. "משטרת ישאל עושה הכול ומשתמשת בכלל האמצעים כנגד פורעי חוק בכדי להעמידם לדין ולהביאם אל מאחורי סורג ובריח", אמר ברכאת עם הגשת הצהרת התובע כנגד סואעד. אלא ששני המתנקשים הסתלקו ברכב בו המתין להם הנהג שלהם, והשלושה התנדפו ובינתיים מסתובבים חופשי.

בחקירה, סואעד שתק. במשטרה אומרים כי כלים חקירתיים וטכנולוגיים הם שהביאו לאיסוף מגוון ראיות שהניחו תשתית ראייתית לפענוח הרצח. כך למשל שיחות טלפון מפלילות בין מוחמד סואעד לבין אחד "סאלח" נקלטו בהאזנת סתר של המשטרה גם באירוע ניסיון הרצח וגם במועד הרצח. מצלמות אבטחה, רובן של פרויקט "עיר ללא אלימות" של עיריית חיפה, תיעדו את ההתארגנות, הריצה אל המכונית והירי הקטלני.

ראש צוות חקירת הרצח בשכונת חליסה בחיפה, רפ"ק איימן ברכאת. משטרת ישראל, צילום מסך
רפ"ק ברכאת. ראש צוות החקירה/צילום מסך, משטרת ישראל
עו"ד תומר נוה, סניגורו של מוחמד סואעד. יואב איתיאל
עו"ד תומר נוה, סנגורו של מוחמד סואעד/יואב איתיאל

לבקשת המשטרה, מעצרו של מוחמד סואעד הוארך מספר פעמים בבית משפט השלום בחיפה כ-40 יום, באישור היועץ המשפטי לממשלה, עקב התמשכות החקירה. עתה הוא מואשם ברצח בנסיבות מחמירות, ניסיון רצח, עבירות בנשק והשמדת ראיה. אם יורשע במיוחס לו, צפוי לו מאסר עולם. בעברו הוא כבר ריצה מאסר בכלא ובמקביל להגשת כתב האישום מבקשת התובעת ענת שטיינשניד מפרקליטות מחוז חיפה את הארכת מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו. דיון לגופה של הבקשה עוד יתקיים, ובינתיים האריך השופט ניצן סילמן את מעצרו עד החלטה אחרת. הוא ציין כי ניתן לזהותו בסרטוני המצלמות.

"מיום מעצרו אנחנו טוענים כי ישנם כשלים ראייתיים הברורים גם לפרקליטות, שמדובר בכשל חמור של אי התערבות של היחידה הסמויה של משטרת ישראל. האישום משקף שהוא אף לא נכח ברצח", אמר לוואלה! עו"ד תומר נוה, סניגורו של מוחמד סואעד. "בכלל, האירוע כולו התרחש תחת עינה הפקוחה של יחידת העיקוב של המשטרה, ואם הבלשים היו נחשפים הם היו יכולים למנוע אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully