וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלימות בחברה הערבית: תושב חיפה בן 29 נורה למוות בעיר; אדם נוסף נפצע בינוני

עודכן לאחרונה: 25.11.2021 / 7:30

הצעיר, אבראהים בלקיס, תחילה פונה לבית החולים רמב"ם, שם נקבע מותו. אדם נוסף נפצע בתקרית באורח בינוני ופונה גם הוא לביה"ח, לשם כוחות יס"מ ומג"ב הוקפצו מחשש למהומות. המשטרה פתחה בחקירה. לפי מרכז אמאן, מדובר בנרצח ה-114 בחברה הערבית מתחילת השנה

בווידאו: שוטרים נערכו סמוך לביה"ח רמב"ם מחשש למהומות/קרדיט: דוברות רמב"ם

תושב חיפה בן 29 נורה למוות הערב (רביעי) בשכונת חליסה ברחוב הגיבורים בעיר, סמוך לביתו. הצעיר, אבראהים בלקיס, תחילה פונה לבית החולים רמב"ם בעיר, שם נקבע מותו. אדם נוסף נפצע בתקרית באורח בינוני, ופונה גם הוא לרמב"ם - לשם הוזעקו כוחות גדולים של יס"מ ומג"ב מחשש למהומות. המשטרה פתחה בחקירה, ומבצעת סקירה במקום אחר מבצעי העבירה, שנמלטו מהמקום ברכבם.

היחידה המרכזית של מחוז חוף עצרה חשוד תושב שפרעם בשנות השלושים לחייו, בחשד למעורבותו בירי בבלקיס. סנגורו, עו"ד תומר נווה, אמר לוואלה!: "טופלים עליו עלילה. אין לו כל קשר לאירוע".

האירוע קרה מעט לפני השעה 19:00, ממש סמוך לביתו של בלקיס, כ-400 מטר בלבד ממטה מחוז חוף ותחנת חיפה של המשטרה. ככל הידוע, המתין לו אלמוני בפינת רחוב הגיבורים, פתח לעברו באש ונמלט מהזירה - הכל לעיני עוברים ושבים, בשעה בה ילדים בשכונה חוזרים מחוגים ואנשים עוד עורכים קניות במכולת השכונתית. בלקיס נפצע באורח קשה. שכן לקח אותו מיד ברכבו אל בית החולים רמב"ם בעיר. עוד עובר אורח נפצע באורח קל וגם הוא הגיע לטיפול בבית החולים. מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר, הטיל את החקירה על היחידה המרכזית שלו.

ההרוג מוכר למשטרה "ממגוון תחומים". ב-2013 הוא עצמו נעצר עם שלושה אחרים בחשד לניסיון חיסול כפול בשכונת הדר הכרמל, אבל הם כולם שוחררו לאחר חמישה ימים.

לפי מרכז אמאן, מדובר בנרצח ה-114 בחברה הערבית מתחילת השנה. לשם השוואה, בשנה שעברה כולה נרצחו ונהרגו 113 בני אדם מאירועי רצח ואלימות החברה הערבית.

איברהים בלקיס, הנרצח בזירת אירוע הירי בחיפה. פייסבוק, אתר רשמי
נורה מחוץ לביתו. אבראהים בלקיס/אתר רשמי, פייסבוק

אמש עצרה היחידה למאבק בפשיעה במרחב כרמל את תושב העיר אחמד אל דחל בן ה-26, בחשד למעורבות עם אחרים ברצח שאירע ב-1 באוקטובר, ובו חוסל ביריות מהראן מוגרבי בן ה-39, ברחוב קיבוץ גלויות, כמה מאות מטרים מזירת הרצח היום. גם באירוע ההוא הסתלקו המתקשים ברכב. המשטרה תבדוק קשר בין האירועים.

היום, בבית משפט השלום בחיפה, סניגורו עו"ד רונן חליוה, עתר לשחררו אולם השופט שלמה בנג'ו ציין כי בין תוצרי החקירה קיימות ראיות המבססות לעת הזו, חשד סביר לכך שאל דחל מעורב ברצח. הוא הוסיף כי המכלול נשען בין היתר על ראיות טכנולוגיות, שלכאורה מסבכות אותו במיוחס לו וכן כי מחומר החקירה שנאסף עד כה, עולה לכאורה מניע מצדו, לביצוע הרצח. הוא האריך את מעצרו של אחמד אל דחל בחמישה ימים.

במקביל, הגיעה למבוי סתום חקירה היחידה המרכזית של מחוז חוף בעניין הרצח ביריות של תושבת שכונת חליסה מייסר עות'מאן, מול ילדיה, ובית משפט השלום בחיפה נעתר לסניגורים עו"ד תומר נווה, ‎אנס דיראוי, דניאל דרוביצקי, תמי אולמן ושאדי סרוג'י שטענו כי אין לארבעת העצורים החשודים כל קשר לאירוע, למרות הראיות הראשוניות שהציגה המשטרה, והוא שיחרר את כל הארבעה, לאחר שבע הארכות מעצר וכמעט חודש מאחורי סורג ובריח.

עוד בוואלה!

היורה במנהלת בעראבה הגיע לזירה רכוב על טרקטורון. המשטרה: "הייתה נתונה לאיומים בעבר"

לכתבה המלאה
צעיר נורה למוות בחיפה, 24 בנובמבר 2021. ללא קרדיט, מערכת וואלה!
הנזק מהירי, הערב/מערכת וואלה!, ללא קרדיט

אירועי הרצח האלה, באים על רקע מבצע ל"ייבוש הביצות" בהובלת ראש העיר עינת קליש רותם, עליו הכריזה היא עצמה בשיתוף תחנת חיפה. "אין לי כוונה להתפשר בנושא הביטחון בעיר חיפה ובשכונת הדר בפרט", מסרה אז, "ידע כל עבריין כי זרועות אכיפת החוק של משטרת חיפה ועיריית חיפה יגיעו לכל פינה ויפעלו ביד נחושה למיגור הפשע". מאז ההכרזה הזו נרצחו כבר 7 בני אדם בעיר בנוסף לאינספור ניסיונות רצח, ירי לעבר בתים והצתות ליליות של בתים ומכוניות.

בסוף חודש ספטמבר המשטרה הקימה כביכול "מפקדה משימתית" של 120 שוטרים בעיבוי של של כוח מג"ב, למיגור הפשיעה הרצחנית בשכונות העיר התחתית, המושבה הגרמנית וקרית אליעזר. אולם כשבועיים אחר כך המפקדה הזו כבר פורקה לטובת צרכי משטרת ישראל בואדי ערה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully