וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורה במנהלת בעראבה הגיע לזירה רכוב על טרקטורון. המשטרה: "הייתה נתונה לאיומים בעבר"

עודכן לאחרונה: 22.11.2021 / 16:24

הטרקטורון שימש את היורה גם להימלט מהזירה. מערכת החינוך בעיר תושבת מחר במחאה על הירי, שלדברי המשטרה מסרה בעבר עדות כחלק משאיפתה למגר את הפשיעה בשטח בית הספר. "מדובר בחציית קו אדום", אמרה מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד. במשטרה אומרים שיש להם כיווני חקירה

בווידאו: מפקד תחנת משטרת משגב וראש העיר עראבה מתייחסים לירי לעבר מנהלת בית הספר בפתחו/צילום: אלי אשכנזי

הירי במנהלת בית הספר אל בוכארי בעראבה רודינה שעאלטה הבוקר (שני) בוצע על ידי אדם שהגיע למקום רכוב על טרקטורון. המקרה עורר גל של תגובות זעזוע. "מדובר בחציית קו אדום. לא ניתן לפשע ולאלימות להשתלט על מערכת החינוך", אמרה מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד. "אנחנו קוראים לכוחות הביטחון למצוא את הפושעים ולמצות איתם את הדין".

מחר תושבת כל מערכת החינוך בעיר - מגני הילדים ועד לתיכונים, במחאה על המקרה. "זו זוועה, מדובר במנהלת בית ספר שהיא סמל של חינוך", אמר ד"ר יוסף כנאענה, מנהל בית ספר יסודי בעיר. "חינוך הוא דבר מקודש. פגיעה במנהלת היא פגיעה בחינוך בכלל". לדברי כנאענה, המקרה הוא תוצאה של הזנחת החברה הערבית. "מה שקרה לה יכול לקרות לכל אחד מאיתנו, למנהל או לעובד בתפקיד זוטר. אפילו ילדים חשופים לכך. אנחנו מנסים לתת להם ביטחון ולחנך אותם להתרחק מאלימות", הוא הוסיף, "אני מניח שהם בחרדות ביום כזה".

זירת אירוע הירי סמוך למוסד החינוכי  בעיר עראבה בצפון 22 בנובמבר 2021. אלי אשכנזי
זירת הירי במנהלת בית הספר/אלי אשכנזי

מפקד משטרת משגב, סגן ניצב אמיר ארד, אמר שבעקבות השאיפה של המנהלת למגר פשיעה בשטח בית הספר, היא כבר הייתה נתונה לאיומים. "בעבר היא מסרה עדות שאני לא יכול למסור את הפרטים עליה כי היא קשורה לחקירה שמתנהלת היום". לדבריו, למשטרה יש כיווני חקירה, אבל זו נמצאת עדיין בשלבים ראשוניים.

ראש העיר עראבה עומר ואכד אמר שהוא היה מודע לכך שהמנהלת הייתה נתונה לאיומים לאחר שאלמונים הניחו קליעים על מכוניתה. "זה נודע לי מהמשטרה לפני שלושה חודשים", אמר ואכד. "נפגשתי איתה בבית הספר. היא דחתה את החששות האלה על הסף ואמרה שמדובר בהערכה בדויה של המשטרה, שהיא מרגישה בטוחה ושאין לה שום חששות".

ואכד אמר שתלמידי בית הספר התפזרו מיד אחרי האירוע. "אנחנו בישיבה מאז שזה קרה עם כל הגורמים הרלוונטיים", הוסיף ראש העיר. "המשטרה, הפיקוח, משרד החינוך וועד ההורים היישובי. השביתה מחר תקרא לגורמים הרלוונטיים לטפל בפשיעה ובאלימות המשתוללת בחברה הערבית. הקווים האדומים נחצו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully