וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח בנוף הגליל: בת 28 נדקרה הלילה למוות, בעלה הודה במעשה

עודכן לאחרונה: 21.1.2022 / 14:15

בעלה של הנרצחת, כבן 30, התקשר למשטרה והודיע שרצח אותה בדירתם. השוטרים הגיעו למקום, ומצאו את האישה, רסמיה ברבור, בחודש החמישי להיריונה, ללא רוח חיים. המשפחה לא מוכרת לשירותי הרווחה. מעצר החשוד, מחמוד ארסלאן, הוארך ב-10 ימים, והוא נשלח לבדיקה פסיכיאטרית

בווידאו: הרוצח מחמוד ארסלאן בבימ"ש שלום בנצרת/ללא

רסמיה ברבור, בת 28 נדקרה הלילה (חמישי) למוות בדירתה ברחוב החצב שבנוף הגליל. בעלה, מחמוד ארסלאן, שהודה במעשה, התקשר למשטרה מעט לפני השעה 01:00 בלילה, ואמר לשוטרים כי רצח את אשתו. ברבור הייתה בחודש החמישי להריונה, ולבני הזוג ילד בן 3.

השוטרים שהגיעו למקום מצאו את האישה כשהיא ללא רוח חיים, וצוותי מד"א שהוזעקו למקום נאלצו לקבוע את מותה. "שוטרים הובילו אותנו לזירת האירוע", סיפרה צליל ביטון, פרמדיקית מד"א, "ראינו אישה כבת 28 ללא נשימה וללא דופק, עם פציעות חודרות. ביצענו בדיקות רפואיות. היא הייתה ללא סימני חיים, ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותה במקום".

השניים עברו לנוף הגליל עברו לפני מספר שנים מנצרת. הבעל עבד כטכנאי מזון, והאישה כמוקדנית. עדיין לא ברור מה קדם לרצח. למשטרה לא הגיעו בעבר תלונות על ארועי אלימות בין בני הזוג, לארסלאן אין כל עבר פלילי והמשפחה גם לא מוכרת לשירותי הרווחה.

מעצרו של החשוד הוארך היום בעשרה ימים. "מדובר באירוע קשה", מסר סנגורו מטעם הסניגוריה הציבורית, עו"ד יוסף חאזם, "לאור מצבו הנפשי, בית המשפט החליט לשלוח את החשוד לבדיקה פסיכיאטרית. אנו נמתין לקבלת חוות הדעת".

רסמיה ברבור, קורבן הרצח, נוף הגליל, 21 בינואר 2022. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, צילום מסך
רסמיה ברבור/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

"אנחנו במשפחה בהלם", סיפר לוואלה! בן הדוד עדנאן ברבור, בן ה-48 מנצרת, שיחד עם הקרובים ממתין להודעה על שחרור גופתה מהמכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר, כדי לקיים עוד הערב הלוויה לנרצחת. "אני והיא מכירים מהילדות. גדלנו קרוב בשכונת ביר אל אמיר בעיר. היא תמיד הייתה ילדה טובה, בחורה '10', ובלי דאווינים כאלה או אחרים. תמיד מצטיינת בלימודים ומקובלת על חברות וחברים. לא היו לה שום בעיות. היא ובעלה היו נשואים חמש שנים. היא היתה אשה טובה, רצתה עוד ילדים, היתה בהיריון בחודש חמישי, מאוד היתה שמחה עם זה. היא היתה משכילה, למדה במכללת יזרעאל אדריכלות ועיצוב פנים, אבל לאחרונה עבדה בבדיקות קורונה במרפאה בעפולה. כל בוקר ב-07:00 הייתה לוקחת את הבן שלה ושמה אותו אצל אמא שלה, ובסוף היום הם היו באים ולוקחים את הילד והולכים הביתה. ככה כל יום. היא היתה עובדת ומהמשכורת שלה היא זו שהייתה משלמת את המשכנתא. זה ממנה".

"הבנתי שעורך הדין שלו ביקש פסיכיאטר שאולי יש לו בעיה בראש. ברור שבן אדם נורמלי לא רוצח אבל אנחנו כבר מבינים שהם רוצים שייצא זכאי ובלי עונש", הוא הוסיף, "המשטרה פוחדים שנגיב וסגרו את האיזור. אבל אנחנו אנשי חוק. ויש משטרה ויש בית משפט. אנחנו רוצים צדק ושמה הצדק. את משפחת ברבור מכירים. אנחנו נגד אלימות ונגד רצח".

עוד בוואלה!

חיפש ברשת "איך לרצוח בן אדם בלי ראיות": בן 19 הואשם ברצח בן 61

לכתבה המלאה

רסמיה ברבור היא האישה הערביה הראשונה שנרצחת מתחילת 2022. בשבע השנים האחרונות נרצחו בממוצע 13 נשים ערביות בשנה. זהו מקרה הרצח השישי בחברה הערבית מתחילת השנה, ואף אחד מהם עוד לא פוענח.

יו"ר נעמת, חגית פאר, אמרה הבוקר כי מדובר ב"פשע מזעזע, וחלק מגל האלימות ששוטף את ישראל כולה - שנשים וילדים הם הראשונים להיפגע ממנו. בבית, בבתי הספר, ברחוב, בכל מקום". היא הדגישה כי הגיע הזמן להביט אל התופעה מעבר למבט המגזרי. "האלימות הזו היא כבר מזמן נחלת כל הקבוצות בחברה הישראלית וכולנו צריכים להילחם בה ביחד".

גם חברות כנסת הגיבו על הרצח המזעזע. "המאבק נגד אלימות כלפי נשים מצריך השקעות ציבוריות גדולות לפיקוח וטיפול טוב יותר במקרים ידועים לרווחה", מסרה ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת), "‏אך לא פחות חשוב - נדרשת עבודה חינוכית וחברתית שתמנע גם את המקרים ש"הגיעו משום מקום. ‏אין רצח שלא היה אפשר למנוע".

ח"כ נעמה לזימי (עבודה) האשימה כי המדינה גוררת את רגליה זה שנים במאבק נגד אלימות כלפי נשים. "מי ששילמה את המחיר הפעם זו רסמיה ברבור בת ה-28, אמא מנוף הגליל ובנה בן 3 שיגדל ללא אמא ועם אבא רוצח", מסרה לזימי, "למדינת ישראל אין את הלגיטימציה להפקיר את הנשים שלה. מחובתנו לדאוג לצרכים האנושיים של ביטחון והגנה לאזרחים. כואב לי שהסטטיסטיקות המחרידות של רצח נשים מתגלגלות גם לפתח 2022 בגלל היעדר מענים נרחבים וטיפול עמוק והוליסטי למיגור התופעה".

רסמיה ברבור, שנרצחה בדקירות בביתה בנוף הגליל. באדיבות המשפחה
בחודש החמישי להיריונה. רסמיה ברבור/באדיבות המשפחה

לפני שבוע, גבר בשנות ה-40 לחייו נמצא מת בצד הדרך בכביש 25 מצומת דימונה לכיוון הירידות לים המלח. צוות מד"א שהגיע למקום מצא אותו עם סימני דקירה וקבע את מותו. בסמוך לזירה נמצא סכין ורכבו היה מונע. שוטרים הוזעקו למקום ופתחו בחקירת חשד לרצח, סרקו בזירה ואספו ממצאים. החקירה הוטלה על ימ"ר נגב.

לפני שבועיים גבר כבן 50 נמצא מת בדירה באשדוד. צוות מד"א מצא אותו מחוסר הכרה עם סימני אלימות וקבע את מותו במקום. בעקבות המקרה, חוקרי המשטרה פתחו בחקירה, בין היתר בחשד לרצח, ואף עצרו את אישתו ביחד עם גבר נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully