וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ יחתום על הסכם היסטורי בבחריין: "מחזקים את הקשר עם מדינות האזור"

עודכן לאחרונה: 3.2.2022 / 9:58

שר הביטחון ומפקד חיל הים ביקרו בצי החמישי האמריקני באופן פומבי - דבר שנותן תוקף מדיני, ביטחוני ואזורי לכוונות הצדדים. במערכת הביטחון מעריכים ששיתוף הפעולה בין ישראל ובחריין יניב שיתוף פעולה מודיעיני, אבטחת המרחב, אימונים משותפים ומפגשי קצינים בכירים

בווידאו: גנץ הגיע לביקור בבחריין/צילום: אלעד מלכה / משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ ומפקד חיל הים אלוף דוד סלמה הגיעו הבוקר (חמישי) לביקור בצי החמישי האמריקני, שבסיס הבית שלו ממוקם בבחריין, כאורחיו של מפקד הצי, תת-אדמירל בראד קופר. גנץ, שיתקבל במשמר כבוד על ידי שר ההגנה של בחריין והרמטכ"ל המקומי, צפוי לחתום על הסכם ביטחוני היסטורי ולקיים פגישה בארבע עיניים עם יורש העצר של בחריין, סלמאן בן חמד אל-חליפה. לאחר מכן, יבקר במוזיאון הצבאי ובמסלול פורמולה 1 שנבנה בבחריין.

במערכת הביטחון התרשמו מרשמיות הביקור, שכן העובדה שמלך בחריין מעניק פומביות לביקור של שר הביטחון גנץ באישור סעודי, הופכת את האירוע לבעל אמירה מדינית וביטחונית-אזורית ונותן תוקף לכוונות הצדדים. להערכת מערכת הביטחון, חתימת גנץ על מזכר ההבנות המצביע על קו פעולה משותף, יאפשר האצה ומיסוד תהליכים כמו שיתוף פעולה מודיעיני ומפגשי קצינים בכירים - תהליכים שבעבר היו מתרחשים רק מתחת לשולחן. בצה"ל מעריכים ששיתוף הפעולה בין הצדדים יניב החלפת מודיעין, אבטחת המרחב בדגש על צירי סחר בים אדום והמפרץ, התראות מפני איומים, אימונים משותפים ועוד.

שר הביטחון בני גנץ נחת בבחריין לביקור רשמי ראשון, 2 בפברואר 2022. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
תוקף מדיני וביטחוני. גנץ בבחריין/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

בשלב זה אין עסקאות רכש קונקרטיות על הפרק, אבל ההערכה היא שהביקור יפתח צירים שלא היו רלוונטיים עד כה. גורמים במשרד הביטחון כבר העבירו מסרים כי ישמחו לסייע במסגרת מדיניות אגף פיקוח ייצוא. בין היתר, חלק ממטרות ההסכם הוא להסדיר ולאפשר מכירת אמל"ח מסוגים שונים.

הצי החמישי כולל נושאות מטוסים, ספינות מלחמה, אוניות ליווי ואספקה. באוגוסט 2021 התקיים לראשונה תרגיל משותף לצי החמישי ולחיל הים, במסגרת העברת ישראל מאחריות פיקוד אירופה לאחריות פיקוד מרכז של ארצות הברית - מהלך ששדרג דרמטית את מערכת היחסים ושיתופי הפעולה בין הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully