וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על סף 9,000 מתים: 122 חולי קורונה נוספו למניין המתים ביממה האחרונה

עודכן לאחרונה: 2.2.2022 / 10:32

ירידה נרשמה במספר המאומתים לקורונה ביממה, שעומד על 60 אלף חיוביים מתוך 230 אלף בדיקות. מצבם של 1,085 חולים מוגדר קשה, ובהם 260 מונשמים. קבינט הקורונה החליט להקל בהגבלות התו הירוק, שיחול רק באירועים שיוגדרו בסיכון גבוה, כגון חתונות או מסיבות

בווידאו: רה"מ בנט אומר כי רואים תחילת מגמת התייצבות באומיקרון ומתייחס למתווה הבידודים בבתי הספר/צילום: לע"מ

60,329 חיוביים לקורונה אומתו ביממה האחרונה, מתוך 230,715 בדיקות - כך עדכן היום (רביעי) משרד הבריאות, ורשם ירידה ממספר המאומתים שאותרו אמש. מספר החולים הקשים התייצב ועומד על 1,085 חולים, בהם 260 מונשמים. 122 חולים נוספו למניין המתים, שעומד על 8,926 בני אדם מפרוץ המגיפה.

במרכז הרפואי פדה-פוריה נרשם שיא במספר חולי הקורונה המאושפזים מפרוץ המגיפה - 53 חולים מאושפזים, בהם 15 במצב קריטי ו-13 במצב קשה. נוכח נתוני הקורונה הקשים הוחלט לפתוח במרכז הרפואי מחלקת קורונה שלישית. "הצוותים שלנו מתמודדים בשבועיים האחרונים עם עומס מאד גדול", העיד ד"ר ארז און, מנהל המרכז הרפואי. "צריך לזכור שבנוסף למספר חולי הקורונה שממשיך לעלות אנחנו מתמודדים עם מספר גבוה של עובדים שחלו או נמצאים בבידוד מה שמאד מקשה על אנשי הצוות הנותרים.

בהלל יפה מאושפזים 67 חולי קורונה, בהם 11 במצב קריטי ו-36 במצב קשה. 33 מהחולים לא מחוסנים כלל ותשעה מחוסנים חלקית.

מחלקת קורונה בבית החולים בלינסון, פתח תקוה 24 בינואר 2022. ראובן קסטרו
1,085 חולים קשים. מחלקת קורונה/ראובן קסטרו

אמש, קבינט הקורונה החליט להקל בהגבלות התו הירוק, שיחול רק באירועים שיוגדרו בסיכון גבוה, כגון חתונות או מסיבות, בהתאם להמלצת משרד הבריאות. המתווה החדש ייכנס לתוקף בחצות בין יום ראשון ליום שני.

מי שיחוסן שלוש או ארבע פעמים יהיה זכאי לתו הירוק ללא הגבלת זמן, ומי שהתחסן רק פעמיים, יוכל לקבל את התו עד ארבעה חודשים לאחר קבלת המנה השנייה. גם מחלימים יהיו זכאים לתו למשך ארבעה חודשים מאז שהחלימו. זו הייתה ישיבת קבינט הקורונה הראשונה זה שלושה שבועות.

נוסף על כך, האריך הקבינט את התקנות בנתב"ג, לפיהן חובה להיבדק לפני טיסה לארץ ולאחר הנחיתה בה, עד ל-7 במרץ. עם זאת, החל מיום שלישי הבא, תבוטל חובת ביצוע בדיקת קורונה לפני טיסה מישראל, למי שאינו מחוסן או מחלים. כמו כן, נקבע כי מי שחווה תסמינים בשבועיים שלפני הטיסה לישראל יוכל לעלות לטיסה כפוף להצגת בדיקת אנטיגן מוסדית שהתבצעה לאחר תחילת התסמינים, ולא כפוף לבדיקת PCR כפי שנדרש עד כה.

עוד הוחלט כי כניסה לבתי אבות תחייב בדיקת אנטיגן וכי מוסד שיחליט להקים עמדת אנטיגן כתנאי בדיקה יקבל סבסוד חלקי מהמדינה. חובת עובדים לא מחוסנים במוסדות רווחה, בריאות וחינוך לבדיקה דו שבועית תימשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully