וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין חובת מסיכות, המועדונים נפתחים: דנמרק מסירה את רוב ההגבלות

עודכן לאחרונה: 1.2.2022 / 14:41

המדינה הסקנדינבית היא הראשונה באיחוד האירופי שחוזרת לשגרה כמעט מלאה אחרי גל האומיקרון, פרט לעטיית מסיכות בבתי חולים ובתי אבות. הרשויות אמרו כי הנגיף הוא כבר לא "איום קריטי" בזכות שיעורי החיסונים הגבוהים. "בוקר טוב לדנמרק הפתוחה לחלוטין", הכריזה ראש הממשלה

צעירים מסיירים בעיר אפנרדה, דנמרק, 1 בפברואר 2022. GettyImages
"זה טוב לחיים בעיר". צעירים מסיירים ברחובות אפנרדה, היום/GettyImages

דנמרק הסירה היום (שלישי) את כל הגבלות הקורונה, כולל עטיית מסיכות, החברה הראשונה באיחוד האירופי שעשה זאת. במקביל, באוסטריה נכנסה לתוקף חובת החיסונים, אף שהיא תיאכף רק החל מאמצע החודש הבא.

במסגרת החזרה לשגרה, המועדונים נפתחו מחדש, חודשה מכירת האלכוהול בלילה ובוטל הצורך באפליקציית לאיתור מגעים בכניסה למקומות סגורים. הרשויות אמרו כי הנגיף כבר לא מהווה "איום קריטי" אף שהתחלואה עדיין גבוהה יחסית. מומחים קושרים זאת לשיעור החיסונים הגבוה במדינה הסקנדינבית.

"יש לנו הגנה גבוהה ביותר של מבוגרים המחוסנים בשלוש מנות", אמרה האפידמיולוגית לון סימונסן מאוניברסיטת רוקסילד לסוכנות הידיעות הצרפתית. "מאחר שהאומיקרון הוא לא מחלה חמורה עבור המחוסנים, אנחנו מאמינים שהסרת ההגבלות היא הגיונית".

החל מהיום, לא נדרשת עוד עטיית מסיכות בחנויות, מסעדות ובתחבורה הציבורית. כמו כן, ההגבלה על מספר המשתתפים בהתקהלויות במקומות סגורים ואמצעי הריחוק החברתי בוטלו אף הם. מארגנים של אירועים פרטיים עדיין מורשים לחייב את השימוש באפליקציה לאיתור מגעים בכניסה למקומות שלהם.

כמה הגבלות בודדות עדיין יישארו בתוקף, בהן הגבלות על לא מחוסנים הרוצים לצאת מגבולות אזור התנועה החופשית של דנמרק ועטיית מסיכות בבתי חולים ובבתי אבות. ראש ממשלת דנמרק, מטה פרדריקסן, בירכה על המהלך. "בוקר טוב לדנמרק הפתוחה לחלוטין", כתבה ראש הממשלה בפייסבוק. היא הודתה לאזרחים על נכונותם להתחסן.

"אני כל כך שמחה שהכול הולך להסתיים מחר", אמרה אתמול תיאה סקובגארד, תלמידה בת 17. "זה טוב לחיים בעיר, לחיי הלילה, שאפשר יהיה להיות יותר בחוץ".

ההקלה בהגבלות בדנמרק דומה להחלטות שקיבלה ממשלת בריטניה בחודש שעבר. מדינות אחרות באחיוד האירופי - בהן צרפת, הולנד ואירלנד - החלו גם הן בחזרה הדרגתית לשגרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully