וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן לבלינקן: התערב כדי להפסיק את הבנייה בהתנחלויות ואת ההתקפות מצד מתנחלים

עודכן לאחרונה: 31.1.2022 / 22:50

בשיחה שהתקיימה בין יו"ר הרשות לשר החוץ האמריקני, אמר אבו מאזן כי המצב לא יכול להימשך. לפי ההודעה הפלסטינית בלינקן אמר בשיחה כי הממשל מתנגד לבנייה בהתנחלויות ולהתקפות המתנחלים. אבו מאזן מצדו הדגיש כי צפויות להתקבל החלטות נחוצות להגנה על זכויות הפלסטינים

בווידאו:2 חיילים הותקפו בגז פלפל על ידי מתנחל בבנימין/צילום: אריק אשרמן

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר בשיחת טלפון שקיים היום (שני) עם שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן כי הוא מבקש מהממשל האמריקני להתערב כדי להפסיק את הבנייה בהתנחלויות ואת ההתקפות האלימות מצד מתנחלים נגד פלסטינים, כך לפי הודעה שפרסמה לשכת אבו-מאזן. "המצב הנוכחי לא יכול להימשך", אמר אבו מאזן לבלינקן.

לפי ההודעה הפלסטינית בלינקן אמר לאבו מאזן כי ממשל ביידן מתנגד לבנייה בהתנחלויות ולהתקפות מצד מתנחלים נגד פלסטינים וכן להריסת בתי פלסטינים ופינוי משפחות פלסטיניות מבתיהן במזרח ירושלים.
אבו מאזן אמר עוד בשיחת הטלפון כי על ישראל לחדול מביצוע צעדים חד צדדיים שחותרים תחת פתרון שתי המדינות. הוא ביקש מבלינקן לכנס מפגש של שרי החוץ של הקוורטט - ארצות הברית, רוסיה, האו"ם והאיחוד האירופי - כדי לחדש את התהליך המדיני. יו"ר הרשות הפלסטינית הדגיש עוד כי בכינוס המועצה המרכזית של אש"ף בעוד שבוע צפויות להתקבל "ההחלטות הנחוצות להגנה על זכויות העם הפלסטיני".

פגישת שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן ונשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן 25 ביולי 2021. AP
פגישת אבו מאזן בלינקן. יולי, 2021/AP

שר החוץ האמריקני הדגיש בפני אבו מאזן כי ממשל ביידן מחויב לפתרון שתי המדינות וליצירת אופק מדיני. הוא הבהיר כי הנשיא ביידן מודע לקשיים המדיניים והכלכליים מולם ניצבת הרשות הפלסטינית. בלינקן אף הבהיר כי יעביר את דבריו של אבו מאזן לנשיא ביידן וכי יקיים שיחות עם כל הגורמים באזור בנושא.

מארגון שוברים שתיקה נמסר בתגובה לדיון על אלימות המתנחלים בקבינט: "סוף סוף דיון משמעותי בנושא אלימות המתנחלים. לא רק שחיילי צה"ל יכולים לעצור את המתנחלים האלימים, זוהי גם חובתם. עכשיו כשהבנו את רוחו של הרמטכ"ל שלמעשה מאפשר את העמידה מנגד, אנחנו מצפים מהדרג המדיני להתערב כדי לתת לחיילים פקודה ברורה: בסמכותכם לעצור מתנחלים אלימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully