וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

74 אלף מאומתים ביממה, עלייה במספר החולים הקשים

עודכן לאחרונה: 31.1.2022 / 17:36

העלייה נרשמה אחרי ירידה במאומתים, ככל הנראה עקב מזג האוויר הסוער. דוח אמן מזהה דווקא ירידה במספר המאומתים, וממליץ לבחון את יציבות המגמה בשבוע הקרוב. 2 ילדים מאושפזים עם תסמונת PIMS - מצבם יציב. משרד הבריאות: קיצור בידוד - אפשרי גם באנטיגן מוסדי או ב-PCR

בווידאו: רה"מ בנט אומר כי רואים תחילת מגמת התייצבות באומיקרון ומתייחס למתווה הבידודים בבתי הספר/צילום: לע"מ

אחרי כמה ימים של ירידה במאומתים, ביממה האחרונה ניכרת עלייה - כך עדכן היום (שני) משרד הבריאות. ב-24 השעות האחרונות אומתו 74,312 חולי קורונה, מתוך 249,938 שנבדקו. יכול להיות שהירידה הייתה בגלל מזג האוויר הסוער, או שהעלייה היא דווקא בזכות מתווה חינוך, שמאתר מאומתים באופן אקטיבי. גם מספר החולים הקשים בעלייה ועומד על 1,099, בהם 241 מונשמים. 55 חולים נוספו למניין המתים, שעומד על 8,724 מפרוץ המגפה בארץ. מקדם ההדבקה ממשיך בירידה מתונה.

דוח אמן שהתפרסם הבוקר מזהה ירידה במספר המאומתים וממליץ לבחון את יציבות המגמה בשבוע הקרוב. מהדוח עולה כי גל האומיקרון העולמי נמשך, וניכרת תחילתה של עלייה במדינות ש"עברו את השיא" בשל תחלואת ילדים. מדינות באירופה הסובלות מעלייה בתחלואה מחריפות את התנאים לקבלת תו ירוק, וה-CDC האמריקני מדווח שמחוסנים עם מנת דחף נדבקים פחות ממחוסנים בשתי מנות או פחות.

מחלקת קורונה בבית החולים בלינסון, פתח תקוה 24 בינואר 2022. ראובן קסטרו
55 חולים נוספו למניין המתים, שעומד על 8,724. מחלקת קורונה בבלינסון/ראובן קסטרו

נמשכים הדיווחים על תסמונת PIMS בארץ ובעולם. באגף הילדים בבית החולים לניאדו בנתניה מאושפזים שני ילדים בגיל שנתיים ובגיל ארבע הסובלים מהתסמונת, ונמצאים במצב יציב. ד"ר מיכאל בן אקון, מנהל אגף הילדים בבית החולים, מסר כי "אנו עורכים בדיקות מקיפות וטיפולים שונים כדי לשפר את מצבם. הודות לעירנות של צוות האגף במהלך סוף השבוע - אובחנו המקרים הללו במהירות".

בד בבד, ועדת הבריאות האריכה את צו בריאות העם עד 10 בפברואר, שמאשר שימוש בבדיקות אנטיגן מוסדיות לצורך הכרה בחולה או לקיצור בידוד על סמך תוצאה שלילית בבדיקה. עו"ד טל פוקס ממשרד הבריאות אמרה בדיון כי "עתה הצו מוגש ללא כל שוני בין האוכלוסיות השונות, ובשונה מהפעם הקודמת שקיצור הבידוד לאוכלוסיות שאינן בסיכון היה רק באנטיגן מוסדי ולאלו שבסיכון רק ב PCR, מעכשיו קיצור הבידוד לאוכלוסיות בסיכון ושאינן יתאפשר או בPCR או באנטיגן מוסדי".

במהלך הדיון בוועדה להארכת הצו לשימוש בבדיקות אנטיגן מוסדיות, נציגי משרד הבריאות אמרו כי בימים אלו מתקדמים בדרך להכרה בבדיקות ביתיות. פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד בריאות הציבור, אמר כי "טוב שמשנים את המדיניות בהתאם למציאות ומקצרים את תקופת הבידוד. במדינות אחרות מצאו את הדרכים המשפטיים כדי להכיר בבדיקה הביתית. התהליך מורכב, אבל יש לעשות זאת בהקדם", קרא.

עו"ד פוקס אישרה ש"בימים אלו בוחנים ברצינות הכרה בבדיקה ביתית ופועלים שזה יקרה כמה שיותר מהר". אילנה גנס, ראש מטה בריאות הציבור במשרד הבריאות, הוסיפה כי בנושא המשפטי נרשמה התקדמות. "מה שנותר זה לבחון את הדרך בפועל שזה יקרה. יש כבר כמה חברות שבודקים במשרד איתן את השירות הטכנולוגי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully