וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה להאריך את התו הירוק בשבוע לצורך בחינתו

עודכן לאחרונה: 30.1.2022 / 13:56

לפי המשרד, בימים אלה מנותחים הנתונים בנוגע למוגנות שמתקבלת אחרי חיסון או החלמה מאומיקרון. סער התנגד למהלך. לראשונה מתחילת הגל ה-5 מקדם ההדבקה ירד מתחת ל-1. עם זאת, מספר החולים שבמצב קשה ממשיך לעלות. בנט: "רואים תחילת מגמה של התייצבות, אך אין מקום לחגיגות"

בווידאו: רה"מ בנט אומר כי רואים תחילת מגמת התייצבות באומיקרון ומתייחס למתווה הבידודים בבתי הספר/צילום: לע"מ

הממשלה אישרה היום (ראשון) להאריך את הו הירוק בשבוע, בהתאם להמלצת משרד הבריאות, שביקש לעשות זאת משום שבימים אלה מנותחים הנתונים בנוגע למוגנות שמתקבלת אחרי חיסון או החלמה מאומיקרון. במשרד אומרים שבגלל רמת התחלואה כעת, וכל עוד ממתינים לתוצאות הבדיקה, יידרשו עוד חמישה ימים כדי שניתן יהיה לבחון את מדיניות התו הירוק.

שר האוצר אביגדור ליברמן מתנגד לתקנות עקרונית, אך הסכים להארכה של שבוע. ‏לאחר אישור ההארכה צייץ: "אני חוזר ואומר, לא נאפשר להאריך את התו הירוק לאחר 6 בפברואר, אפילו לא בשנייה אחת". שר המשפטים גדעון סער התנגד. ביש עתיד תמכו בהארכת התו הירוק. בהודעה שמסרה המפלגה הבוקר נאמר: "אין ספק כי נדרש שינוי נוכח המציאות המשתנה. אך נכון לעכשיו, אנו ביש עתיד נסכים לבקשת שר הבריאות להאריך את תקנות התו הירוק במספר ימים על מנת להסדיר את נושא מגן אבות ונתב"ג".

נכון לעכשיו, תוקף התו הירוק יפוג בין יום ראשון הבא לשני שאחריו, בחצות. עוד אישרו השרים להאריך את הגבלת ההתקהלות במקומות סגורים לעד 50 אנשים במקום שפועל ללא תו ירוק ולהאריך את התו הירוק במקומות מסחר. התקנות שמחייבות עובדי הוראה בהצגת תו ירוק הוארכו עד 27 בפברואר, ואלו החלות על עובדי מוסדות הבריאות והרווחה הוארכו עד לתחילת מרץ. ההחלטות דרושות את אישור ועדת חוקה.

תו ירוק בקניון עופר, פתח תקווה, 27 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
"לא נאריך את התו הירוק לאחר 6 בפברואר"/ראובן קסטרו

בנט ביקש מהשרים "לא לבטא אווירת סוף קורס". הורוביץ הצטרף לדבריו ואמר כי "אנחנו בהיקפי הדבקה עצומים ובעומס כבד, זה כל המדינה", וציין כי "התו הירוק צפוי שלא להמשיך להתקיים בגל הזה". סער הביע את התנגדותו להארכת תוקף התו הירוק, ואמר כי הוא לא מוצא קשר בין הארכתו למצב התחלואה. "אין זיקה בין הצעד לתועלות שעולות ממנו, יש כאן פגיעה בחירות הפרט וגם נטל על עסקים", הסביר.

ביממה האחרונה נוספו 45,258 מאומתים חדשים למניין החולים בקורונה, כך עולה מנתוני משרד הבריאות. לשם השוואה, ביממה שלפני כן עמד מספר המאומתים על קצת יותר מ-53 אלף. מאז השיא של 22 בינואר - יותר מ-85 אלף חולים מאומתים, חלה ירידה מתמדת במספר הנדבקים החדשים היומי. מניין המאומתים הכולל מפרוץ המגפה הגיע בכך ל-2,774,177, וכעת יש קרוב ל-462 אלף מאומתים פעילים. מפרוץ המגפה מתו מהנגיף 8,658 בני אדם.

מכלל החולים הפעילים, 1,069 מוגדרים במצב קשה, ובהם 241 מונשמים. מצבם של 280 חולים מוגדר בינוני ואילו 460,580 מוגדרים במצב קל. בבתי החולים מאושפזים היום 2,647 חולים. על פי נותני קופות החולים, קרוב ל-28 אלף חולים נמצאים בטיפול ביתי. 138,016 בני אדם נמצאים בבידוד בביתם.

מקדם ההדבקה, שלפני כמה ימים הגיע כבר ל-2.1, ירד ל-0.95, אחרי ירידה הדרגתית ורצופה שנמשכת כמה ימים. מדובר בשיא של כמעט שלושה חודשים, שמצביע על דעיכת הגל. עם זאת, שיעור בדיקות ה-PCR החיוביות הגיע לשיא של 28.8% ובבדיקות האנטיגן עומד שיעור הבדיקות החיוביות על כ-27 אחוז.

בדיקת אנטיגן, אשקלון, 25 בינואר 2021. שי מכלוף
מספר המאומתים יורד. בדיקות אנטיגן/שי מכלוף

בד בבד, ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס לנתוני התחלואה ואמר בישיבת הממשלה כי "אנחנו רואים תחילת מגמה של התייצבות בגל האומיקרון. אני בכוונה בורר את המילים, כדי להימנע מאווירת סוף קורס, ומחגיגות סיום האומיקרון שאינן במקומן".

"כרגע, בשעות אלה ממש, אנחנו מתמודדים עם עומס בבתי החולים, עם מספר עדיין גדול של נדבקים", הוסיף בנט. "מתווה החינוך החדש שהפעלנו מכניס 2.5 מיליון תלמידים לתוך רדאר בדיקות פעמיים בשבוע, ההורים צריכים לגלות אחריות, להקפיד לבדוק את הילדים כמו שצריך, ולשלוח לבית הספר רק אם הם מרגישים טוב. עוד כמה שבועות כאלה, אם כולנו ננהג באחריות - אנחנו ביחד נתגבר גם על הגל הזה".

במהלך הישיבה, נפרדה הממשלה מהיועמ"ש מנדלבליט שמסיים את תפקידו השבוע. "התפקיד שמילאת בהגנה על מדינת ישראל, על חייליה ואזרחיה בזירה המשפטית הבינלאומית שהיא מערכה של ממש עוד מימיך כפצ"ר, הוא גדול ומשמעותי ועל כך כולנו חייבים לך תודה גדולה", אמר בנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully