וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על בידודי הילדים: ההסתדרות ומשרד החינוך הגיעו להבנות - אין שביתה

עודכן לאחרונה: 30.1.2022 / 20:24

בהתאם להחלטת בית הדין לעבודה, נפגשו הצדדים והגיעו לפשרה במתווה שיאפשרו הפעלה בטוחה יותר של מערכת החינוך. בין היתר תתקיים בקרה על דיווחי הורים ויחולקו בדיקות לכלל עובדי ההוראה. "מברכת על ההבנות שהושגו המכירות בחשיבות החזרת הילדים לשגרה", אמרה שרת החינוך

בווידאו: מנכ"ל משרד הבריאות מבהיר שתוקף חיסון כמקנה תו ירוק הוארך עד סוף פברואר/צילום: לע"מ

משרד החינוך והסתדרות המורים סיכמו הערב (ראשון) על פשרה והתאמות במתווה שיאפשרו הפעלה בטוחה יותר של מערכת החינוך. זאת, לאחר פגישה מכרעת בין הצדדים, כהמשך לפגישה שהתרחשה אמש בין מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר למזכ"לית הסדרות המורים יפה בן דויד, בהשתתפות גורם מהדרג הבכיר ביותר במשרד הבריאות. זאת, בהתאם להחלטת בית הדין לעבודה.

במסגרת הפשרה, יחולקו בדיקות לכלל עובדי ההוראה, בדיקה על ידי נאמן קורונה תוכר כבדיקה מוסדית, יתקיימו בדיקות לכל התלמידים, למעט תלמידים הלומדים במוסדות חינוך מיוחד עם מוגבלות שכלית התפתחותית, הפרעות נפשיות, מוגבלות פיזית קשה ותלמידים על הרצף האוטיסטי. גם לתלמידים אלו יחולקו בדיקות לביצוע על פי החלטת הורים.

בנוסף לכך, תתקיים בקרה על דיווחי הורים באמצעות בדיקות מדגמיות של דיווחי הפורטל, משרד החינוך יעדכן את הסתדרות המורים במספר הדיווחים בפורטל הורים, ונקבעו פגישות מעקב עם מנכ"לית המשרד.

בדיקת אנטיגן לתלמידי בית ספר, 10 בינואר 2022. ראובן קסטרו
אין שביתה. ילד מגיע לבית הספר עם בדיקת אנטיגן/ראובן קסטרו

"החזרת הילדים לשגרה הבית ספרית הינה צו השעה!", אמרה שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון. "אני מברכת על ההבנות שהושגו המכירות בחשיבות החזרת הילדים לשגרת בית הספר תוך הבטחת תחושת המוגנות של הצוותים החינוכיים. ילדים בריאים מקומם בבתי הספר!".

יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים אמרה כי "עמדנו על העקרון שהמדינה חייבת להכניס למערך השיקולים גם את בריאותם של עובדי ההוראה ואני שמחה שנציגי משרד החינוך בראשות השרה, ד"ר יפעת שאשא ביטון תמכו בהכנסת השינויים למתווה"

בדיקת אנטיגן, אשקלון, 25 בינואר 2021. שי מכלוף
תתקיים בקרה על דיווחי הורים/שי מכלוף

המתווה החדש נועד לכל התלמידים בגני הילדים, בפעוטונים, בבתי ספר יסודיים, בחטיבות הביניים ובתיכונים. במסגרתו, על כל תלמיד לבצע בדיקה ביתית בימים ראשון ורביעי, בטרם ההגעה למסגרת שבה הוא לומד, ולדווח על התוצאה בפורטל משרד החינוך. יש להדגיש כי המתווה לא חל על צוותי ההוראה, כך שמורים לא מחוסנים עדיין צריכים להיכנס לבידוד במקרה של מגע עם חולה קורונה.

מי שיצא שלילי בבדיקה יוכל להגיע ללימודים, גם אם היה במגע עם חולה קורונה. יש לציין כי במקרה של חשיפה קרובה למאומת, משרד הבריאות ממליץ לבצע בדיקה כל יום למשך חמישה ימים. מי שיצא חיובי ייאלץ לבצע בדיקה מהירה מוסדית. אם היא תצא שלילית - הוא יוכל להגיע ללימודים, אם גם היא תהיה חיובית, יהיה עליו להיכנס לפחות לחמישה ימים בבידוד כפי שעושה כל מי שנדבק בקורונה, בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully