וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "אם אנצח בבחירות ויהיה צורך, אעניק חנינה למסתערים על גבעת הקפיטול"

נשיא ארצות הברית לשעבר הבטיח בעצרת בטקסס שיעניק חנינה לתומכיו שפרצו לקונגרס האמריקני בשנה שעברה, ושאחדים מהם עומדים בפני אישומים חמורים של מזימה להפיל את השלטון. "התייחסו אליהם באופן לא הוגן", אמר טראמפ, שטרם הכריז שהוא אכן מתכוון להתמודד שוב

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בעצרת בקונרו, טקסס, 29 בינואר 2022. רויטרס
ממשיך לפלרטט עם האפשרות שיתמודד שוב בבחירות. טראמפ בעצרת בטקסס, אמש/רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ אמר אמש (שבת) שאם יזכה בבחירות ב-2024, הוא יעניק במידת הצורך חנינה לתומכיו שהואשמו בהסתערות על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר אשתקד. הנשיא לשעבר אמר את הדברים בכנס שנערך בטקסס. זו הפעם הראשונה מאז שאיבד את השלטון שהוא מזכיר את האפשרות של חנינה לנאשמים בפריצה לקפיטול.

"הרבה אנשים שואלים אותי על כך", אמר טראמפ בעצרת. "ואם אני אתמודד ואנצח, אנחנו ננהג באנשים האלה באופן הוגן, ואם יש צורך, נעניק להם חנינה, כי התייחסו אליהם באופן כל כך לא הוגן". טראמפ טרם הכריז שהוא יתמודד בבחירות הבאות לנשיאות, והוא עומד בפני כמה חקירות ושורת פוליטיקאים רפובליקנים אחרים שרומזים על כוונתם להתחרות ב-2024.

בווידאו: ליל ההסתערות על הקונגרס האמריקני/צילום: רויטרס ומתוך טוויטר

אלפים מתומכיו של טראמפ הסתערו על בניין הקונגרס האמריקני באירוע בינואר, המתקפה החמורה ביותר על הקפיטול מאז 1812. תומכיו של טראמפ ביצעו את המעשה בעקבות הטענות שהופרכו לפיהן תוצאות הבחירות בנובמבר 2020 זויפו, ומתוך כוונה לא לאפשר לקונגרס לאשר את מינויו של הנשיא ג'ו ביידן. חמישה בני אדם נהרגו בהסתערות על הקפיטול, בהם שוטר.

אחדים מתומכיו של טראמפ קיוו לזכות לחנינה לפני שהוא עזב את תפקידו, שבועיים אחרי האירוע, אבל הם לא זכו לה. יותר מ-700 איש נעצרו בעקבות המתקפה, וכמה מהם עומדים בפני סעיפי אישום חמורים כמו קשירת קשר להפלת השלטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully