וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: אעביר בקרוב כוחות צבאיים למזרח אירופה

עודכן לאחרונה: 29.1.2022 / 9:32

נשיא ארצות הברית הזהיר כי הוא עשוי להעביר חיילים אמריקנים למזרח אירופה "בתקופה הקרובה", בעקבות המשבר בין רוסיה לאוקראינה. 8,500 חיילים של צבא ארה"ב הועמדו בכוננות, ובהם צוותי רפואה וסיוע אווירי. מפקד צבא ארה"ב התריע כי פלישה רוסית תגרור השלכות מחרידות

בווידאו: ביידן מאיים על פוטין בסנקציות אישיות אם יפלוש לאוקראינה/צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר אמש (שישי) שהוא מתכוון לשלוח חיילים של צבא ארה"ב למזרח אירופה ולמדינות נאטו "בתקופה הקרובה". הפנטגון העמיד בכוננות 8,500 חיילים אמריקנים המיועדים להצבה באירופה, במקביל להתעצמות הנוכחות של הצבא הרוסי על גבול אוקראינה.

הצהרתו של ביידן בשיחה עם כתבים בבית הלבן מהווה הסלמה בהתבטאויות לגבי תגובה אמריקנית למשבר במזרח אירופה. החיילים שהוצבו בכוננות כוללים יחידות של סיוע רפואי, סיוע אווירי ויחידות לוגיסטיות, על פי דובר הפנטגון.

ביממה האחרונה נשמעו כלפי רוסיה כמה אזהרות מפי בכירים בארצות הברית, ובהן התבטאות של יו"ר המטות המשולבים של צבא ארה"ב מרק מילי שלפיה, פלישה רוסית לאוקראינה תהיה בעלת השלכות "מחרידות". מילי קרא לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין לבחור בדרכים דיפלומטיות לסיום המשבר. מילי חזה שלפי מערך הכוחות שנבנה על הגבול, פלישה כזאת תגרום למספר רב של קורבנות.

ביום חמישי הודיעה ארצות הברית שהיא מבקשת את כינוס מועצת הביטחון לדיון פומבי במשבר באוקראינה. בימים האחרונה נערכים מאמצים דיפלומטיים רבים למנוע את הדרדרות המצב. ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר אמש שהוא מתכוון לצאת לביקור באוקראינה כחלק מהמאמצים הדיפלומטיים. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי שוחח אמש עם ראש ממשלת צרפת עמנואל מקרון ובעקבות השיחה אמר שהמגעים הדיפלומטיים מקטינים את הסכנה מפני עימות צבאי. השיחה התנהלה אחרי שמקרון שוחח עם פוטין, ושבר בכך שתיקה פומבית של שבועות אחדים. פוטין אמר למקרון שהמערב לא נתן מענה לחששות הביטחוניים של רוסיה, אך הביע נכונות להמשיך בשיחות.

עוד בוואלה!

ביידן לנשיא אוקראינה: רוסיה עשויה לפלוש בחודש הבא

לכתבה המלאה
כוחות מצבא אוקראינה בקו החזית באזור לוהנסק שבמזרח המדינה, 27 בינואר 2022. AP
כוחות של הצבא האוקראיני בחזית, 27 בינואר 2022/AP

ואולם הדיווחים לגבי התגברות המתיחות ממשיכים להגיע. אמש אמרו גורמים בכירים בממשל האמריקאי שהחשש מפני פלישה רוסית גובר, לאור העובדה שצבא רוסיה העביר לגבול משלוחים של מנות דם. על פי גורמים אלה, זה מעיד על כך שלרוסיה יש כעת "יכולת ברורה" לתקוף את שכנתה. ארצות הברית שלחה למשרד ההגנה הרוסי בקשה לתגובה על דיווח זה, אך טרם זכתה למענה. בארצות הברית רואים במשלוח מנות הדם "אות קריטי" לכך שרוסיה מתכננת פלישה. כ-100 אלף חיילים רוסים נערכו על גבול אוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully