וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על בידודי הילדים: צו המניעה לשביתה הוארך, הלימודים ביום ראשון יתקיימו כרגיל

עודכן לאחרונה: 28.1.2022 / 18:28

בית הדין לעבודה האריך את הצו הארעי האוסר על מורים שלא להגיע לעבודה במחאה על ההחלטה שלא להפסיק את בידודי הילדים, לאחר שהסתדרות המורים טענה כי מדובר בצעד שפוגע בבריאות המורים. הצדדים ייפגשו במוצאי שבת וביום ראשון לצורך הידברות ביניהם

בווידאו: בית הדין לעבודה דן בנושא שביתת המורים/צילום: ניב אהרונסון וביני אשכנזי

בית הדין לעבודה האריך היום (שישי) את הצו הארעי האוסר על הסתדרות המורים לשבות בשל החלטת הממשלה להפסיק את בידודי הילדים במערכת החינוך ולהחיל מתווה בדיקות במקום הבידודים. בשל כך, הלימודים ביום ראשון יתקיימו כרגיל.

על פי החלטת בית הדין, הסתדרות המורים ומשרד החינוך יצטרכו לקיים פגישת הידברות ראשונה כבר במוצאי שבת, ופגישה נוספת תיערך ביום ראשון, בנוכחות מנכ"לית משרד החינוך, מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, וכן גורם מהדרג הבכיר ביותר במשרד הבריאות. הסתדרות המורים תצטרך לעדכן בית הדין במגעים בין הצדדים עד ליום שני בשעה 10:00.

השופט דורי ספיבק דחה את טענת משרד החינוך כי ההודעה על השבתת מערכת החינוך הינה פוליטית. בהכרעתו נימק כי "בפסיקה נקבע כי שביתת מחאה קצרה היא לגיטימית, ולא תיחשב לשביתה פוליטית אסורה בנסיבות שבהן מטרת השביתה הינה להביע את מצוקת העובדים בנושא מסוים, ובפרט כשמדובר בטענת העובדים על כך שמעסיקם אינו דואג לסביבת עבודה בטוחה".

חזרה ללימודים לאחר הסגר השלישי, בי"ס "היובל" בתל אביב, 11 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
יגיעו לבית הספר גם ביום ראשון. לימודים בתקופת קורונה/ראובן קסטרו

השופט קיבל למעשה את טענת הסתדרות המורים, אך ציין כי לפני ההכרזה על שביתה היה על הארגון לנסות להידבר עם משרד החינוך. זאת, משום שהסתדרות המורים אינה מבקשת לבטל את המתווה, אלא לדחות אותו, על פי חוות דעת של כמה מומחים ששמעה, כשהיא חמושה גם בעמדת משרד הבריאות.

במהלך הדיון בבית הדין שנערך אתמול והסתיים ללא החלטה, מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, העידה בפני בית הדין כי המשרד לקח בחשבון את בקשת הסתדרות המורים לדחות את המתווה מבלי לבטלו, וטענה כי מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אמר כי במידת הצורך הוא יצהיר בפני בית הדין על בטיחות המתווה.

יפה בן דוד במהלך דיון בבית הדין לענייני עבודה בתל אביב 27 בינואר 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
תגיע להבנות עם משרד החינוך? מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד בדיון אתמול/פלאש 90, אבשלום ששוני

"בריאות המורים נלקחה בחשבון", העידה שטאובר. "השרה פעולת מדי יום לשמור על בריאותם של המורים. היא שואלת את כל השאלות והיא קיבלה תשובה שאוכלוסיית התלמידים תהיה האוכלוסייה המנוטרת ביותר מבחינת תכיפות הבדיקות, בכך יהיה מענה לבריאותם של המורים".

זמן קצר לאחר מכן, אש עצמו התייחס לנושא ואמר כי אם יקפידו על בדיקות של תלמידי בתי הספר, לא תהיה עלייה משמעותית בתחלואה למרות ביטול הבידוד לילדים. זאת, לאחר שהממשלה החליטה להוציא לפועל את המתווה חרף המלצת משרד הבריאות לדחות את המהלך לפחות בשבוע.

"המתווה מאזן בין הסיכון לתחלואה למניעת הנזק כתוצאה מפגיעה בלימודים וחיוני נוכח מאפייני זן אומיקרון", הסביר אש. "אנחנו עוסקים בהוצאתו לפועל בצורה מתואמת, אנו בטוחים שחזרה ללימודים באופן רציף היא לטובת הילדים. ברור שדאגתנו היא לבריאות הציבור כולו. יחד עם זאת, השינויים שיתקבלו יאפשרו לנו לנהל אותו בצורה מהודקת. נמשיך לעקוב אחר נתוני התחלואה".

משרד החינוך מסר בתגובה כי הוא "מברך ומודה לבית הדין האזורי לעבודה על החלטתו להמשיך את צווי המניעה עד ליום שני לסיום ההדברות. החלטת בית הדין מחזקת את החשיבות והצורך בהשארת התלמידים בגנים ובבתי הספר באופן רציף כדי להמשיך ולתת להם את המענים החינוכיים והטיפוליים הנדרשים להם".

ממזכ"לית הסתדרות המורים נמסר: "אני מביעה סיפוק רב מההחלטה. ביה"ד אומר בעצם כי לא ניתן לדלג על עובדי ההוראה ולקבל החלטות חד- צדדיות שנוגעות לבריאותנו מעל הראש שלנו. גם בית הדין הבין שהממשלה ומשרד החינוך שגו כאשר קיבלו החלטה חד-צדדית והותירו את עובדי ההוראה חשופים. אנחנו שמחים שבית הדין שמע את זעקתם של עובדי ההוראה והבין כי צדקנו כשדרשנו להיות חלק מהשיקולים בקביעת יישום מתווה ביטול הבידודים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully