וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת ההקלטה והמנועים של המסוק שהתרסק בחיפה יועברו לבדיקה באירופה

עודכן לאחרונה: 28.1.2022 / 9:34

לוואלה! נודע כי 20 השניות שלפני ההתרסקות נותרו בגדר תעלומה, ובחיל האוויר מקווים שחברת מומחים תוכל לפתור אותה. בשל סימני חריכה גם במנוע שבו לא זוהתה שריפה, הם יועברו לצרפת. מתחקיר ועדת המומחים עולה כי המצופים הופעלו לפני ההתנגשות במים, אך אחד מהם התפוצץ

בווידאו: תיעוד התרסקות המסוק מול חופי חיפה ופינוי הפצועים לרמב"ם/צילום: ידיעות מהשטח, שלומי גבאי ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

מערכת ההקלטה של מסוק העטלף שהתרסק לחופי חיפה בתחילת החודש, באירוע שבו נהרגו סגן-אלוף ארז שחייני ורב-סרן חן פוגל, תועבר לחברת מומחים באירופה לצורך בדיקה והצלת נתונים - כך נודע לוואלה!.

זאת, לאחר שמומחי חיל האוויר הצליחו עד כה לפענח את הפעולות שבוצעו בדקה ו-40 שניות מתוך שתי הדקות שעברו מרגע השריפה במנוע ועד שהמסוק פגע בים. 20 השניות האחרונות נותרו עד כה בגדר תעלומה, כך על פי גורמים בחיל הים שנחשפו לממצאי תחקיר ועדת המומחים בראשות אל"מ ט', טייס מסוקים ותיק.

עוד סיפרו הגורמים כי בעת האירוע, רס"ן פוגל הטיס את המסוק וסא"ל שחייני טיפל בתקלות. הגורמים בחיל שיבחו והביעו הערכה רבה ליכולת המקצועית שהפגין צוות האוויר מהרגע שהתגלתה השריפה, בדגש על נתוני הטיסה ודרכי הטיפול בתקלה.

חן פוגל ארז שחייני. שיר טורם, פלאש 90, דובר צה"ל, עיבוד תמונה
חן פוגל ארז שחייני/עיבוד תמונה, שיר טורם, פלאש 90, דובר צה"ל

אחת הפעולות הראשונות שבוצעה בהתאם לנוהל הבדיקות החיוניות של חיל האוויר הייתה לכבות את מערכת החשמל של המסוק בשל השריפה במנוע. כתוצאה מכך, חלק מהמחוונים בלוח הבקרה לא עבדו ולא דיווחו על חומרת התקלה למגדל הפיקוח בבסיס רמת דוד או ליחידת הבקרה.

בעקבות המקרה, גורמים בחיל האוויר אמרו כי יש לבחון את סדר הבדיקות החיוניות מחדש. עוד התברר בתחקיר כי השריפה זוהתה אומנם במנוע אחד, אך בפירוק המנועים בבסיס תל נוף התגלו סימני חריכה גם במנוע השני. בשל כך, הוחלט לשלוח את שני המנועים לבדיקה בצרפת, כדי להבין לעומק את מה שקרה.

נוסף על כך, התברר כי המצופים הופעלו לפני ההתנגשות במים, אך אחד מהם התפוצץ. הסיבה לכך אינה ברורה בשלב זה. לדברי גורמים בחיל הים, קצין הסיור הימי שניצל מההתרסקות זוכר שהוא נערך לפגיעה במים באמצעות סדרת פעולות, אך עולה כי הוא עף אל מחוץ למסוק ברגע ההתנגשות במים. זאת, לאחר שהמסוק נטה מעט על צדו בשניות האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully