וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסע אלימות בקן המשפחתי": 23 שנות מאסר לאביעד משה שניסה לרצוח את שירה איסקוב

עודכן לאחרונה: 27.1.2022 / 20:15

נוסף על כך, בית המשפט קבע כי משה ישלם לאיסקוב, שהורשע גם בהתעללות בבנם שנכח במקום, פיצוי מקסימלי של 258 אלף שקלים: "נשים חשות שאין מושיע ומתחייב שגם בתי המשפט יירתמו למלחמה". בגזר הדין תקפה השופטת את החלטת משה לטעון כי זוגתו לשעבר התגרתה בו: "נרטיב מעוות"

בווידאו: 23 שנות מאסר לאביעד משה שניסה לרצוח את שירה אסיקוב/צילום: שי מכלוף ויניר יגנה

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (חמישי) 23 שנות מאסר בפועל על אביעד משה, שהורשע בניסיון רצח וחבלה חמורה בבת זוגו לשעבר שירה איסקוב, וכן בהתעללות בבנם התינוק, שהיה נוכח באירוע. עופר, אחיה של שירה, בירך על גזר הדין ואמר כי "בית המשפט עשה צדק היום".

"הוא חבט בשירה במערוך חבטה ועוד חבטה, נשמעו קולות הנפץ של מגע המערוך בראשה ובליל צעקות של שירה שהתחננה על חייה", נכתב בגזר הדין. "משה המשיך להלום בראשה גם כשכולם ביקשו שיחדל. איסקוב בשארית כוחותיה נלחמת להישאר בחיים כדי שבנה לא יישאר יתום מאם, כשהיא חשה שאלה רגעיה האחרונים. אולם, משה בשלו לוחש 'תמותי כבר', חונק אותה, דוקר, חובל, חובט וחונק. מסע אכזרי של אלימות ברוטלית, שרק בנס שרדה".

בגזר הדין התייחסה השופטת יעל רז לוי גם להרשעת משה בהתעללות בבנו וכתבה כי "הפעוט אולץ להיחשף למראות קשים כשאמו מתבוססת בדמה ואין מושיע. הפעוט היה בלב האלימות והאימה כשהוא חווה הכול בכל חושיו. הנאשם ניצל לרעה את חוסר יכולתו של הפעוט למלט עצמו מהזירה ולסייע לאמו".

שירה איסקוב במהלך גזר הדין של אביעד משה בגין ניסיון רצח של בת זוג וחבלה חמורה בנסיבות מחמירות המחוזי, ב"ש   
27 בינואר 2022. שי מכלוף
שירה איסקוב במהלך הקראת גזר הדין, היום/שי מכלוף

"אותו קן משפחתי, שאמור להיות מכיל ומוגן, הופך באחת לזירה כאוטית שבה איסקוב מותקפת באלימות קשה וכמעט מאבדת את חייה", כתבה השופטת. "נשים חשות שאין מושיע ומתחייב שגם בתי המשפט יירתמו למלחמה".

השופטת מתחה ביקורת חריפה על טענת משה לפיה איסקוב "התגרתה" בו ועל כן האירועים התרחשו באשמתה: "הוא לא לוקח אחריות על מעשיו, מדובר בנרטיב מעוות. הוא ביקש סליחה אך האשים את שירה שהביאה אותו לידי כך, מדובר בדברים מופרכים שמציגים את הבעת החרטה שלו באור אחר". עוד ציינה כי היו לו כמה "נקודות יציאה" שבהן יכול היה לעצור את "מסע האימים".

הפרקליטה עו"ד מורן גז מסרה כי "שירה סגרה מעגל, גם עם משרד הפנים", וציינה כי בנה של שירה קיבל את שם משפחתה - איסקוב. "ככה מנצחים אלימות נגד נשים", אמרה. "זו פעם ראשונה שנותנים גזר דין כזה קשה ונתנו מקום לילד כנפגע עבירה. חששנו שהעונש לא יהיה כל כך גבוה".

עו"ד מיטל אולק-אמויאל אמרה שהיא מתרגשת מהעונש שהוטל על משה. "בית המשפט גזר עונש בלתי מובן על הנאשם. כמדינה סברנו שזה תיק שמן הראוי להחמיר בגלל אכזריות העבירה ושזה בוצע לנגד עיני הקטין. אנחנו שמחים על המסר שיוצא מביהמש- החומרה צריכה להתבטא בעונש". לדבריה, בית המשפיט "השלים את המהלך של שירה - האשמה והבושה עברה צד". אולק-אמויאל הביעה תקווה "שהמסר שיצא מביהמ"ש הוא שהקורבנות צריכים לקטוע את מעגל האלימות ולצאת להתלונן".

עוד בוואלה!

הפרקליטות דורשת לפחות 24 שנות מאסר על אביעד משה שניסה לרצוח את שירה איסקוב

לכתבה המלאה
שירה איסקוב. אינסטגרם, צילום מסך
"הפעוט היה בלב האלימות והאימה", איסקוב ובנה/צילום מסך, אינסטגרם

הפרקליטות מסרה כי "בית המשפט, בגזר דינו, העביר היום מסר ברור וחד משמעי, כי אלימות נגד נשים היא לא גזירת גורל ואסור להשלים איתה, והגיע הזמן להחמיר באופן ממשי בעבירות אלה".

לפני כחודש ביקשה הפרקליטות להחמיר את עונשו של משה, אותו הרשיע בית המשפט באוגוסט. "סברנו שהעונש ההולם הוא 24 ל-27 שנות מאסר", אמרו בדיון לטיעונים לפני קביעת עונשו של משה.

"מאחר ולא מצאנו שום פסיקה שבה נאשם הורשע בנוסף בהתעללות בקטין בנסיבות כאלה, יש כאן נפגע עבירה נוסף", אמרו אז בפרקליטות. "צריך לקבוע רף חדש של ענישה. מבקשים מבית המשפט ללכת צעד נוסף לרמת הענישה. בעבירות ניסיון רצח במשפחה יש חומרה יתרה מניסיון רצח 'רגיל'".

אביעד משה, חשוד בניסיון רצח אשתו במצפה רמון. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
צפוי לקבל מאסר ממושך. משה/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע באוגוסט את משה בניסיון רצח וחבלה חמורה של אשתו לשעבר שירה איסקוב. משה הורשע גם בהתעללות בבנם, בשל העובדה שתקיפת בת זוגו נעשתה מול עיניו. השופטת יעל רז לוי אמרה אז כי "עבירת ניסיון הרצח הוכחה מעל כל ספק סביר, מדובר בעשרות מכות אלימות". לאחר ההרשעה, איסקוב, שנכחה בעצמה באולם בשעת מתן ההכרעה, מסרה: "צדק נעשה פה, לשמחתי נשארתי בחיים".

איסקוב שיתפה היום פוסט ברשתות החברתיות ובו תמונה שלה עם בנה עם ההודעה: "ילד שלי, היום הסברתי לך איזה יום עומד להיות היום - יום גזר הדין. הסתכלת עליי במבט תמים ואמרת לי 'כן אמא, נכון'. מקווה ומתפללת שהצדק יהיה איתנו היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully