וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרים בביה"ס: היוזמה למלחמה בבריונות ברשת

עודכן לאחרונה: 27.1.2022 / 17:06

במסגרת המהלך אותו מקדמים במשרדי החינוך, ביטחון הפנים והמשטרה, יסופקו הסברים בחודש הקרוב על התנהלות נכונה ברשת לתלמידי חטיבות הביניים. התכנית שנקראת "באים בטוב- לא מרימים ידיים", תועבר ע"י מרצים, שוטרים ואזרחים מומחים בתחום

בווידאו: סרטון הסברה של המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת/צילום: דוברות משטרת ישראל

משרד החינוך, המשטרה, המשרד לביטחון הפנים והמטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת, מקדמים מהלך משותף, במסגרתו תלמידי חטיבות הביניים בכל רחבי הארץ, בכיתות ז'-ט', יקבלו שיעור ממומחים להגנה מפני פגיעה, אלימות ובריונות ברשת, שיעניק להם כלים להתמודדות, וכתובת לפנייה במקרה של פגיעה.

השיעורים יתמקדו בעולמות תוכן מגוונים הנוגעים להתנהלות ברשת כמו: בריונות, שיימינג, פגיעות מיניות ברשת, תפיסת הפרטיות, זירות אנונימיות ואיומים ברשת. במפגש עם התלמידים תהיה התייחסות להיבטים החברתיים, הרגשיים והפליליים במצבי הפגיעה השונים ויינתנו מסרים וטיפים מעשיים להתנהלות בטוחה ברשת.

חזרת תלמידי חטיבות הביניים ללימודים, בי"ס יונתן נתניהו, רעננה, 7 במרץ 2021. ראובן קסטרו
תלמידי חטיבות ביניים ברעננה. מרץ, 2021/ראובן קסטרו

המרצים, שוטרים ואזרחים מומחים בתחום, יספרו לתלמידים על מקרים נפוצים של פגיעות ברשת, שהגיעו לטיפולו של המטה הלאומי - מוקד 105. הניסיון העצום שהצטבר במוקד שמקבל עשרות רבות של פניות מדי יום, מאפשר למומחים לתת לתלמידים דוגמאות רלוונטיות למציאות חייהם, ללמד אותם להימנע ממצבי סיכון ומקשר עם זרים, לתת כלים להתמודדות עם מצבי פגיעה, לסייע לחבריהם הנמצאים במצוקה ברשת ולעודד אותם לפנות לעזרה. עד כה נרשמו להרצאות בשיעורים מאות חטיבות ביניים ברחבי הארץ, והרישום להרצאות נוספות מצוי כעת בעיצומו.

"הרשת החברתית מהווה היום חלק בלתי נפרד ממציאות חייהם של ילדים ובני נוער ולכן התכנית למניעת אלימות ולקידום למידה רגשית-חברית 'באים בטוב- לא מרימים ידיים' מתמקדת גם בזירות הללו, במסגרת המאמצים שלנו לעקור את האלימות והבריונות ממערכת החינוך", אמרה שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון.

יפעת שאשא ביטון. עודד קרני, לשכת העיתונות הממשלתית
באים בטוב- לא מרימים ידיים. שרת החינוך/לשכת העיתונות הממשלתית, עודד קרני

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר כי "אנחנו מחנכים את ילדינו לזהירות בכבישים, להיזהר מחפצים חדים, אנחנו מלמדים אותם להיזהר ממצבים מסוכנים בחיי היום-יום - לכן החינוך להתנהלות נכונה ברשת הוא חובתנו גם כן וקריטי לא פחות. לשחרר את הילדים והנוער שלנו למרחב האינטרנט מבלי להכשיר אותם בכלים ללמוד מה מותר ומה אסור, מה מסוכן ומה בטוח, ומה עלול לפגוע בזולת ומהי התנהלות בגבולות השיח הנכונים, כמוה כהפקרה. אני מודה למשרד החינוך ולשרה על שיתוף הפעולה החשוב עם משטרת ישראל ומוקד 105".

עמר בר לב. ללא, אתר רשמי
השר לביטחון הפנים/אתר רשמי, ללא

המטה הלאומי 105 הינו גוף ייחודי אזרחי משטרתי בהובלת המשרד לביטחון הפנים והמשטרה ובשיתוף משרד החינוך, משרד הרווחה והבטחון החברתי , משרד הבריאות ומשרד המשפטים. כל מי שנפגע ברשת או היה עד לפגיעה בילדים ברשת יכול לפנות למוקד 105 הפועל 24/7.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully