וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך נערך להוצאת צווי מניעה למורים; "אל תנהלו מלחמה על גב הילדים"

עודכן לאחרונה: 26.1.2022 / 22:37

בעקבות קריאתה של יו"ר הסתדרות המורים לעובדי ההוראה שלא להתייצב מחר לעבודתם, בפרקליטות, באוצר ובמשרד החינוך נערכים למנוע את המהלך. בארגוני ההורים זועמים: "אסור שהמורים יעזבו". בסביבת אלרעי פרייס הכחישו דיווחים כי לחצה על בן דוד להוציא את ההשבתה לפועל

בווידאו: בנט והשרים הציגו את תוכנית "בודקים ולומדים"/צילום: לע"מ

הפרקליטות והממונה על השכר נערכים הערב (רביעי) להוצאת צווי מניעה למורים. זאת, בהמשך להודעת יו"ר הסתדרות המורים יפה בן דוד, שהורתה למורים ולגננות שלא להגיע למוסדות החינוך מחר, נוכח החלטת ראש הממשלה נפתלי בנט, להמשיך כמתוכנן עם ביטול בידודי התלמידים ולהתחיל במקומו עם מתווה בדיקות.

שרת החינוך יפעת-שאשא ביטון הכריזה על ההיערכות להוצאת הצווים ותקפה בחריפות את בן דוד, שהוציא את ההודעה "בדקה התשעים" ועוררה כאוס במערכת החינוך. "צעדים כוחניים ופוליטיים על גבם של ילדי ישראל אינם ראויים ואינם מקובלים, בטח בימים מאתגרים כאלה", אמרה. "התנהלות אגרסיבית וחד צדדית - לא בבית ספרנו".

דברים חריפים עוד יותר אמר מירום שיף, יו"ר הנהגת ההורים הארצית. "במדינת ישראל, חיילים לא בורחים משדה המערכה, במדינת ישראל רופאים לא נוטשים את משמרתם בבתי החולים, ובמדינת ישראל - מורים לא עוזבים את התלמידים שלהם", אמר. "את המלחמות שלך, את משחקי הכוחות , האגו וכיפופי הידיים , יפה, אל תעשי על חשבונם של הילדים שלא עשו לך כלום וכל חטאם הנורא הוא רצונם ללמוד, אחרי שנתיים מזוויעות" .

בדיקת אנטיגן, אשקלון, 25 בינואר 2021. שי מכלוף
בדיקת אנטיגן, אשקלון, 25 בינואר 2021/שי מכלוף

במקביל דווח הערב בכלי התקשורת כי ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור שהתנגדה נחרצות להפסקת הבידודים במערכת החינוך, שוחחה עם יו"ר הסתדרות המורים ולחצה עליה להתנגד למהלך. עם זאת, מטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה פרסם הודעת הכחשה מטעם אלרעי-פרייס. "הדיווח אינו נכון", אמרו. "בו דוד התקשרה הבוקר לד"ר אלרעי פרייס להבין מה עמדת בכירי המשרד לגבי ביטול הבידודים. ד"ר אלרעי פרייס אמרה את עמדתה כפי שהובעה גם לדרג מקבלי ההחלטות".

מוקדם יותר היום הוחלט שהמתווה לביטול הבידודים ייכנס מחר לתוקף כמתוכנן. ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ ומנכ"ל המשרד פרופ' נחמן אש תמכו למהלך, שעה שד"ר שרון אלרועי פרייס ביקשה לדחות אותו בשבוע. ואולם, בנט הכריע בסוגייה בעקבות שיחה עם מנהלי בתי החולים לילדים.

עוד בוואלה!

בנט הכריע: ממחר התלמידים לא יידרשו לבידודים במקרה של חשיפה למאומתים

לכתבה המלאה

מוסדות חינוך מתנגדים לשביתה

לאחר הוצאת ההודעה של הסתדרות המורים, במספר מוסדות חינוך הודיעו כי לא ישתפו פעולה עם השביתה. בבית ספר תל נורדאו בתל אביב הודיעה המנהלת להורי התלמידים, כי המורים במוסד לא ישבתו. "קיבלתי מהמורים אין סוף הודעות לפיהן הצוות מבקש להגיע מחר, לאפשר לילדים לצאת מהבית, לנסות להמשיך ולעשות כל שביכולתו על מנת לשמור על בריאותם הנפשית", כתבה המנהלת בהודעתה.

כך גם הודיעו ברשת מוסדות חינוך של חב"ד. "מובן וגם פשוט שבמוסדות הרשת - גני ילדים, בתי ספר ותלמודי תורה, אין מקום בשום מקרה להשבתה של ימי ושעות לימודים חלילה, בהתאם להוראתו הברורה של הרבי זי"ע", נכתב במכתב מיוחד של הנהלת הרשת לכלל המנהלים והמנהלות, "בכל מצב המוסדות יפעלו כרגיל וחשוב לעדכן על כך את הורי התלמידים".

ראש המועצה האזורית מנשה, אילן שדה, מחה על ההנחיה של יפה בן דוד ואמר כי מדובר "בהחלטה נמהרת, חסרת הגיון ומנוגדת לכללי המנהל התקין". הוא הביע את תקוותו שהמדינה תבטל הנחיה זו והלימודים יתקיימו.

חזרת תלמידים ללימודים, בי"ס רמת החייל 30.9.2021. ראובן קסטרו
חזרת תלמידים ללימודים, בי"ס רמת החייל 30.9.2021/ראובן קסטרו

לפני הודעת הממשלה על ביטול המתווה, במשרד הבריאות דנו היום על שינויים והחמרות בו, ושקלו לעבור לשלוש בדיקות במקום שתיים. זאת, לאחר שאיגוד רופאי הילדים החליט הלילה לחזור בו מההמלצה על המתווה וקרא לדחות את יישומו בשבוע, ובהסתדרות המורים קראו לדחות אותו.

ההחלטה להוסיף עוד בדיקות קבועות ירדה מהפרק כי מהסיבה שהמלאי של בדיקות אנטיגן בארץ אינו מספיק. במערכת הבריאות נשמעו קולות בעד ונגד המתווה. פרופ' צחי גרוסמן, יו"ר איגוד רופאי הילדים, טען שהדבר יסכן את הילדים ואת המבוגרים בשלב זה של שיא המגפה. בניגוד אליו, מנהלת בית החולים שניידר לילדים אמרה לוואלה! כי מבחינת מחלקות הילדים, לא מורגש עומס בקורונה והם גם לא צופים שיהיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully