וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט הכריע: ממחר התלמידים לא יידרשו לבידודים במקרה של חשיפה למאומתים

עודכן לאחרונה: 26.1.2022 / 20:03

למרות החששות והתחלואה הגוברת, בנט הכריע שמתווה הפסקת הבידודים יחל כמתוכנן מחר. כך, תלמידים יידרשו לשתי בדיקות לקורונה בשבוע בלבד, ותלמיד בבידוד שיימצא שלילי - יחזור לבית הספר. בעקבות ההחלטה, הורתה יו"ר הסתדרות המורים למורים ולגננות שלא להגיע מחר ללימודים

בווידאו: בנט והשרים הציגו את תוכנית "בודקים ולומדים"/צילום: לע"מ

המתווה לביטול הבידודים ייכנס מחר (חמישי) לתוקף כפי שהוחלט - לפיו, תלמידים יידרשו לשתי בדיקות לקורונה בשבוע בלבד, ולא בהכרח יידרשו בבידוד במגע עם חולה מאומת. ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ ומנכ"ל המשרד פרופ' נחמן אש תמכו. ד"ר שרון אלרועי פרייס ביקשה לדחות אותו בשבוע, אך בנט הכריע בעקבות שיחה עם מנהלי בתי החולים לילדים. כשעתיים לאחר ההודעה, הורתה יו"ר הסתדרות המורים יפה בן דוד למורים ולגננות שלא להגיע מחר למוסדות הלימוד.

במשרד הבריאות דנו היום על שינויים והחמרות במתווה הבידודים ושקלו לעבור לשלוש בדיקות במקום שתיים. זאת, לאחר שאיגוד רופאי הילדים החליט הלילה לחזור בו מההמלצה על המתווה וקרא לדחות את יישומו בשבוע, ובהסתדרות המורים קראו לדחות את המתווה.

ההחלטה להוסיף עוד בדיקות קבועות ירדה מהפרק כי אין מספיק בדיקות אנטיגן בארץ. במערכת הבריאות יש קולות בעד ונגד המתווה. פרופ' צחי גרוסמן, יו"ר איגוד רופאי הילדים, טען שזה יסכן את הילדים ואת המבוגרים בשלב הזה של שיא המגפה.

מנהלת בית החולים שניידר לילדים אמרה לוואלה! כי מבחינת מחלקות הילדים, לא מורגש עומס בקורונה והם גם לא צופים שיהיה. "אנחנו צריכים להכריע בין שתי אופציות קשות, אין לנו אפשרות להשאיר את הילדים יותר בבית", הוסיפה.

מאוחר יותר הערב, בעקבות החלטת הממשלה שלא לחזור בה מביטול מתווה הבידודים, הורתה יו"ר הסתדרות המורים, יפה בן דוד, למורים ולגננות שלא להגיע מחר למוסדות החינוך. "לאור החלטת הממשלה שחושפת אתכם לנגיף הקורונה באופן שמסכן את בריאותכם ולנוכח אלפי פניות מכם, יינקטו מחר צעדי מחאה - אין להגיע מחר לבתי הספר ולגנים", נמסר מטעמה. עוד ציינה כי הלימודים ימשיכו כרגיל במוסדות החינוך המיוחד.

בדיקת אנטיגן, אשקלון, 25 בינואר 2021. שי מכלוף
בדיקת אנטיגן/שי מכלוף

איך יעבוד המתווה?

  • המתווה ייכנס לתוקפו ביום חמישי, 27 בינואר.
  • כל הילדים בגילאים 18-0 - מחוסנים ולא מחוסנים - יבצעו שתי בדיקות בשבוע, ביום ראשון וביום רביעי. ההורים יצטרכו לחתום על אישור בבוקר שאכן ערכו בדיקה לילדיהם, שהיא יצאה שלילית ושהם לא חווים תסמינים.
  • במידה והילדים מראים תסמינים - הם ייכנסו לבידוד, לפי מתווה הבידודים הנהוג.
  • אם ההורים מסרבים לבצע את הבדיקה, ילדיהם יצטרכו לשהות בבידוד.
  • ‏מתווה ביטול הבידודים יחול גם רטרואקטיבית: ילד שנמצא כרגע בבידוד יעבור בדיקה מחר בבוקר וידווח עליה. אם היא שלילית - הוא יוכל ללכת לבית הספר.
  • מחר, נדרשים כל התלמידים לבצע באופן חד פעמי בדיקה ביתית לפני ההגעה ללימודים.
  • תלמיד שנמצא בסיכון גבוה לתחלואה קשה בשל מחלת רקע או שאחד מבני משפחתו הגרעינית מצוי בקבוצת סיכון יורשה לא להגיע ללימודים בחודש הקרוב.
חזרת תלמידים ללימודים, בי"ס רמת החייל 30.9.2021. ראובן קסטרו
חוזרים ללימודים/ראובן קסטרו

במהלך הדיונים, בנט ביקש לבחון חובת בדיקה לתלמידים, אבל הדבר כרוך בבעיה משפטית. מנכ"ל משרד הבריאות אש הסביר שיש צורך בשינויים בגלל העומס בבתי החולים - ולא בגלל תסמונת PIMS, כי אין עדיין מספיק נתונים על הופעת התסמונת בקרב נדבקים בזן אומיקרון.

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון מסרה כי "קיבלנו את ההחלטה הנכונה והטובה ביותר למען הילדים בשיתוף ראש הממשלה ושר הבריאות. רוב המומחים תמימי דעים לנזק העצום שנגרם לילדים, גם בעת הזו, אחרי שנתיים מורכבות", הוסיפה, והגדירה את ביטול הבידודים לילדים בריאים כ"חובתנו כלפי בריאותם הנפשית והגופנית של הילדים", לדבריה "הם יקלו על ההורים שהושפעו מבידודים אלו". היא טענה כי "מערכת החינוך תהיה אחת המערכות המוגנות ביותר נוכח היקף הבדיקות הרב והתדיר", וסיכמה שההחלטה היא "מאוזנת, אחראית ומאפשרת חיים בצד הקורונה".

אמש פורסם בדוח של אגף המודיעין כי בכמה מדינות בעולם נרשמו דיווחים ראשונים על תסמונת פימס ותופעות נוירולוגיות בקרב ילדים שנדבקו בזן אומיקרון. ברוב המקרים, על פי הדוח, מדובר בילדים שאינם מחוסנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully