וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל וארה"ב קיימו סבב שיחות אסטרטגיות בנושא איראן

עודכן לאחרונה: 26.1.2022 / 22:23

היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן אמר שארה"ב "מחוייבת לדיפלומטיה כדרך הטובה ביותר למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני, אך מכינה אפשרויות חלופיות". המו"מ בווינה בין נציגי איראן למעצמות מתקרב לרגעי ההכרעה, אך לא ברור אם ניתן להגיע לפריצת דרך

בווידאו: רה"מ אומר בוועדת חוץ וביטחון כי ישראל אינה מחויבת להסכמי הגרעין עם איראן/צילום: ערוץ הכנסת

ישראל וארצות הברית קיימו היום (רביעי) סבב נוסף של שיחות אסטרטגיות בנושא איראן. המפגש התקיים בשיחת וידאו קונפרנס מאובטחת. היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן שעמד בראש המשלחת האמריקנית אמר במהלך השיחות כי ארצות הברית מחוייבת לדיפלומטיה כדרך הטובה ביותר למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני, אך הוסיף כי ארצות הברית מכינה אפשרויות חלופיות בתיאום עם השותפות שלה למקרה שהדיפלומטיה תיכשל.

הבית הלבן מסר כי במהלך המפגש בין הצוות הישראלי לצוות האמריקני הצדדים דנו בביצוע תרגילים צבאיים משותפים שתקופה הקרובה. בהודעת הבית הלבן לא נאמר האם התרגילים ממוקדים באיראן, אולם לפני ביקורו האחרון של שר הביטחון גנץ בוושינגטון הדליף משרד ההגנה האמריקני כי בכוונת שר ההגנה אוסטין לדון עם דנץ על תרגילים צבאיים משותפים נגד איראן.

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן וראש הממשלה, נפתל בנט בפתח פגישתם בבית הלבן 27 באוגוסט 2021. אב אוחיון י, לשכת העיתונות הממשלתית
"מחוייבים לדיפלומטיה, אך מכינים אופציות חלופיות". בנט וביידן/לשכת העיתונות הממשלתית, אב אוחיון י

סבב השיחות האסטרטגיות בין ארצות הברית לישראל התקיים כאשר המו"מ בווינה בין נציגי איראן למעצמות מתקרב לרגעי ההכרעה. הבית הלבן קבע את סוף ינואר או תחילת פברואר כדד-ליין לא רשמי לקבלת החלטות בשיחות הגרעין. ההתקדמות בשיחות בווינה הינה איטית עד כה ולא ברור האם בשבועות הקרובים ניתן יהיה להגיע לפריצת דרך.

השיחות גם התקיימו כאשר ארצות הברית ממוקדת במשבר באוקראינה. העובדה שבכירי הממשל פינו מזמנם כדי לקיים את המפגש עם ישראל מצביע על המקום הגבוה שהעניין האיראני תופס בסדר העדיפויות של הבית הלבן והחשיבות שהממשל מעניק להתייעצויות עם ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully