וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחודש לאחר שהתאבד: אלמונים הציתו את ספריו של חיים ולדר סמוך לקברו

אלון נעים

עודכן לאחרונה: 25.1.2022 / 21:20

הסופר ואיש החינוך החרדי, שכתב כ-80 ספרים, שם קץ לחייו לאחר שעלו עשרות עדויות על כך שפגע מינית בנשים ונערות. דיינים בכירים בציבור החרדי הורו שלא לקרוא עוד את ספריו, וכעת הופץ תיעוד של ספריו, שהועלו באש סמוך לקברו

בווידאו: ספריו של חיים ולדר הועלו באש סמוך לקברו/באדיבות ערוץ 7

אלמונים הציתו את ספריו של חיים ולדר סמוך לקברו - כך עולה מתיעוד שהופץ היום (שלישי), כחודש אחרי שהסופר ואיש החינוך החרדי, שכתב כ-80 ספרים, שם קץ לחייו, לאחר שעלו עשרות עדויות על כך שפגע מינית בנשים ונערות.

לפני כחודשיים וחצי פרסמו העיתונאים אהרן רבינוביץ' ושירה אלק שלוש עדויות של נשים נגדו. ב"הארץ" נטען כי ולדר ניצל מינית נערות במשך שנים, בעודו מתחזק תדמית נערצת. אחת מהן סיפרה כי בגיל 12 החל הקשר איתו וכי אחרי לא הרבה זמן החל לשאול אותה אם אכפת לה לגעת לו באיבר המין. עוד העידה כי בגיל 13 הוא הודיע לה שעליהם "לחגוג" את קבלת הווסת הראשונה שלה וכי קיים איתה יחסי מין מלאים במלון ברמת גן.

אישה אחרת העידה כי כשהייתה בת 15, לאורך סדרה של מפגשים ניצל ולדר את מעמדו ואת גילה, וקיים איתה יחסי מין באופן קבוע בכמה מקומות שונים. עם זאת, ולדר הכחיש בתוקף את הטענות וכתב כי מדובר בעלילה.

ספריו של חיים ולדר הועלו באש סמוך לקברו. באדיבות ערוץ 7, אתר רשמי
הספרים השרופים, סמוך לקברו של ולדר/אתר רשמי, באדיבות ערוץ 7

מאז פרסום התחקיר הצטברו עדויות רבות נוספות. גופים שעבדו עמו החלו להתנער ממנו, בהם רדיו קול חי והעיתון יתד נאמן, והוא הודיע על פרישה מכל עיסוקיו הציבוריים.

לפני שלושה שבועות, דיינים בכירים בציבור החרדי הורו שלא לקרוא את ספריו עד לבירור של הדברים. עוד קודם לכן קרא הרב שמואל אליהו להוציא מהבתים את ספריו של ולדר. "אי אפשר להחזיק בבית ספרים של מישהו שחשוד בפגיעה מינית בכל כך הרבה נשים. אין פשרה במלחמה בתועבה הזו", כתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully