וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר התחקיר על עבירות מין: הסופר חיים ולדר שם קץ לחייו

עודכן לאחרונה: 27.12.2021 / 14:37

הסופר ואיש החינוך החרדי נמצא מת במרכז הארץ. אתמול פורסם שבעקבות תחקיר "הארץ" המשטרה פתחה בבדיקת הנושא וכי 22 עדויות על תקיפות מיניות הגיעו לבית דין חרדי. אתמול נכתב מטעם הרב שמואל אליהו כי "מצאנו שהוא אשם בלי שום ספק, הכפיש אותנו במקום לחזור בתשובה"

הסופר ואיש החינוך החרדי חיים ולדר שם קץ לחייו היום (שני). זאת, לאחר תחקיר "הארץ" על אודות עדויות על תקיפות מיניות שביצע ולדר. אתמול פורסם ב"הארץ" כי המשטרה פתחה בבדיקה בעקבות הטענות וכי 22 עדויות על תקיפות מיניות הגיעו לבית דין חרדי מיוחד העוסק בנושא. ולדר היה סופר חרדי מוכר מאוד, שכתב כ-80 ספרים וקיבל את פרס ראש הממשלה "מגן לילד".

אתמול, פרסם עמוד הפייסבוק של לשכת הרב שמואל אליהו, הרב הראשי של העיר צפת שעוסק בנושא, התייחסות לפרשה ובה נכתב כי "הגיעו לפנינו עדים שהעידו כי הוא נאף עם נשים נשואות שנים רבות עד שגרם להן להתגרש ולהיות אסורות על בעליהן. ראינו מעשה בית דין על כך וחיזקנו את הדברים בהוכחות נוספות חד משמעיות. כמו כן שמענו הקלטות בקולו שמעידות על מעשים חמורים בעריות שהוא עשה, ומצאנו שהוא אשם בלי שום ספק".

"למרות שהיה ברור לו שהוא הורס בתים, ולמרות שהיה ברור לו שהוא מכשיל ומטמא את בית ישראל, המשיך ולדר בדרכו בלי לעצור לרגע", נכתב בעמוד. "קיבלנו עדויות על 22 נשים ונערות שהוא פגע בהן, ואין שום ספק שהמקרים הללו הם רק חלק קטן מפגיעתו הרעה".

עוד נכתב כי "קראנו לחיים ולדר כדי שיקבל על עצמו דרך תשובה. שלחנו אנשים לשכנע אותו שיחזור בו כדי שלא יהיה חילול השם גדול כשיתפרסמו כל המעשים הללו. במקום לחזור בתשובה הוא בחר לאיים ולהכפיש אותנו באמצעות שליחיו".

הסופר חיים ולדר. דוד25, אתר רשמי
"מצאנו שהוא אשם בלי ספק", חיים ולדר/אתר רשמי, דוד25

לפני חודש וחצי פרסמו העיתונאים אהרן רבינוביץ' ושירה אלק שלוש עדויות של נשים נגדו. ב"הארץ" נטען כי ולדר ניצל מינית נערות במשך שנים, בעודו מתחזק תדמית נערצת. אחת מהן סיפרה כי בגיל 12 החל הקשר איתו וכי אחרי לא הרבה זמן החל לשאול אותה אם אכפת לה לגעת לו באיבר המין.

"'זה בסדר, יש לי מקום בלב לאהוב גם את אשתי וגם אותך. תאמיני לי שזה בסדר, את סומכת עליי?'", שחזרה את השיחה ביניהם. "בהתחלה הייתי נוגעת בו והוא היה נוגע בי מתחת לחולצה ודברים כאלה, אבל לא היו יחסים מלאים".

עוד העידה כי בגיל 13 הוא הודיע לה שעליהם "לחגוג" את קבלת הווסת הראשונה שלה וכי קיים איתה יחסי מין מלאים במלון ברמת גן. "אני זוכרת את הטראומה שהייתי בה אחרי, וזוכרת שבכיתי", סיפרה ל"הארץ". לדבריה, נכתב ב"הארץ", הניצול המיני הפך תכוף והמפגשים התנהלו על בסיס שבועי, לעתים גם פעמיים בשבוע, בין אם הייתה בימי הווסת ובין אם לא. "זה לא הפריע לו", היא אומרת.

אישה אחרת העידה כי כשהייתה בת 15, לאורך סדרה של מפגשים ניצל ולדר את מעמדו ואת גילה, וקיים איתה יחסי מין באופן קבוע בכמה מקומות שונים. עם זאת, ולדר הכחיש בתוקף את הטענות וכתב כי מדובר בעלילה.

אולם, מאז פרסום התחקיר הצטברו עדויות רבות נוספות. גופים שעבדו עמו החלו להתנער ממנו, בהם רדיו קול חי והעיתון יתד נאמן, והוא הודיע על פרישה מכל עיסוקיו הציבוריים.

לפני שלושה שבועות, דיינים בכירים בציבור החרדי הורו שלא לקרוא את ספריו עד לבירור של הדברים. עוד קודם לכן קרא הרב אליהו להוציא מהבתים את ספריו של ולדר. "אי אפשר להחזיק בבית ספרים של מישהו שחשוד בפגיעה מינית בכל כך הרבה נשים. אין פשרה במלחמה בתועבה הזו", כתב.

לאחר פרסום מותו, כתב הרב שמואל אליהו: "שמענו בכאב על התאבדותו של חיים ולדר. חבל שהוא בחר בדרך הזו, הצענו לו שיתקן את מה שהוא קלקל. שיבקש סליחה מהנפגעות, שישנה את דרכו. שלא ייפגעו עוד נשים. היה יכול ללמד לרבים דרך תשובה. חבל שהוא בחר בדרך של התאבדות. אנו מחזקים את הנפגעות הרבות בשעה קשה זו, חייהן קודמים לחייו"

יו"ר נעמת, חגית פאר, מסרה: "אסור בשום פנים ואופן שהאירוע הטרגי יהפוך את הקורבנות לנאשמים כפי שקורה לעתים לצערנו. אנשים אמיצים שאזרו אומץ לספר על האירועים הקשים שחוו - ביום הזה תפקידנו לחבק אותם ואותן ולעמוד כחומה בצורה בפני כל ניסיון להכפיש אותם או להטיל עליהם אחריות כלשהי על האירוע".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully