וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולה קרבצ'נקו מעידה במשפט החוזר של זדורוב: "עלילת דם שהחריבה את חייה"

עודכן לאחרונה: 25.1.2022 / 14:33

שמה של אולה קרבצ'נקו נכרך ברצח לאחר שב-2012 בן זוגה לשעבר העיד נגדה במשטרה כי היא שרצחה את תאיר. אולם לפני כחצי שנה הודיעה הפרקליטות כי היא סוגרת את התיק נגדה. כעת היא מעידה בדלתיים סגורות במסגרת המשפט החוזר של זדורוב

אולה קרבצ'נקו מעידה במשפט החוזר של זדורוב: "עלילת דם שהחריבה את חייה"/עריכה: אביעד בללי

אולה קרבצ'נקו מעידה היום (שלישי) במסגרת משפטו החוזר של רומן זדורוב, הנאשם ברצח תאיר ראדה. עדותה של קרבצ'נקו, המיוצגת על ידי עורכי הדין תומר שוורץ ודניאל חקלאי, נשמעת בדלתיים סגורות.

עורכי דינה של אולה אמרו כי "על אף שנקבע באופן נחרץ בידי פרקליט המדינה שלא קיים שום קשר בינה לבין הרצח הנורא של תאיר ראדה, נאלצת אולה קראבצ'נקו להתייצב למסירת עדות. אנו מקווים שבית המשפט המחוזי שישמע את דבריה, יתרשם באופן ישיר ובלתי אמצעי מעוצמת עלילת הדם האיומה שנרקמה נגדה לפני עשור. עלילת דם שהחריבה את חייה ואף פצעה עמוקות את נפשה".

שמה של קרבצ'נקו נכרך בפרשת הרצח לאחר שבשנת 2012 בן זוגה לשעבר, אדיר חבני, העיד נגדה במשטרה כי היא שרצחה את תאיר ראדה.

עדותה של אולה קרבצ'נקו במשפטו החוזר של רומן זדורוב, בית משפט השלום בנצרת. דוד כהן, פלאש 90
אולה קרבצ'נקו, הבוקר/פלאש 90, דוד כהן

בחקירותיה במשטרה אמרה קרבצ'נקו כי דבריו של חבני נאמרו במסגרת מסע נקמה שלו נגדה לאחר שנפרדה ממנו אחרי שחיו ביחד תשע שנים. לדבריה, הוא איים עליה כי יעליל עליה שהיא הרוצחת, התעלל בה והפיץ תמונות עירום שלה. היא טענה נגדו גם כי במהלך השנים הוא אף אנס אותה והכה אותה. לפני כחצי שנה הודיעה הפרקליטות כי היא סוגרת את תיק החקירה נגד קרבצ'נקו בעילה של חוסר אשמה.

הטענה כי היא הרוצחת קיבלה הד גדול בשנת 2016, לאחר שידור סידרת הטלוויזיה "צל של אמת", שבה הוצגה התיאוריה הזאת. לסדרה זו רואיין חבני והוצגו גם טענות כי קרבצ'נקו סיפרה זאת בפני שתי צעירות בעת שהייתה מאושפזת במרכז רפואי לבריאות הנפש.

שופט בית המשפט העליון, חנן מלצר, שפסק על קיומו של משפט חוזר התייחס לטענות עו"ד ירום הלוי, סניגורו של זדורוב, כי קרבצ'נקו היא הרוצחת. מלצר כתב בהחלטתו כי גרסתו המפלילה של חבני בעייתית. הוא פסק כי "מעטות הן הראיות, שיש לייחס להן משקל, בקשר למעורבות הנטענת של קרבצ'נקו ברצח, ודאי שלא כאלו שיש בכוחן בשלב זה 'להפוך את הקערה על פיה' ולהטיל ספק ממשי בהרשעת המבקש, קל וחומר שאין בראיות אלו כדי להוכיח את אשמתה של קרבצ'נקו במעשה".

עדותה של אולה קרבצ'נקו במשפטו החוזר של רומן זדורוב, בית משפט השלום בנצרת. דוד כהן, פלאש 90
אולה קרבצ'נקו, הבוקר/פלאש 90, דוד כהן
תאיר ראדה, רפרודוקציה. ג'יני
תאיר ראדה/ג'יני

לפני כחודשיים הגישה קרבצ'נקו תביעת לשון הרע בגובה 5.4 מיליון שקל נגד עו"ד ירום הלוי ונגד יוצרי הסידרה "צל של אמת".

בהזדמנויות רבות הלוי שב וטען כי קרבצ'נקו היא הרוצחת. לאחר שתיק החקירה נגדה נסגר, הביעה קרבצ'נקו מחאה על שימוש שנעשה בציטוטים מתוך טיפולים פסיכיאטריים שעברה. "לכל מתמודד נפש יש עולם משלו, וזה לא עניינו של אף אחד. להביא ציטוטים מתוך הטיפול הפסיכיאטרי שלי זה פלילי ומבחינה מוסרית זה פסול", אמרה. "קל לקחת שורה או שתיים מתוך טיפול ולשים עליה את הזרקור. זה לא דבר נכון לעשות, וזה נורא שעורך דין מצטט מתוך שיחות עם פסיכיאטר. מה שאתה אומר בחדר הזה אמור להיות פרטי ומקודש. אין לי מה להסתיר", אמרה אז וטענה כלפי הלוי כי "הוא מנסה להיות התליין שלי, השופט שלי והחוקר שלי. אני לא מאמינה שעורך דין מתנהג בצורה כזאת, זאת סיטואציה מבישה, פוגענית ואלימה".

עוד בטרם נפתח המשפט החוזר ביקש הלוי מבית המשפט המחוזי בנצרת כי יגבה עדות מקדימה מקרבצ'נקו ויטיל עליה צו איסור יציאה מהארץ, אולם השופטים דחו את הבקשה, ומחר היא תעיד.

החלטתו של השופט מלצר לקיים משפט חוזר התבססה, בעיקרה, על חוות דעת של מומחים ושנגעו למשך הזמן שדם עשוי לנזול מגופה לאחר המוות. חוות דעת אלו הוגשו ביחס לעקבת נעל שהתגלתה על מכסה האסלה בתא שבו, לפי הנטען, בוצע הרצח - עקבה שנקבע לגביה כי היא אינה שייכת לזדורוב או למי שנכחו בזירת הרצח לאחר גילוי הגופה, ושעליה נזל דם המנוחה. מחוות הדעת החדשות של חלק מהמומחים שהתייחסו לסוגיה זו, עלה כי לא תיתכן נזילת דם מגופה כחמש שעות לאחר הרצח (פער הזמנים בין מועד הרצח לבין מועד גילוי גופתה). המשמעות האפשרית של קביעה זו היא כי העקבה - שלא שייכת לזדורוב - הוטבעה בזמן ביצוע הרצח, או בסמוך לו - וגילוי זה אינו עולה בקנה אחד עם גרסת הפרקליטות, לפיה העקבה על גבי מכסה האסלה הוטבעה על-ידי "מחלץ אלמוני" שהגיע לזירה לאחר גילוי הגופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully