וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי קייב ממשיכים בשגרה: "זה משחק פוליטי, אין סיכוי שפוטין יעשה משהו"

הדיווחים בתקשורת על האפשרות שרוסיה תפתח במלחמה, לא ממש מרגשים את תושבי הבירה. "אני מודאגת קצת", אמרה לוואלה! נטשה. ולאד, שיתף בתחושותיו ש"אם אכן זה יקרה, זה ישפיע רק באזורי הלחימה". סגנית רה"מ אוקראינה אמרה: "אנו עושים את ההכנות הצבאיות"

בווידאו: המקומיים בקייב ממשיכים בשגרה/צילום: יקי אדמקר

בשדרות טרסה שבצ'נקו בקייב, אחד הצירים המרכזיים בעיר האוקראינית, העסקים ממשיכים כרגיל. התושבים המקומיים לא מתרגשים כלל מהאפשרות שרוסיה תפתח במלחמה עם אוקראינה. מקומות הבילוי ומרכזי הקניות מלאים כבימי שגרה, הפקקים של שעות אחר-הצוהריים ניכרים היטב ואנשי עסקים ותיירים ממשיכים לפקוד את בתי המלון באזור. רק בודדים מעט חוששים ומודאגים.

את נטשה, מקומית בת 36, תפסנו באחד הפארקים הסמוכים בטיול יחד עם התינוק. "אני מודאגת קצת", היא אומרת. "אבל זאת בעיקר דאגה כי אני לא יודעת למה לצפות. אם יקרה משהו, יכול להיות שאצטרך להישאר בבית ולא תהיה לי אפשרות לצאת. יש לי את התיק האישי שלי עם כל המסמכים וקצת כסף לכל מקרה שיהיה אבל אני לא עושה שום דבר שונה מחיי השגרה היומיים שלי. יש לי חברים שכבר הלכו לקנות מאגרי אוכל ונערכו מראש. הרי אי-אפשר לדעת מה יהיה, יכול להיות שיהיה סגר".

ולאד, תושב קייב, אוקראינה. יקי אדמקר
"אני לא חושב שלמישהו בעולם יש בכלל אינטרס או רצון בכך". ולאד, תושב קייב בן 26/יקי אדמקר

אלכסנדר, פקיד קבלה במלון הילטון שמארח תיירים מכל רחבי העולם, טען כי לא חלה כל ירידה במספר האורחים במלון בימים האחרונים. "הכול כרגיל", אמר. "אנשים מתקשרים לפני שהם סוגרים חדרים, שואלים אותנו שאלות אם תהיה לכך השפעה על האזור שלנו אבל בסוף התפוסה לא שונה מכל שנה בתקופה הזאת". גם הרב יוסי אסמן, שליח חב"ד מקומי, טוען כי לעימות אפשרי בין המדינות אין בינתיים כל השפעה על הישראליים או תיירים שמגיעים. "ביממה האחרונה קיבלתי טלפונים מישראל אם זאת בעיה לנסוע להאדיטש שזה קצת יותר קרוב לאזורי הלחימה אבל אנשים ממשיכים להגיע כרגיל".

נטשה, תושבת קייב. יקי אדמקר
ארגנה כמה חפצים למקרה חירום. נטשה/יקי אדמקר

אבל רבים מהתושבים המקומיים מאמינים כי דבר לא יקרה. "התקשורת והמדיה עסוקים בכך כל היום", אומר ולאד, תושב קייב בן 26. "אבל אין סיכוי שרוסיה תעשה צעד כזה, מה היא תשיג? וגם אם כן, זה ישפיע רק באזורי הלחימה, מרחק של מאות קילומטרים מכאן. אני לא חושב שלמישהו בעולם יש בכלל אינטרס או רצון בכך" את וולרי, בן 26, אנחנו תופסים ליד אחת האוניברסיטאות הגדולות בקייב. "אני רוסי", הוא מעיד על עצמו. "פוטין לא צריך לדבר, הוא עושה, ולכן לא יהיה כלום. זה משחקים פוליטיים".

בתדרוך של סגנית ראש הממשלה של אוקראינה אולה סטפנישינה בכנס של איגוד הארגונים היהודיים באירופה אמרה כי "ב-2014 לא היה לנו את הצבא שיש לנו היום, אז לא ידענו מה זה תוקפנות רוסית, אז היינו במגננה ובלי יכולות, היום בנינו צבא חזק, יש לנו אחריות לאחדותה של אוקראינה ואנו מכירים את המדיניות של פוטין יותר מכל אחד אחר, אנו רוצים דיאלוג שוטף שיוביל לשלב הבא, אוקראינה רוצה להיות חלק מנאט"ו, זה רצון העם, אנו רוצים להיות חלק מנאט"ו. זה חיוני שנראה את נאט"ו מאמצת את אוקראינה. אנחנו מכירים את רוסיה מצויין, זה חשוב שנאט"ו לא תיכנע לאג'נדה של פוטין".

לדבריה של אולה הם מוכנים לכל תרחיש - צבאי או דיפלומטי. "האירועים עכשיו פוגעים גם בכלכלה, פוגעים בבנקים, אנו מוכרחים לשמור על הכלכלה שלנו. רוסיה מתערבת בבחירות שלנו לאורך שנים, זה לא חדש ואנחנו מכירים את זה, אנו רואים אנשים שמנסים לעורר טרור באוקראינה, זהו מבחן לדמוקרטיה, כאן ובכל העולם. יש לנו שיתוף פעולה מצויין עם ישראל וכוחותיו, אנו מרגישים היטב את תמיכת הקהילה היהודית. אני חושבת שיש להפעיל לחץ פוליטי ולסייע לאוקראינה. זה חשוב שלמרות שאנו מאמינים בפתרון דיפלומטי, אנו עושים את ההכנות הצבאיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully