וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הפרלמנט האוקראיני לתקשורת הישראלית: "מקווה שיהיה הגיון בריא לא לפתוח במלחמת עולם"

עודכן לאחרונה: 24.1.2022 / 16:42

ברקע הדיווחים על פלישה אפשרית של רוסיה, רוסלן סטפנצ'וק אמר בשיחה עם עיתונאים ישראלים כי מלחמה עם רוסיה - תלויה בה. "אני חושב שאוקראינה וכל מדינות העולם עושות מה שניתן למנוע מלחמה". סטפנצ'וק הוסיף כי "אוקראינה מוכנה לכל התפתחות"

בווידאו: נשיא הפרלמנט האוקראיני אומר לתקשורת הישראלית כי אוקראינה עושה הכל כדי למנוע מלחמה/צילום: יקי אדמקר

נשיא הפרלמנט של אוקראינה, רוסלן סטפנצ'וק, התייחס היום (שני) בשיחה עם עיתונאים ישראלים בקייב למתיחות עם רוסיה, לאחר שנשאל "האם אנחנו ערב מלחמה עם רוסיה?", והשיב: "זה תלוי ברוסיה, אני חושב שאוקראינה וכל מדינות העולם עושות מה שניתן למנוע מלחמה". סטפנצ'וק, שהשתתף בכינוס של איגוד הארגונים היהודיים באירופה שנערך במדינה אמר כי "אוקראינה מוכנה לכל התפתחות, אבל אנו מקווים שלכולם יהיה הגיון בריא שלא לפתוח במלחמת עולם שלישית".

לדבריו, "נפגשתי עם שגריר ישראל באוקראינה ואמרתי לו שאני מודה מאוד על התמיכה של ישראל בנושא הזכות של אוקראינה לשמירה על השטחים שלה, אני גם מקווה שהעמדה הזו תישאר כמו שהיא גם בהמשך".

יחידות צבאיות מתנדבות שלצבא אוקראינה מתאמנים בפארק עירוני בקייב. 4 בינואר 2022. AP
יחידות של צבא אוקראינה באימון, החודש/AP

במענה לשאלת וואלה! על דבריו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן על כך שעשה הבחנה בין פלישה נרחבת או "פלישה קטנה", אמר סטפנצ'וק כי הוא תומך בדבריו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כי אין דבר כזה פלישות קטנות. הוא הוסיף כי "כמו בשואה שלא מדברים על מספרים, יש עובדות, ואנחנו לא רוצים שמשהו יקרה".

בכינוס שנערך כחלק מהמאבק באנטישמיות ובהכחשת השואה לקראת ציון יום השואה הבינלאומי בבבי יאר בקייב, אמר נשיא איגוד הארגונים היהודיים, הרב מנחם מרגולין, כי "זה לא יכול להישאר לשיעורי היסטוריה כי זאת לא היסטוריה. זה רלוונטי היום כפי שהיה אז. השנאה הזאת לא רק עדיין קיימת אלא ממשיכה לגדול משנה לשנה. יש עדיין אנשים היום ששונאים יהודים לא פחות מכפי שהיטלר שנא אותנו אז".

מרגולין, דמות רבנית ידועה במדינות אירופה הוסיף כי "יש היום מדינות באירופה שבגלל העלייה באנטישמיות וחוקים נגד אוכל כשר או קיום ברית מילה, החיים היהודים הופכים בהן לבלתי אפשריים". הוא טען כי "אסור לאפשר לזה לקרות". מרגולין אמר עוד כי "רבים שואלים למה זה לא מספיק ללמוד מעט על השואה בשיעורי היסטוריה בבתי ספר. למה יש צורך באירועי זיכרון, וזאת התשובה לכך".

חיילים רוסים מחוץ למטוס צבאיבשדה תעופה מחוץ למוסקבה, רוסיה, 15 בינואר 2022. AP
חיילים רוסים בשדה התעופה ליד מוסקבה, החודש/AP

בתוך כך, בניו יורק טיימס דווח כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוקל לשלוח כמה אלפי חיילים אמריקנים למדינות במזרח אירופה החברות בברית נאט"ו לאור החשש הגובר מפלישה רוסית לאוקראינה. גורמים בממשל ביידן אמרו לניו יורק טיימס כי הנשיא שוקל גם לפרוס באזור מטוסים וספינות קרב.

במקביל, וושינגטון הכריזה הלילה על פינוי משפחות של דיפלומטים מקייב באחד הסימנים הברורים ביותר שניתן עד כה לכך שהיא נערכת למבצע צבאי של רוסיה. הדיפלומטים עצמם יוכלו להתפנות מהעיר אם ירצו בכך. גם בריטניה החלה בצמצום שגרירותה, בעוד שהאיחוד האירופי הדגיש שבשלב זה אין צורך ב"דרמטיזציה" של האירועים.

"פעולה צבאית של רוסיה עלולה להתרחש בכל רגע", מסרה שגרירות ארצות הברית באוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully