וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב תתחיל לפנות משפחות של דיפלומטים מאוקראינה

עודכן לאחרונה: 23.1.2022 / 7:49

גורמים אמריקניים אמרו לרשת פוקס כי וושינגטון צפויה גם לעודד אזרחים אמריקנים לצאת מהמדינה בטיסות מסחריות, "כל עוד הן זמינות". בארה"ב חוששים שקייב "על הכוונת" של פוטין, ששלח מטוסי קרב לבלארוס, ומשלוחי הנשק לאוקראינה יתגברו בימים הקרובים

חייל מצבא אוקראינה בקו החזית במחוז דונייצק, 21 בינואר 2022. רויטרס
אירופה כמרחקה. חייל בצבא אוקראינה בקו החזית במזרח המדינה, אתמול/רויטרס

ארצות הברית תתחיל לפנות בני משפחה של עובדי השגרירות באוקראינה על רקע החשש מפני פלישה קרובה של רוסיה - כך אמרו היום (שבת) גורמים אמריקניים לרשת פוקס. הגורמים אמרו כי הפינוי של משפחות הנציגים אמור להתחיל ביום שני. אחד הגורמים אמר כי משרד החוץ בוושינגטון צפוי לעודד בשבוע הבא אזרחים אמריקנים לעזוב את אוקראינה בטיסות מסחריות, "בעוד שאלו עדיין זמינות".

הדיווח מגיע אחרי שהשיחות שהתקיימו אתמול בז'נבה בין שרי החוץ של ארצות הברית ושל רוסיה לא הניבו פריצת דרך, אף שהצדדים הסכימו להמשיך לקיים דיאלוג במטרה למנוע עימות חדש במזרח אירופה. מוסקבה דורשת מנאט"ו להבטיח שלא תצרף את אוקראינה לשורותיה, ובנוסף לכך להסיג כוחות מרומניה ומבולגריה. הברית דוחה את הדרישות האלו על הסף.

בשל החשש שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין עשוי להחליט בכל רגע על פלישה נוספת לאוקראינה, שממנה סיפח את חצי האי קרים ב-2014, ארצות הברית וכמה מדינות אירופיות אחרות הגבירו את משלוחי הנשק לקייב. שגרירות ארצות הברית במדינה הודיעה במהלך הלילה על הגעת משלוח ראשון של תחמושת למדינה, בהמשך להחלטת הנשיא ג'ו ביידן.

רוב הנשק, ההגנתי באופיו, כולל תחמושת וטילי נ"ט מדגם "ג'וולין". הטילים יסופקו לאוקראינה על ידי המדינות הבלטיות, באישור וושינגטון, וממאגרי צבא ארצות הברית. נשק נוסף שיועבר לקייב מהמדינות הבלטיות, שהיו בעבר חלק מברית המועצות וחוששות מהמדיניות התוקפנית של הקרמלין, כולל טילי כתף נגד מטוסים מדגם "סטינגר".

המתקפה האפשרית של רוסיה, שריכזה יותר ממאה אלף חיילים בסמוך לגבולות אוקראינה בחודשים האחרונים, עשויה לצאת מבלארוס השכנה. שתי המדינות, שהידקו את שיתוף הפעולה ביניהן בשנה האחרונה בעקבות מחאות הענק נגד הרודן של בלארוס אלכסנדר לוקשנקו, הכריזו בשבוע שעבר על תרגיל פתע משותף. במסגרתו, שלחה מוסקבה אלפי חיילים מערכות הגנה אווירית וגם מטוסי קרב.

ברשת פוקס דווח כי הפנטגון חושש שעם פריסת חיל האוויר של רוסיה בבלארוס, שגובלת בדרומה עם אוקראינה, קייב הבירה נמצאת "על הכוונת" של מוסקבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully