וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 ימים לפקיעת תוקפו של התו הירוק: במשרד הבריאות רוצים להשאיר אותו על "אש קטנה"

עודכן לאחרונה: 23.1.2022 / 18:34

בצל הקולות הקוראים לביטולו, במשרד הבריאות מתלבטים בין שלוש אפשרויות עיקריות: לבטלו לגמרי, להאריכו עם הקלות כך שיהיה מרוכך יותר או המרתו לתו סגול המורה על הגבלת משתתפים. זאת, נוכח ההידבקות המאסיביות בקרב מחוסנים, וכן מומחים שטוענים כי הנחיצות שלו התפוגגה

בווידאו: בנט והשרים הציגו את תוכנית "בודקים ולומדים"/צילום: לע"מ

בעוד שמונה ימים בדיוק יפוג תוקפו של התו ובכירי משרד הבריאות נדרשים לקבל החלטה עוד השבוע על המשך השימוש בו, בצל הקולות הקוראים לביטולו. במשרד הבריאות מתלבטים בין שלוש אפשרויות עיקריות: לבטלו לגמרי, להאריכו עם הקלות כך שיהיה מרוכך יותר או המרתו לתו סגול המורה על הגבלת משתתפים.

בקהילה הרפואית ישנם יותר ויותר מומחים הטוענים כי הנחיצות האפידמיולוגית שלו מתמוססת לאור ההידבקות המאסיביות בקרב מחוסנים בתוקף, גם בחיסון רביעי. כך שהנחת העבודה שמקומות המותרים בתו ירוק בטוחים יותר, אינה נכונה יותר. אם עד לאחרונה מי שהחזיקו בעמדות האלו היו מהשוליים של מערכת הבריאות, את האמירות האלו ניתן לשמוע ממרכז השדה הרפואי, בין היתר מפרופסור רן בליצר יו"ר קבינט המומחים ומפרופסור גליה רהב.

תו ירוק בקניון עופר, פתח תקווה, 27 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
מתבלטים בין שלוש אפשרויות/ראובן קסטרו

במשרד הבריאות לא רוצים למהר ולבטלו, אלא להשאירו על "אש קטנה", כיוון שהם רוצים להשאיר תשתית לווריאנט הבא, כך כשיידרשו להדק את ההגבלות, לא יהיה צורך להפעיל את כל המערכת מחדש אלא להרחיב את ההגבלות. במשרד הבריאות שוקלים בין היתר לבטל אותו באירועים לא מסוכנים כמו מקומות ללא אוכל או ריקודים. דבר אחר שנשקל הוא להגדיל את כמות המשתתפים המצריכה תו ירוק, כשכיום התקן עומד על מעל מאה איש. ישנה אפשרות להאריכו כמות שהוא, אך אין לכך תומכים רבים בראשם שר האוצר אביגדור ליברמן.

יו"ר ועדת חוקה ח"כ גלעד קריב, שמעורב בנושא מקרוב אמר כי ההנחיות מגיעות לוועדה בראשותו לאישור סופי, מבקש להמיר את התו היורק בתו סגול. קריב טוען שהחלוקה צריכה להפסיק להיות בין מחוסנים לאלו שאינם מחוסנים ולעבור למגבלות על פי תפוסה כיוון שבעידן האומיקרון המשתנה המשמעותי הוא ההתקהלות, ולא ההתחסנות. כמובן שיש צורך להמשיך ולעודד התחסנות, במיוחד בקרב ילדים ובני נוער, אך ההתחסנות תהפוך לשיקול בריאות פרטי של כל אדם, ולא תעודת כניסה למקומות ציבורים. גם על פי קריב, ייתכן שישמרו מקומות שיפעלו על פי התו הירוק, אך במינון נמוך מאוד.

במשרד הבריאות נערכים דיונים רבים בנושא ובשבוע הקרוב הם צפויים לקבל החלטה, אולם ההחלטה לבטל את בידודי הילדים לגמרי ככל הנראה תאריך את הגל מעבר למה שציפו לכן ההחלטה תהיה קשה אפילו יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully