וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוקר שאחרי הסערה: השלג כמעט נגמר אבל הקור ממשיך

עודכן לאחרונה: 20.1.2022 / 8:34

שיאה של הסופה מאחורינו. השלגים שצבעו את הצפון בלבן צפויים להעלם, אבל מזג האוויר ימשיך להיות קר וחורפי מהרגיל גם בסוף השבוע הקרוב. בשבת יתבהר, אך בראשון ישובו הגשמים והשלג בחרמון. עקב תנאי מזג האוויר בוטלו הלימודים ברמת הגולן, ובירושלים יחלו בתשע

בווידאו: שלג ראשון במשגב עם/עופר פושקו מוסקוביץ

הסופה ששררה אתמול הביאה איתה מראה נדיר של שלג בכמה ערים ברחבי הארץ. רמת הגולן נצבעה לבן, בגוש עציון גם חוו שלג קל, ובצפת אפילו התחוללה סופת שלגים. בירושלים ירד מעט שלג, מעורב בגשם, אך תושבי הבירה התאכזבו לקום היום ולגלות שעל אף התחזיות, השלג לא נערם ברחובות במהלך הלילה.

מזג האוויר היום (חמישי) יהיה מעונן עד מעונן חלקית, כשהטמפרטורות ימשיכו להיות נמוכות מהרגיל לעונה. כמו כן, בשירות המטאורולוגי מזהירים כי במהלך הבוקר בהרי הצפון והמרכז יתכן קרח על הכבישים. במהלך בלילה ישנו חשש מקרה באזורים המועדים.

שלג בשכונת היובל ביישוב עלי בבנימין. 20 בינואר 2021. צילום: דוברות בנימין, אתר רשמי
שלג בשכונת היובל ביישוב עלי בבנימין, הבוקר/אתר רשמי, צילום: דוברות בנימין
שלג בעין זיוון בצפון רמת הגולן. צילום: תיירות עין זיוון, אתר רשמי
שלג בעין זיוון בצפון רמת הגולן, הבוקר/אתר רשמי, צילום: תיירות עין זיוון

בשישי יעלו הטמפרטורות מעט, אך עדיין יהיה קר מהרגיל לעונה, עם מזג אוויר בהיר עד מעונן חלקית. כמו כן, בבוקר יהיה שוב חשש מקרה באזורים המועדים לכך. בשבת צפויה הפוגה קלה מהקור, עם מזג אוויר בהיר עד מעונן חלקית ועליה קלה נוספת בטמפרטורות.

בראשון צפוי להיות מעונן חלקית עד מעונן ללא שינוי ניכר בטמפרטורות. ינשבו רוחות עזות. גשם יתחיל בצפון הארץ, ובמהלך היום יתחזק ויתפשט בהדרגה למרכז. כמו כן, שלג יחזור לרדת בחרמון.

לתחזית מזג האוויר המלאה

שלג ראשון במשגב עם, 19 בינואר 2022. עופר פושקו מוסקוביץ, תמונות גולשים
שלג ראשון במשגב עם, אתמול/תמונות גולשים, עופר פושקו מוסקוביץ
חיילים מפנים שלג ברמת הגולן, 19 בינואר 2022. גיא פוקס, אתר רשמי
חיילים מפנים שלג ברמת הגולן, אתמול/אתר רשמי, גיא פוקס

מזג האוויר הסוער וירידת השלגים הובילו את המועצה האזורית גולן להחליט על סגירת בתי הספר במהלך היום, בהם אביטל, ילקוט רועים ובתי הספר בקשת.

כמו כן, במהלך היום לא יפעלו הסעות בתי הספר אל ומהיישובים הבאים כולל הסעות לחינוך המיוחד: נווה אטיב, נמרוד, אודם, אלרום, מרום גולן, עין זיוון, אורטל, שעל, קלע אלון, רמת טראמפ, קדמת צבי, אלוני הבשן וקשת. בתי הספר שיסגרו יפעלו היום במתכונת של למידה מרחוק.

גם בבירה ישתנה יום הלימודים בעקבות תנאי מזג האוויר, והוחלט לדחות מעט את פתיחת הלימודים היום בירושלים לשעה 9 בבוקר. זאת, לנוכח סיכוי גבוה להיווצרות קרח בכבישים.

שלג במג'דל שמס, 19 בינואר 2022. חוסאם קדמני, תמונות גולשים
שיא של כל הזמנים בצריכת החשמל בחורף אמש. מג'דל שמס, אתמול/תמונות גולשים, חוסאם קדמני

בחברת החשמל מסרו כי שיא של כל הזמנים נשבר אתמול בצריכת החשמל בחורף, ועומד כעת על 14,735 מגה וואט. השיא הקודם נקבע בחורף 2020, אז עמד על 13,182 מגה וואט. עוד מדווחים בחברה כי אתמול תוקנו מאות פגיעות ברשת החשמל כתוצאה מפגעי מזג האוויר, וכי במספר ישובים ערביים נרשמו תקלות חוזרות ונשנות על רקע עומסים כתוצאה מחיבורים לא מוכרים.

"מדובר בשיא של כל הזמנים, הנובע כמובן מגל קור קיצוני בשילוב התנהגות הצרכנים בתקופת הקורונה - רוב התושבים בארץ ובבית ובמקביל מקומות המסחר ומקומות העבודה פתוחים", אמר שיקי פישר, מנכ"ל נגה-ניהול מערכת החשמל. "זה שיא חורף השלישי שנשבר השבוע ואנחנו נערכים להמשך עלייה בביקושים בחורף הקרוב וכמובן לפוטנציאל הביקושים שיבוא לידי ביטוי בקיץ הקרוב".

נוסף על כך, בעקבות הקור הקיצוני, פתחה הקרן לידידות במבצע "מחממים", במסגרתו חולקו שוברים לטובת סיוע בחימום לקשישים, כרטיסים לרכישת ציוד חימום לקשישים ולמשפחות ועוד. השוברים מחולקים באמצעות לשכות הרווחה ברשויות המקומיות.

שלג בבנימין, שכונת היובל ביישוב עלי. 20 בינואר 2021. דוברות בנימין, אתר רשמי
שלג בבנימין, הבוקר/אתר רשמי, דוברות בנימין

מידות החום הצפויות למחר וללילה: בירושלים מ-7 מעלות היום בצהרים ועד 1 מעלות הלילה; בתל אביב מ-14 מעלות היום עד 10 הלילה; בחיפה 12 היום עד 5 הלילה; צפת מ-6 עד 1- מתחת לאפס; קצרין 1-11; טבריה 6-16; נצרת 3-11; עפולה 3-14; בית שאן 5-16; לוד 8-14; אשדוד 9-14; עין גדי 10-15; באר שבע 3-12; מצפה רמון 1-6; אילת 6-15.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully