וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה ואיראן מהדקות קשרים: ולדימיר פוטין נפגש עם נשיא איראן ראיסי

עודכן לאחרונה: 19.1.2022 / 23:42

פוטין וראיסי דנו בסיוע המשותף למשטר אסד בסוריה ובמגעים לחידוש הסכם הגרעין. ראיסי אמר שממשלתו מעוניינת להרחיב את שיתוף הפעולה עם רוסיה בתחום הביטחוני ובחקר החלל. שני המנהיגים שוחחו גם על החששות המשותפים שלהם מההתפתחויות באפגניסטן

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא איראן אברהים ראיסי בפגישתם בקרמלין במוסקבה, רוסיה, 19 ינואר 2022. AP
פגישת פוטין עם איברהים ראיסי/AP

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אירח היום (רביעי) את מקבילו האיראני אברהים ראיסי לפגישה שעסקה, בין השאר, בשיחות הגרעין ובמשבר בסוריה. בעת שפוטין קיבל את פניו של ראיסי בקרמלין, הוא ציין את המאמצים המשותפים של רוסיה ואיראן בסיוע לממשלת סוריה "להתגבר על האיום הנשקף מהטרור הבין לאומי". איראן ורוסיה פעלו יחד כדי לסייע לממשלו של בשאר אסד להשתלט מחדש על השטחים שהיו בשליטת המורדים במהלך מלחמת האזרחים בסוריה.

ב-2018 רוסיה פעלה כדי להקל על חששותיה של ישראל מפני הנוכחות האיראנית בסוריה. היא תווכה עסקה עם איראן שהתחייבה למנוע מחייליה המוצבים בסוריה להתקרב לגבול עם ישראל ברמת הגולן.

רוסיה גם לקחה חלק במגעים הבין לאומיים כדי לחדש את הסכם הגרעין בין איראן למעצמות. ארצות הברית נסוגה מההסכם ב-2018, תחת משטרו של דונלד טראמפ. הממשל החדש של ביידן אותו שהוא מעוניין לשוב ולקחת חלק בהסכם. בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה וסין עדיין שותפות בהסכם שבמסגרתו המעצמות מתחייבות להקל על הסנקציות הכלכליות על איראן בתמורה לריסון תוכנית הגרעין שלה.

נושא נוסף שבו ידונו שני המנהיגים הוא החששות המשותפים של שתי המדינות מן ההתפתחויות באפגניסטן.

ראיסי השמרן, שנבחר בשנה שעברה, אמר שאיראן מוכנה להרחיב את שיתוף הפעולה שלה עם רוסיה בתחום הביטחוני וכן בכלכלה ובחקר החלל. לפני כחודש איראן שגרה טיל לחלל שנשא שלושה לוויינים, מהלך שנועד להפגין את שגשוגה הטכנולוגי. "אנחנו מעוניינים לפתח קשרים חזקים ורב ממדיים עם רוסיה, אמר ראיסי. "על הקשרים האלה להיות עמידים ואסטרטגיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully