וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך להפסקת הבידוד לילדים: הקרב על המועד וכיצד ייראה המתווה?

עודכן לאחרונה: 20.1.2022 / 16:43

על פי המתווה החדש, כל הילדים בגילאים 18-0, גם אלו שאינם מחוסנים, יוכלו להמשיך להגיע למסגרות החינוכיות למרות חשיפה למאומת, בכפוף לבדיקות אנטיגן. ראש הממשלה מעוניין ליישם את המתווה השבוע, אך במשרד הבריאות מבקשים לחכות עד סוף החודש

בווידאו: פרוקיטור הקורונה מבהיר כי ההחלטה לקצר את הבידוד נעשתה מתוך ניהול סיכונים/צילום: לע"מ

במשרד הבריאות גיבשו מתווה להפסקת הבידוד לתלמידים במערכת החינוך. לאחרונה נשמעו קולות רבים והולכים הקוראים למהלך כזה, וראש הממשלה קיבל החלטה לאמץ את ההצעה. ואולם הוא מבקש להחיל את המתווה עוד השבוע, בעוד שבמשרד הבריאות מפצירים בבנט לחכות עשרה ימים, עד לסוף החודש, מועד שבו על פי ההערכה גם האומיקרון יתחיל לרדת.

על פי המתווה המוצע, כל הילדים בגילאים 0-18, ובהם מחוסנים ולא מחוסנים, יוכלו להשתחרר מבידוד במקרה של מגע עם חולה מאומת. זאת לאחר שיעברו סדרה של בדיקות אנטיגן ביום הראשון, השלישי והחמישי לאחר החשיפה, ובתנאי שלא התחילו לפתח תסמינים.

על הבדיקות של ילדים בשכבות הגיל הרך יהיו אחראים ההורים. בבתי הספר יבוצעו הבדיקות על ידי נאמני הקורונה, בין כתלי המוסדות. השאלה שעדיין נותרה פתוחה היא האם ילדים שאינם מחוסנים יצטרכו לבצע בדיקת אנטיגן מוסדית, בדומה למבוגרים שאינם מחוסנים, או שכלל הבדיקות יהיו ביתיות.

המתווה החדש נועד במיוחד להגן על שכבות הגיל הרך, שאינן זכאיות להתחסן ושנכנסות לבידוד לעתים תכופות. זאת למרות שעל פי המחקרים, ילדים בגילאים אלה שנדבקים חולים על פי רוב במחלה קלה בלבד.

המתווה הנהוג כיום במערכת החינוך דומה למתווה המתקיים בשאר המשק, שבמסגרתו מחוסנים זכאים להשתחרר מבידוד. ואולם בגילאים 0-5 אין אפשרות להתחסן, ומספר המאומתים בשכבה זו הוא גדול מאוד וגורם לרבים להיכנס לבידוד, אף שהם אינם חשים בתסמינים ככל. לפני שלושה שבועות בוטל מתווה הכיתה הירוקה שהפחית את מספר הבידודים, אך היה נתון במחלוקת בין משרדי החינוך והבריאות ועל כן לא הוארך. המתווה החדש הוא שדרוג של הישן, והוא שונה בכך שהוא חל על כל הגילאים, בלי קשר לצבע הרמזור של היישוב שבו מתגוררים התלמידים.

עוד בוואלה!

שרת החינוך בטור מיוחד: "הבידודים פוגעים בהורים ובתלמידים"

לכתבה המלאה
תור לבדיקת קורונה ברחבת הבימה, תל אביב 18 בינואר 2022. ראובן קסטרו
שאלה שנותרה פתוחה: האם ילדים שאינם מחוסנים יזדקקו לבדיקה מוסדית. תור לבדיקות בתל אביב/ראובן קסטרו

שר החינוך ניצן הורביץ הודיע היום כי במשרדו מקיימים דיון בנושא הבידוד במערכת החינוך. לדבריו, הוא רואה חשיבות גדולה בהגעת התלמידים לכיתות, וציין שמערכת החינוך לא נסגרה "לאורך כל הדרך". יו"ר ועדת החוקה גלעד קריב גם הוא הצטרף לקוראים לבטל את הבידוד. לדבריו "הממשלה מבצעת ניהול סיכונים מחושב ואחראי בהיבטי האומיקרון". קריב אמר כי ניהול סיכונים זה "צריך להוביל להשבת שגרה מלאה לבתי הספר והגנים". קריב אמר כי חשוב מאוד לחסן את הילדים, אבל אין בעת הזאת מקום להבחנה בין הילדים בתוך הכיתות.

אתמול דווח משרד הבריאות כי חוקרים של המשרד ושל גופים שונים שניתחו את תחלואת הילדים והנוער בגל האומיקרון הגיעו למסקנה שהחיסונים מקנים הגנה גבוהה מפני הדבקה בווריאנט. ניתוח הנתונים העלה כי הסיכוי של ילדים שחוסנו בשלושת החודשים האחרונים, בין אם בשתי מנות או במנת בוסטר, היו מוגנים טוב יותר מאשר ילדים שלא חוסנו, או ילדים שתוקף החיסון שלהם פג.

לפי ההודעה, ילדים בגילאים 5-11 שחוסנו בשתי מנות בחודשיים האחרונים היו מוגנים פי שניים מפני המחלה מאשר ילדים שלא חוסנו כלל. בני נוער בגילאים 12-15 שחוסנו בבוסטר בחודשיים האחרונים היו מוגנים פי ארבע מבני נוער שלא חוסנו כלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully