וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחממות ביחסים? ארדואן הזמין את הרצוג לבקר בטורקיה, בבית הנשיא סירבו להתייחס

עודכן לאחרונה: 18.1.2022 / 22:01

בחודשים האחרונים נשיא טורקיה מחזר אחרי ישראל ומשתמש בנשיא הרצוג כערוץ הקשר המרכזי, ואף הציע להעביר גז ישראלי לאירופה דרך שטח טורקיה. ביוון ובקפריסין מודאגים מאוד מנסיונות ההתקרבות של ארדואן וחוששים כי הדבר יבוא על חשבונם

בווידאו: שר הפנים הטורקי מגיב למעצרם של נטלי ומורדי אוקנין/צילום: hurriyet

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר הערב (שלישי) במסיבת עיתונאים עם נשיא סרביה כי נשיא המדינה יצחק הרצוג עשוי לבקר בקרוב בטורקיה. ארדואן אמר את הדברים כמה שעות אחרי שהביע פעם נוספת רצון בשיפור היחסים עם ישראל ואף הציע להעביר גז ישראלי לאירופה דרך שטח טורקיה.

בבית הנשיא סירבו להתייחס לדברי ארדואן. עם זאת, בכיר ישראלי הדגיש כי ארדואן אמר להרצוג בשיחת הטלפון האחרונה ביניהם כי הוא ישמח אם הוא יבקר בטורקיה. לדברי הבכיר, עדיין לא נקבע מועד לביקור כזה. בכל מקרה, הבהיר הפקיד הבכיר, לא תהיה כל פגיעה ביחסים האסטרטגיים של ישראל עם יוון וקפריסין.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן נושא דברים לתקשורת אחרי ישיבת ממשלה באנקרה, 8 בדצמבר 2021. רויטרס
מחזר אחרי ישראל דרך הרצוג. ארדואן/רויטרס

ארדואן מחזר אחרי ישראל בחודשים האחרונים ומשתמש בהרצוג כערוץ הקשר המרכזי. השניים שוחחו במשך כ-40 דקות מיד אחרי כניסתו של הרצוג לתפקידו. ארדואן התקשר להרצוג שוב לפני כמה ימים כדי לנחם אותו על מות אימו. ארדואן אמר בשיחה כי הוא מבין את הכאב באובדן אם.

ביוון ובקפריסין מודאגים מאוד מנסיונות ההתקרבות של ארדואן לישראל וחוששים כי הדבר יבוא על חשבונם. בעשור האחרון, על רקע צינון היחסים עם טורקיה, בנתה ישראל יחסים אסטרטגיים עם שתי המדינות הללו שגם לכן יחסים מתוחים עם אנקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully