וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשבוע לאחר האסון יחידת אגוז שבה לאימונים: "צריך לצאת מהאירוע חזקים יותר"

עודכן לאחרונה: 18.1.2022 / 21:06

במהלך ביקור של הרמטכ"ל באימון של היחידה אמר כי הוא "סומך עליכם שבעקבות האירוע הזה אתם תהיו מצוינים עוד יותר". בתוך כך, חקירת מפקד הצוות שירה בשוגג על שני הקצינים נמשכת. סגן נ' דבק בגרסתו כי חש בסכנת חיים ולכן פתח באש לעבר שני מפקגדי הפלגות

בווידאו: מפקד יחידת אגוז, סא״ל א מעדכן על חזרה לפעילות של יחידת אגוז/צילום: דובר צה"ל

צה"ל הודיע הערב (שלישי) כי בתום "עצור למידה" צה"לי שהתקיים בתחילת השבוע בעקבות מותם של שני קציני צה"ל, יחידת אגוז שבה להתאמן. "סומך עליכם שבעקבות האירוע הזה אתם תהיו מצוינים עוד יותר", אמר הרמטכ"ל אביב כוכבי.

כוכבי המשיך: "יחידת אגוז היא יחידה חזקה ומקצועית, המורכבת מאנשים איכותיים ובעלי ניסיון, אני מבין את התחושות הקשות ולצד זאת - עליכם לקחת את האירוע הקשה ולצאת ממנו חזקים יותר, כולכם יחד. אגוז הייתה יחידה מצוינת, ואני סומך עליכם שבעקבות האירוע הזה אתם תהיו מצוינים עוד יותר".

מפקד יחידת אגוז סא"ל א' אמר כי "על אף הקושי באובדן מפקדים וחברים קרובים, אנחנו חוזרים השבוע לאימונים ופעילות מבצעית". בתוך כך, חקירת מפקד הצוות שירה בשוגג על שני הקצינים נמשכת. סגן נ' דבק בגרסתו כי חש בסכנת חיים ולכן פתח באש לעבר שני מפקגדי הפלגות.

רב-סרן אופק אהרון ז"ל ורב-סרן איתמר אלחרר ז"ל. 13 בינואר 2022. דובר צה"ל, עיבוד תמונה
שני קציני צה"ל שנהרגו/עיבוד תמונה, דובר צה"ל

מתחקיר ראשוני שבוצע לאחר האירוע, עולה כי הקצינים יצאו לפטרול סביב הבסיס, במהלכו זיהו דמות חשודה, שחשבו כי הוא גנב. השניים ביצעו נוהל מעצר חשוד, שהסתיים בירי באוויר. מן הצד השני עמד קצין אחר, מפקד צוות באותה היחידה, שחשב שיורים לעברו, ולכן פתח באש לעבר השניים והרג אותם. צוותי רפואה צבאיים ביצעו פעולות החייאה בשני הקצינים, בסופן קבעו את מותם.

שני מפקדי הפלגות יצאו לסיור בשטח, לאחר שלילה לפני נגנב להם אמצעי לראיית לילה יקר ערך, ולכן היו מאוד דרוכים לכל תנועה חשודה בשטח. השניים רצו לראות אם נשאר ציוד, אמצעי לחימה או תחמושת בשטח בו תרגלו. במקביל, מפקד הצוות ביצע גם הוא פטרול מאותה הסיבה. הוא ככל הנראה לא הזדהה בצורה ברורה והקצינים ירו לעברו באוויר. הקצין חש מאוים, פתח לעברם באש - וירה בהם למוות.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully