וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצין שירה למוות בשוגג בשני מפקדי הפלגות באגוז יזומן לחקירת מצ"ח

עודכן לאחרונה: 14.1.2022 / 10:38

מפקד הצוות שפתח באש לעבר רס"ן אופק אהרון ורס"ן איתמר אלחרר והרג אותם, צפוי להגיע ביום ראשון לחקירה במשטרה הצבאית. במקביל, ועדת מומחים בראשות אלוף במיל' נועם תיבון מנהלת תחקיר מבצעי על התקרית

בווידאו: משפחה וחברים סופדים להרוגים בתאונת הירי בבבקעה, הרמטכ"ל מתייחס לאירוע/צילום: יניר יגנה ודו"צ

מפקד הצוות מיחידת אגוז, שפתח באש לעבר מפקדי הפלגות רס"ן אופק אהרון ורס"ן איתמר אלחרר והרג אותם בעקבות טעות בזיהוי, יזומן ביום ראשון לחקירת מצ"ח. במקביל, ועדת מומחים בראשות אלוף במיל' נועם תיבון מנהלת תחקיר מבצעי על התקרית.

רב סרן איתמר אלחרר, בן 26 מבני ראם, ורב סרן אופק אהרון, בן 28 מגן יבנה, נהרגו אמש בתאונת ירי חריגה בבסיס האימונים נבי מוסא שבבקעת הירדן.

מתחקיר ראשוני שבוצע לאחר האירוע, עולה כי הקצינים יצאו לפטרול סביב הבסיס, במהלכו זיהו דמות חשודה, שחשבו כי הוא גנב. השניים ביצעו נוהל מעצר חשוד, שהסתיים בירי באוויר. מן הצד השני עמד קצין אחר, מפקד צוות באותה היחידה, שחשב שיורים לעברו, ולכן פתח באש לעבר השניים והרג אותם. צוותי רפואה צבאיים ביצעו פעולות החייאה בשני הקצינים, בסופן קבעו את מותם.

רב-סרן אופק אהרון ז"ל ורב-סרן איתמר אלחרר ז"ל. 13 בינואר 2022. דובר צה"ל, עיבוד תמונה
רב סרן אופק אהרון ז"ל ורב סרן איתמר אלחרר ז"ל/עיבוד תמונה, דובר צה"ל

שני מפקדי הפלגות יצאו לסיור בשטח, לאחר שלילה לפני נגנב להם אמצעי לראיית לילה יקר ערך, ולכן היו מאוד דרוכים לכל תנועה חשודה בשטח. השניים רצו לראות אם נשאר ציוד, אמצעי לחימה או תחמושת בשטח בו תרגלו. במקביל, מפקד הצוות ביצע גם הוא פטרול מאותה הסיבה. הוא ככל הנראה לא הזדהה בצורה ברורה והקצינים ירו לעברו באוויר. הקצין חש מאוים, פתח לעברם באש - וירה בהם למוות.

מפקד פיקוד המרכז יהודה פוקס ציין בתדריך כי הכוחות היו ללא מכשירי קשר: "הם הלכו בתנועה של לוחמים. יש אנשים במאהל שידעו שהם יצאו אבל הכי חשוב ששני הכוחות לא ידעו אחד על השני. לא היו עם קסדות, היו בלי מכשירי קשר והזעיקו את הכוחות בטלפון. מפקד הפלוגה שהיה שם והחייל שהיה איתו הקפיצו את החטיבה ואת הכוחות ואת מד"א באמצעות מכשיר סלולרי".

גורמים באוגדה 98 אמרו אמש בעקבות האירוע הטראגי ביחידת אגוז, כי יש ביקורת קשה ביחידה על שינוי הוראות הפתיחה באש והאופן שבו מגבילים את המפקדים בכל מה שקשור בהתמודדות עם חשודים שמגיעים לגנוב ציוד, תחמושת ואמצעי לחימה. לדברי אותם גורמים, לילה קודם לכן נגנב להם אמצעי ראיית לילה מהשטח. הגורמים הוסיפו כי הפטרול שביצעו שני מפקדי הפלגות היה יוזמה מקומית שנועדה להתמודד עם חשודים מהאזור שמתקרבים אל המרחב ומנסים לגנוב אמל"ח ותחמושת.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully