וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכפוף לשימוע: הפרקליטות תגיש כתב אישום נגד עו"ד נודע בגין ניסיון לשיבוש משפט

עודכן לאחרונה: 18.1.2022 / 21:12

במסגרת חקירת יאח"ה של נסיון להוליך שולל שופט כדי להטות את תוצאות הליך משפטי בביהמ"ש המחוזי בחיפה, הפך סניגור של אחד החשודים לחשוד בעצמו בעבירות חמורות של שיבוש מהלכי משפט. "לא היה לי קשר עם אף אחד מהמעורבים חוץ מהנאשם אותו ייצגתי", טען בשיחה עם וואלה!

היכל המשפט בחיפה, 2016. ללא, אתר רשמי
בית המשפט בחיפה/אתר רשמי, ללא

הפרקליטות צפויה להגיש כתב אישום נגד פרקליט נודע במסגרת פרשת ניסיון הפללת שופט בבית המשפט המחוזי בחיפה. במסגרת חקירת היחידה הארצית לחקירות הונאה של שיבוש הליך משפטי כדי להטות את תוצאותיו תוך שימוש בשופט, הפך הפרקליט לאחד החשודים בפרשה. לצדו, שני חשודים נוספים צפויים להיות מואשמים בכפוף לשימוע.

במשטרה ובפרקליטות מייחסים לעורך הדין הנודע עבירות חמורות של שיבוש מהלכי משפט, שימוש במסמך מזויף, ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ושבועת שקר. הוא ושאר המעורבים מכחישים את החשדות מכל וכל.

הפרשה הרגישה נחקרה ביאח"ה זה כארבע שנים. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שעומד לסיים את תפקידו בקרוב, ופרקליט המדינה דאז, שי ניצן, הם שהורו למשטרה לחקור אותה לאחר שהעיתונאי גיא פלג פרסם בחדשות 12 חלופת מסרונים כביכול בין בכיר באגף הביטחון בהנהלת בתי המשפט לשופט, בהם ביקש כי יבטל צו שנתן.

בועז קניג. באדיבות המצולמים
"מדובר בחשדות שהועלו מן האוב". עו"ד קניג/באדיבות המצולמים

הקב"ט נחלץ ככל הנראה מכתב האישום המתגבש. השופט עצמו הכחיש כל מעורבות, ובסיומה של החקירה הוא אכן מסתמן כקורבן ניסיון הפללה כמי שהיה שותף בפרשה. ניסיון להפלילו עוד צפוי להירשם גם במהלך התנהלות התיק המתגבש. "האקדח המעשן", בדמות תצהירים שקריים שהוגשו לבית המשפט, בא לעולם הודות לעקשנותו של שופט אחר בבית המשפט המחוזי בחיפה, שעמד על הגשת אסמכתאות כתובות לאמירות שנשמעו באולמו בדיוני הליך מקביל. אלה משמשות עכשיו ראיות בתיק.

במרכזה של הפרשה, תושב קריית חיים בן 35 המוכר למשטרה ולרשות המיסים, מי שסיים את התיק המדובר במאסר, ושקודם לכן חילק את זמנו בין ישראל לעסקים בתאילנד וארצות הברית. לפי החשד הוא יצא לתאילנד לחודש, באישור השופט המדובר, אבל כשגמלה בלבו החלטה שלא לשוב ולהתייצב לדיוני הוכחות בתיק בו הואשם ושכבר נקבעו להם מועדים, הוא החליט להציג בפני בית המשפט מצג שווא לפיו הוא נפצע באופן קשה בתאונת דרכים בתאילנד ולכן נבצר ממנו לחזור לישראל. בפרקליטות מתעקשים כי הוא שיתף את סנגורו המדובר בתוכניתו זו, ושלח לו צילומים של אישורים רפואיים מזויפים ממרפאה בתאילנד, בהם עשה עורך הדין שימוש לתמוך בבקשה לשופט - וזאת ביודעו כי הלקוח לא היה מעורב בתאונת דרכים וכי האישורים מזויפים ונועדו להטעות את בית המשפט.

משרדי להב 433, 15 במרץ 2021. שלומי גבאי
משרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה/שלומי גבאי

השופט דחה את הבקשה בטענה שהאישורים הרפואיים אינם אסמכתא מספיקה. אז, על פי החשד, הגיש עורך הדין הודעת הבהרה אליה צורף תיעוד רפואי מזויף לפיה הלקוח עתיד לעבור ניתוח ברגלו ורופא מטעם בית החולים המליץ לו על 30 ימי מנוחה. בפרקליטות יטענו כי גם זאת, כשעורך הדין יודע כי המסמכים מזויפים ובכוונה להטעות את בית המשפט.

השופט הוציא בינתיים צו הבאה כנגד הנאשם שבחו"ל, ואז על פי החשד, פגש אותו בתאילנד מחלץ ישראלי נודע של חברת ביטוח מוכרת, תושב כפר ורדים בן 71, אף הוא חשוד בפרשה ושאף הוא מכחיש את המיוחס לו ושהפרקליטות טוענת כי אמר לו שיוכל לנצל את קשריו עם אותו בכיר בטחון בית המשפט. ואכן, על פי החשד, פנה איש הביטחון לשופט והודיע לו שהנאשם לא יתייצב לדיון. חודש אחר כך, כשאצל שופט אחר אצלו ביקשה המדינה לחלט את הערבויות שנתן הנאשם להבטחת התייצבותו לדיונים, חזר והצהיר הסניגור המדובר אודות הניתוח הנוסף בתאילנד, וזאת ביודעו כי הדברים כוזבים ובמטרה להטעות גם את השופט הזה. השופט התעקש על תצהיר, והנאשם עצמו עוד לא היה בארץ.

במקביל, לפי החשד, נפגש המחלץ עם הנאשם ברומא, על מנת להכניס אותו לישראל מבלי שייעצר במעבר הגבול עקב צו ההבאה. מחקירת יאח"ה עלה כי ב-31 ביולי 2017 הם טסו יחד מרומא לישראל, ובנתב"ג, הנחה המחלץ הבינלאומי את הנאשם להמתין ליד המעבר הביומטרי, אחר כך מסר לו את אישור הכניסה שקיבל עבור עצמו, והנאשם נכנס תוך שימוש בו. בהמשך ניגש המחלץ לאחראים על מעבר הגבול, טען כי לא קיבל פתקית מהמכשיר ובדרך זו קיבל אישור כניסה עמו נכנס לישראל. חמישה ימים אחר כך, כשהנאשם התייצב עם הסנגור בפני השופט טובי, הביע השופט תמיהה שלא נעצר במעבר הגבול לביצוע צו ההבאה.

נתב"ג 25 בינואר 2021. ראובן קסטרו
השופט הביע תמיהה שהחשוד לא נעצר במעבר הגבול לביצוע צו ההבאה. נתב"ג/ראובן קסטרו

בתום החקירה הממושכת חשוד עכשיו עורך הדין הנודע כי יחד עם לקוחו הנאשם והמחלץ הוא עשה שימוש בתעודות ומסמכים רפואיים ביודעו כי הם מזויפים, בכוונה להביא באמצעותם לביטול צו ההבאה וחילוט הערבויות ואי ההתייצבות לדיונים והכל בכוונה מחמירה. זאת, בכך שהטעה את בית המשפט הדן בתיק פלילי ובכך שבוצעו עבירות נוספות ותוך הפגנת תחכום ותכנון, וכן שעשה מעשה בכוונה למנוע ולהכשיל הליך שיפוטי או להביא לעיוות דין ומסר יחד עם השניים תצהיר שקר בפני בית המשפט המחוזי בחיפה.

בשל הכרותה של פרקליטות מחוז חיפה עם המעורבים המוכרים, הועבר הטיפול בפרשיה לטיפולה של פרקליטות מחוז תל אביב שבראשית השבוע זימנה את המעורבים לשימועים. כל המעורבים מכחישים את החשדות המיוחסים להם.

"לא היה לי קשר עם אף אחד מהמעורבים זולת הנאשם אותו ייצגתי", אמר עורך הדין החשוד, ומסר כי בשנת 2016, לפני שש שנים, יצא מנקודת הנחה שכל מה שאמר לו לקוחו הוא אמת. "אזכיר כי ארבעה עורכי דין ייצגו את הנאשם הזו בתיקים המדוברים. כולם קיבלו ממנו את אותם מסמכים", הוסיף.

עו"ד בועז קניג, שמייצג את הנאשם החשוד, אמר לוואלה! כי "מדובר בחשדות שהועלו מן האוב אודות אירועים לכאורה משנת 2016 שהדעת אינה סובלת שכשבע שנים אחר כך שוקלים להגיש כתב אישום בגינם. החשדות בתיק זה היו בתחילה חמורים לאין שיעור, ובעניין זה כתב חשדות שהועבר לנו ממתן מאוד את האירועים המיוחסים לכאורה".

מטעמו של המחלץ לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully