וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מסרונים: שלושה נעצרו בחשד לשיבוש הליכי משפט

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הורה למשטרה לחקור פרשה, במהלכה בוצע לכאורה ניסיון לשבש הליכי משפט ולהטות את תוצאותיו. בין המעורבים, גם עובד בהנהלת בתי המשפט, שהעביר מסרונים לכאורה לשופט בהם ביקש כי יבטל צו מעצר

עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: המלצה להעמיד לדין את השופטת רונית פוזננסקי-כץ)

המשטרה עיכבה לחקירה אתמול (רביעי) את משה צמרת, ראש אגף הביטחון בבתי המשפט בארץ, ואת אליעזר אוליבר, מחלץ מטעם חברות ביטוח, בחשד לשיבוש הליכי משפט והטיית תוצאותיו. הם וחשוד נוסף בפרשה, אסף עמבר, נעצרו במהלך הלילה וצפויים להגיע לבית משפט השלום בעכו היום להשתחרר בתנאים מגבילים. מעצרם של השלושה בא לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ופרקליט המדינה שי ניצן, הורו למשטרה לפתוח בחקירה בעקבות פרשת מסרונים חדשה שפורסמה בחדשות 2.

על פי הפרסום, בין השלושה החלה חלופת מסרונים בניסיון ללחוץ על שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, אמיר טובי, כדי להביא לביטול צו מעצר.

עוד בוואלה!NEWS:
משבר חוק הגיוס: נתניהו והחרדים טרם הגיעו לפשרה; הדיונים ממשיכים
19 שנה אחרי: חיזבאללה חשף את תיעוד הפיגוע בו נהרג תא''ל גרשטיין
עוד טלטלה בבית הלבן: מנהלת התקשורת של טראמפ ומקורבתו מתפטרת

אביחי מנדלבליט בכנס לציון 15 שנה להקמת הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, אוניברסיטת ת"א, 26 בדצמבר 2017 1. ראובן קסטרו
הנחה לפתוח בחקירה. היועמ"ש אביחי מנדבליט/ראובן קסטרו

הפרשה החלה כשעמבר, שהואשם בזיוף ובקבלת דבר במרמה, קיבל אישור לצאת לחו"ל לפני שנפתח משפטו והוא טס לתאילנד, שם טען כי נפצע ולא התייצב לפתיחת משפטו. השופט טובי פסק 10,000 שקל קנס, אולם ההליך התגלגל לכדי צו מעצר. עמבר טען כי אליעזר אוליבר, פנה לחברו צמרת, עובד הנהלת בתי המשפט, כדי שיפנה לשופט לדחות את משפטו.

צמרת החליט לפנות לשופט המחוזי והציג בפניו את פרטי התיק. "מדובר בנוכל שנמצא בתאילנד וסיפר סיפורים שעבר תאונת דרכים קשה בתאילנד, אינני סבור שיש אמת בדבריו, הוא מושך זמן שיפוטי רב", השיב לכאורה השופט לבקשתו של צמרת.

התכתבות בין השופט לעובד הנהלת בית המשפט. מערכת וואלה! NEWS, מערכת וואלה!
התכתבות בין השופט לעובד הנהלת בית המשפט/מערכת וואלה!, מערכת וואלה! NEWS

ראש אגף הביטחון השיב כי הוא לוקח את הטיפול בהבאתו של אמבר חזרה לישראל על עצמו. למרות התחייבותו להשיב ארצה את הנאשם, השיב השופט: "הוריתי על צו מעצר, לא אוכל לבטל בתיק זה".

צמרת לכאורה לחץ על השופט וציין שהוא "חייב שם עזרה דחופה". השופט בתגובה שאל את צמרת אם "אין מנוס" מדחיית המשפט וצמרת השיב לו: "אני מחויב לנושא זה". בהתכתבות נוספת, כתב השופט טובי לצמרת כי יידרש לו זמן לנסח החלטה בסוגיה. עוד התכתבות שאותרה, התרחשה ככל הנראה בין צמרת לאוליבר, שם הבהיר כי דיבר עם השופט טובי בנושא. "הערב הוא כבר דיבר עם ההומו (הכוונה לשופט טובי) על הנוש בסופר דיסקרטיות לאוזניך בלבד, התוצאות בתחילת השבוע... על פי התאום עם ההומו אני אדע קודם ותעודכן".

השופט טובי הכחיש את המיוחס לו ואמר בתגובה לפרסום כי "המסרונים המופיעים בבקשה לפסילה אינם מצויים במכשיר הטלפון שברשותי, תוכן המסרונים אינו זכור לי". עוד הוסיף טובי כי "איני מזהה בהם את סגנוני. הטענות המועלות בבקשה מחייבות בירור".

ההתכתבות בין השופט לעובד הנהלת בית המשפט. מערכת וואלה! NEWS, מערכת וואלה!
ההתכתבות בין השופט לעובד הנהלת בית המשפט/מערכת וואלה!, מערכת וואלה! NEWS

התערבות המשטרה בפרשה באה על רקע התפוצצות פרשת המסרונים שנשלחו בין חוקר הרשות לניירות ערך, ערן שחם-שביט והשוטפת רונית פוזננסקי-כץ, בה תואמה לכאורה הארכת מעצריהם של המעורבים בפרשת בזק. בין השאר, פורסמה תכתובת ההודעות במהלכה כתב שחם-שביט: "תיראי מופתעת". השופטת, פוזננסקי-כץ, השיבה לו: "אני מתחילה לעבוד על הבעה הולמת של הפתעה מוחלטת".

"(לגבי) סטלה ואיריס נבקש מחר ימים ספורים. יבקשו שלושה, את בהחלט, אבל בהחלט יכולה לתת יומיים" כתב החוקר לגבי הארכת מעצרן של סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק, ואיריס אלוביץ', אשתו של בעל השליטה בחברה. אתמול הודיעו שרת המשפטים איילת שקד ונשיאת העליון אסתר חיות כי השופטת פוזננסקי-כץ תועמד לדין משמעתי. החלטה דומה התקבלה גם על ידי נציבות שירות המדינה בעניינו של שחם-שביט, בכפוף לשימוע.

עו"ד שלומי שרון המייצג את משה צמרת, אחד החשודים, אמר כי צמרת "מעולם לא עשה מעשה שיש בו משום נסיון להשפיע על הליך משפטי". "הוא לא התערב ולא ביקש בקשה בנוגע להליך משפטי מתקיים, כך גם לא פנה אל שופט בבקשות בנוגע לתיק כזה או אחר", אמר. לדברי עו"ד שרון, "שרבוב שמו לפרשה זו עושה לו עוול של ממש. במהלך שעות הלילה מסר מר צמרת גרסה מלאה ומפורטת. אני משוכנע שלאחר שתיבדק גרסתו הוא ישוחרר כבר בשעות הקרובות".

עו"ד ליאור דוידי, המייצג את אליעזר אוליבר, אמר כי "אין לי ספק שלאחר שתיבדק גרסתו והדברים ייבחנו הוא ישוחרר". עו"ד בועז קניג המייצג את אסף עמבר אמר כי "מרשי עומד בתוקף על טענותיו לפיהן מסרונים שהועברו לידו ושהוגשו אמש במסגרת בקשת פסילה לבית המשפט הינם אותנטיים והועברו במציאות בין השופט לבין מקורביו".

עו"ד קניג הוסיף כי "הטענה כי הנאשם הינו 'נוכל' וכי 'אין לתת בו אמון' מלמדת כי אין שום מקום שבעולם שהשופט טובי ימשיך לטפל בעניינו של מרשי, אני פונה לשופט טובי כי יעביר את התיק מידיו לידי שופט אחר".

(עדכון ראשון: 23:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully