וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורוביץ למומחים: "לקדם את קיצור את הבידוד ל-5 ימים"

עודכן לאחרונה: 16.1.2022 / 20:45

קיצור הבידוד תקף למאומתים ולבאים במגע איתם. לאור בקשתו של שר הבריאות, בכירי משרדו ביקשו לאסוף עוד נתונים, במיוחד מארצות הברית, שם כבר עשו זאת. השאלה המרכזית שנבחנת היא אם לקצר את ימי הבידוד לכלל האוכלוסייה או רק למקצועות חיוניים

בווידאו: ראש הממשלה מתריע שנגיע למיליוני נדבקים בקורונה, מבהיר שאין מקום לפאניקה ומגיב לביקורת של נתניהו/צילום: לע"מ

שר הבריאות ניצן הורביץ ביקש הערב (ראשון) מגורמי המקצוע לקדם את קיצור הבידוד לחמישה ימים בלבד למאומתים ולבאים במגע איתם. בכירי המשרד ביקשו לאסוף עוד נתונים, במיוחד מארצות הברית, שם כבר עשו זאת. החלטה סופית צפויה להתקבל בימים הקרובים.

השאלה המרכזית שנבחנת היא אם לקצר את ימי הבידוד לכלל האוכלוסייה או רק למקצועות חיוניים. בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אמר היום בביקור בבית החולים בילינסון כי במשרד בוחנים את האפשרות לקצר את משך הבידוד לעובדים מאומתים במוסדות רפואה ובתפקידים חיוניים אחרים.

בדיקת אנטיגן קורונה, מד"א נתיבות, 10 בינואר 2022. שי מכלוף
תור לבדיקת קורונה בנתיבות, בשבוע שעבר/שי מכלוף

בקשתו של הורוביץ באה בצל הביקורת הרבה שנשמעת בין היתר על נושא הבידודים במערכת החינוך. כך למשל, אתמול קראה פרופ' עידית מטות, מנהלת האגף הכירורגי במרכז הרפואי איכילוב, לשנות את מדיניות הבידודים. "טירוף הבידודים - כדאי שיעבור הערכה מחדש, בוודאי עבור הא-סימפטומטים, בוודאי עבור הילדים שחייבים חיים של שגרה". מטות הוסיפה כי "אנו גוזלים מהם ילדות, התפתחות, לימוד, ומעניקים להם פחדים, הפרעות נפשיות ורגרסיה. בבקשה, הצילו את דור העתיד שלנו - אבל הצילו גם את ההורים שמבודדים עם הילדים. מאות אלפי מבודדים, ועל מה? אוכלוסייה ענקית מסתובבת א-סימפטומטית עם אומיקרון ואנו אפילו לא יודעים. רבים נדבקים ואינם ערים לכך. בתקופה זו ובזן האומיקרון הנוכחי, צריך להתאים את ההנחיות. מי שחש לא טוב שישהה בבית. כל השאר - שישתחררו לחופשי. ופשוט עשו דבר אחד - שימו מסיכות".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully