וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

200 אלף מבודדים במערכת החינוך; שרים דורשים להפסיק את הבידוד לילדים בריאים

עודכן לאחרונה: 16.1.2022 / 15:02

שאשא ביטון טענה בישיבת הממשלה כי "כל התהליכים שהתחלנו נקטעו בגלל הבידודים המיותרים". חלק מהשרים דרשו לקצר את הבידוד לחמישה ימים לכלל האוכלוסייה ובנט השיב: "דברי טעם". ראש הממשלה התייחס בפתח הישיבה לעסקת הטיעון המסתמנת עם נתניהו: "הממשלה תמשיך לעבוד"

בווידאו: ראש הממשלה מתריע שנגיע למיליוני נדבקים בקורונה, מבהיר שאין מקום לפאניקה ומגיב לביקורת של נתניהו/צילום: לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס היום (ראשון) לראשונה לעסקת הטיעון של בנימין נתניהו, בפתח ישיבת הממשלה השבועית. "תנוח דעתם של כל הפרשנים הפוליטיים למיניהם - ממשלת ישראל עובדת וממשיכה לעבוד", אמר.

"זאת ממשלה של עשייה, ששמה את אזרחי ישראל במרכז", המשיך. "הממשלה תמשיך לעבוד בעבודה שקטה וטובה, שנעשית יום אחרי יום למען אזרחי ישראל".

בנוסף, בנט הודיע כי עד סוף השבוע יגיע לארץ "משלוח משמעותי" של מנות התרופה של פייזר לקורונה, והודה למנכ"ל פייזר, אלברט בורלא. ראש הממשלה אמר כי "האומיקרון כבר הגיע כמעט לכל בית ורבים מאיתנו, כולל שרים בממשלה, כבר מאומתים". לפחות ארבעה שרים - יאיר לפיד, אביגדור ליברמן, זאב אלקין ועמר בר לב - נדבקו במחלה.

במהלך ישיבת הממשלה, חלק מהשרים העלו דרישה לקצר באופן מידי את הבידוד לחמישה ימים: שר החקלאות עודד פורר, שרת הכלכלה אורנה ברביבאי ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון. פורר קרא "להפסיק לגרור רגליים ולקבל באופן מידי החלטות שמתאימות את הימי בידוד לזן הנוכחי".

פורר פירט כי באחריות משרדו "188 מפעלים חיוניים האחראים על כל שרשרת האספקה החקלאית- בתי מטבחיים, משחטות, הובלת חלב, תבואות ושירותים וטרינריים", והבידודים הנרחבים עלולים לפגוע בשרשראות הללו - ולכן מבקש לקצר את ימי הבידוד ולהעניק לשרים סמכויות לפטור מבידוד עובדים חיוניים שאין להם תסמינים אחרת נמצא את עצמנו תוך זמן קצר עם בעיות בשרשרת האספקה". ברביבאי ושאשא ביטון הצטרפו לעמדתו. ראש הממשלה נפתלי בנט השיב שמדובר ב"דברי טעם" ושיבחן את הנושא.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, אמר היום בסיור במחלקת קורונה כי הם "בוחנים את האפשרות לקצר את משך הבידוד לעובדים מאומתים במוסדות רפואה ובתפקידים חיוניים אחרים, ונעשה זאת באחריות".

ראש הממשלה, נפתלי בנט במהלך הצהרה לתקשורת 11 בינואר 2021. נעם ריבקין פנטון, פלאש 90
"הממשלה ממשיכה לעבוד". בנט/פלאש 90, נעם ריבקין פנטון

בישיבת הממשלה עלו טענות גם על הבידודים וההתנהלות במערכת החינוך. שרת החינוך יפעת שאשא ביטון אמרה כי "כל התהליכים שהתחלנו נקטעו בגלל הבידודים המיותרים, צריך באומץ לקבל את ההחלטה ולהפסיק את הבידודים של ילדים בריאים".

שאשא ביטון התייחסה גם למאמרה של פרופ' עידית מטות: "שמענו בסוף השבוע רופאים, מומחים, איגודי בריאות - כולם אומרים את הדבר הזה. חייבים באומץ לטפל בזה עכשיו. מי ששלילי יחזור ללמוד ומי שחיובי יילך הביתה. בידיים של משרד הבריאות לעשות את זה עכשיו. אנחנו פוגעים בתהליכים שאנחנו מייצרים ואנחנו נאבד את הילדים האלה".

כ-196,864 תלמידים וצוותי חינוך נמצאים בבידוד. מתוכם, כמעט 90 אלף מאומתים לנגיף הקורונה, והשאר בריאים.

שרת הכלכלה ברביבאי הוסיפה כי "המדיניות הקיימת בבידוד ילדים בריאים המבודדים לאורך ימים ארוכים בגלל שנחשפו בכל פעם למאומת אחר לא יכולה להימשך. יש לכך השלכה גם על ההורים הנדרשים להיות איתם בבית בזמן שהצורך בהם במקומות העבודה רק עולה". שרת החדשנות אורית פרקש הצטרפה לדבריה, וביקשה "דיון אמיתי ומעמיק על מתווה החינוך, בפועל יש פגיעה גדולה ביכולת ללמוד. צריכים לבחון איך לנהל זאת".

פרקש התייחסה גם לניהול ישיבות הממשלה בצל האומיקרון ואמרה כי "מאחר שאנחנו נמצאים עכשיו בשיא של התחלואה ובשיא הגל הקיים, הממשלה צריכה למצוא מנגנון לקיים ישיבת ממשלה בדרך אחרת ולא לקיים ישיבה בחדרים סגורים שעות ארוכות, אם זה מה שאנחנו ממליצים לציבור - צריכים לשמש דוגמה וגם אנחנו לא רוצים חצי ממשלה משותקת".

מאז התפרצות האומיקרון ישיבות הממשלה מתנהלות בשלושה חדרים נפרדים במשרד רה"מ, כשרהמ וראשי המפלגות בחדר אחד, שאר השרים בחדר אחר בקומה אחרת, ואנשי המקצוע המופיעים בפני הממשלה בחדר שלישי.

עוד בוואלה!

ברקע עסקת הטיעון: הממשלה לא תצביע היום על הקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות

לכתבה המלאה
רה"מ, נפתלי בנט במהלך ישיבת הממשלה 5 בספטמבר 2021. רויטרס
ההחלטה על ועדת החקירה לפרשת הצוללות תידחה. ישיבת הממשלה, ספטמבר 2021/רויטרס

בהמשך הישיבה, הממשלה אישרה תוכנית סיוע לאזרחים ותיקים של השרה לשוויון חברתי מירב כהן, ברקע העלייה בתחלואה באומיקרון. במסגרת התוכנית, ימומן היום מבצע טלפונים למאות אלפי אזרחים ותיקים במטרה לזהות את מי שזקוק לעזרה, ולהביא לידיעת הציבור את השירותים שהוא יכול לקבל מהמוקד לאזרחים ותיקים.

השרה כהן אמרה בממשלה ש"על רקע שעת החירום התקשרנו עם עמותות שונות שפרוסות בכל רחבי הארץ עם 3000 מתנדבים, ואנחנו משלמים להם על כל פנייה שהם מטפלים בה. ככה אנחנו גם עוזרים למבוגרים בצרה וגם תומכים שעמותות שעושות עבודת קודש. אנחנו ערוכים לתת מענה במגוון נושאים".

ההצעה להקמת ועדת החקירה לפרשת הצוללות נדחתה, למרות הודעת שר הביטחון בני גנץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד שההצעה תאושר כבר השבוע. גורמים בלשכת שר הביטחון אומרים שההחלטה תעלה בשבוע הבא.

ראש הממשלה נפתלי בנט נתן בימים האחרונים אור ירוק לקידום ההצעה, אותה גנץ הגיש כבר בסוף אוקטובר, אחרי חודשים של עיכובים, ברקע הדיווחים על מגעים לעסקת טיעון עם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. עם זאת, בסופו של דבר, ההצעה לא תעלה בישיבת הממשלה היום, בנימוק של לוחות זמנים, ושלא יתאפשר מספיק זמן לשרים לעיין בהצעה.

בנוסף, בשבוע הקרוב אמורה להיחתם עסקת רכש ביטחוני עם גרמניה, וראש הממשלה ביקש לוודא שאישור ההצעה לא תפגע בחתימה על העסקה. בלשכת שר הביטחון אמרו שאין בעיה בהעלאת ההצעה מאחר והיא כבר פורסמה בתקשורת, ורצו בכל זאת להביא את ההצעה לאישור בישיבת הממשלה הקרובה. אך בסופו של דבר במזכירות הממשלה החליטו לא להוסיף את ההחלטה לסדר היום בנימוק שלא ניתן מספיק זמן לשרים לעיין בחומרי ההחלטה. גנץ מנסה לקדם את הקמת ועדת החקירה הממלכתית מהשבוע הראשון להקמת הממשלה, אך במשך חודשים ארוכים המהלך התעכב נוכח ההתנגדות של "ימינה" ובנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully