וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות נגד פרופ' עידית מטות אחרי הפרסום בוואלה!: "תאוות הפרסום גוברת על האחריות"

עודכן לאחרונה: 15.1.2022 / 21:18

אנשי המשרד מתחו ביקורת חריפה נגד הרופאה הבכירה בבית החולים איכילוב, לאחר שטענה בוואלה! כי יש לשנות את מדיניות הבידודים לחולים ללא סימפטומים, בדגש על ילדים. "מי שלא רוצה לסייע - שלא יפריע", אמרו. שרת החינוך שאשא ביטון התייצבה לצדה וקראה להקל על ההורים

בווידאו: פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא בדתרוך לתקשורת/צילום: לע"מ

משרד הבריאות התבטא הערב (שבת) נגד פרופ' עידית מטות, אחרי שכתבה בוואלה! כי יש להפחית במדיניות הבידודים. "ההצעה אינה מקובלת, ההתנהלות והשפה שבה בחרה להביע את הביקורת שלה מעלים חשש שתאוות פרסום גוברת לעיתים על אחריות", כתבו.

לדברי משרד הבריאות, "בעוד מערכת הבריאות משקיעה מאמץ אדיר לשמירה על בריאות הציבור והצלת חיים, מתעוררים גורמים קולניים, לרבות רופאים, שמייצרים שיח חסר אחריות שמטרתו לכרסם באמון הציבור". הם הבהירו כי הצעתה של פרופ' מטות "אינה מקובלת על משרד הבריאות, עלולה להביא לפגיעה קשה בקבוצות שבסיכון, לעלייה במספר החולים הקשים ולתמותה".

"לצערנו," סיכמו במשרד הבריאות, "התנהלותה של פרופ' מטות והשפה שבה בחרה להביע את הביקורת שלה, מעלים חשש שתאוות פרסום גוברת לעיתים על אחריות".

פרופ' עידית מטות 21 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
"תאוות פרסום גוברת על אחריות". פרופ' מטות/ראובן קסטרו

במשרד הבריאות התבטאו בנוסף גם נגד כך שפרופ' מטות פרסמה את דעתה האישית בפוסט בעמוד הרשמי של בית החולים איכילוב, וציינו כי זה "פסול ואסור". "מי שלא רוצה לסייע - שלא יפריע", כתבו.

פרופ' עידית מטות היא מנהלת מערך הרדמה, כאב וטיפול נמרץ כללי, מנהלת האגף הכירורגי וחברה במטה קורונה במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב. מוקדם יותר היום פרסמה בוואלה! מאמר בו טענה כי "החרדה ותחושת הפחד מנהלים את מקבלי ההחלטות", אמרה שנתוני מספר החולים הקשים מוטעים וקראה לבטל את הבידודים לחולים אסימפטומטיים.

"לצערי", כתבה פרופ' מטות, "במקום להתייחס לזן הזה בהתאם, אנשים נאלצים להיות כלואים בבתיהם, אנחנו דה פקטו בסוג של סגר והמדינה על סף קריסה. תגידו, השתגענו? ועל מה?".

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, בירכה על דבריה של פרופ' עידית מטות. "מיום ליום מצטרפים יותר ויותר מומחים ואנשי מקצוע להבנה כי הנזק הנגרם לילדים מהבידודים האינסופיים גדול לאין ערוך", אמרה שרת החינוך. "יש לצמצם מיידית את הבידודים לילדים בריאים ולהקל על התלמידים וההורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully