וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצין שירה במפקדי הפלגות באגוז חבש קסדה: "קנים הופנו לעברי וחשתי סכנה מיידית"

עודכן לאחרונה: 14.1.2022 / 17:00

מהתחקיר הראשוני של סגן מ' עולה כי רס"ן אופק אהרון ורס"ן איתמר אלחרר לא חבשו קסדות, סימן היכר מובהק לחיילים בצה"ל, וכי הוא פתח באש ללא נוהל מעצר חשוד כי חשב שמדובר במחבלים חמושים. דקות לפני שיצא לחפש אחר האמל"ח שנגנב, דיבר עם מפקדו רס"ן אהרון

בווידאו: משפחה וחברים סופדים להרוגים בתאונת הירי בבבקעה, הרמטכ"ל מתייחס לאירוע/צילום: יניר יגנה ודו"צ

סגן נ', שירה למוות בשוגג ברס"ן איתמר אלחרר ורס"ן אופק אהרון, ירה ראשון לכיוונם לאחר שחש סכנה מיידית לחייו, כך עולה מהתחקיר הראשוני שבוצע לו. נ' בן ה-21 צעד לכיוון שטח המטווחים כשהוא חובש קסדה, המהווה לרוב סימן היכר מובהק לחיילי צה"ל, ואמצעי לראיית לילה, ואילו מפקדי הפלגות לא חבשו קסדה.

"שמעתי רעשים וברגע שראיתי קני רובים מופנים לעברי חשתי סכנה מיידית לחיי ולכן פתחתי באש ולא ביצעתי נוהל מעצר חשוד", אמר הקצין. לדבריו, חשב שמדובר במחבלים חמושים בכלי נשק.

עוד עולה מהתחקיר כי שני מפקדי הפלגות היו מקדימה ונפגעו מהאש, בעוד מפקד הפלגה השלישי והרס"פ היו מאחור ולא נפגעו. אחד ממפקדי הפלגות ירה לעבר נ', ולא פגע בו. שני הצדדים החלו לצעוק, עד שמפקד הפלגה השלישי, שלא נפגע, צעק "צה"ל, חדל" - ובכך מנע את המשך הירי. ברגע שזיהה נ' את הדמויות ושמע את הצעקות, הפסיק לירות.

לפי הערכת גורמים שהיו חשופי לממצאי התחקיר, כל האירוע ארך פחות מ-10 שניות. הגורמים מעריכים בנוסף כי מה שגרם למפקד הצוות לירות על מפקדי הפלגות הייתה רמת הדריכות הגבוהה שלו, במיוחד ברקע העובדה שהיה לבד בשטח במשך זמן ממושך, במתח מהסביבה, והמעבר ממצב שאין אף אחד מולו לעובדה שהוא זיהה קני רובים בידי דמויות חשודות ללא קסדה מכוונים לעברו.

רב-סרן אופק אהרון ז"ל ורב-סרן איתמר אלחרר ז"ל. 13 בינואר 2022. דובר צה"ל, עיבוד תמונה
היו ראשונים ונהרגו מהירי. רס"ן אופק אהרון ורס"ן איתמר אלחרר/עיבוד תמונה, דובר צה"ל

לוואלה! נודע כי דקות לפני שיצא לאזור שבו העריך כי ייתכן ויראה את החשודים בגניבת אמצעי ראיית הלילה, שוחח סגן נ' עם מפקדו רס"ן אהרון. סגן נ' לא היה זה איבד את האמל"ח, אלא אחד החיילים בפלגה.

הגורמים הבהירו כי עד כה לא התקבלה תשובה ברורה מדוע החליט מפקד הצוות ללכת על דעת עצמו, לבד, לסייר בשטח ולחפש אחר אמצעי ראיית לילה שכלל לא אבד בצוות שלו.

מפקדים ביחידות השדה חוששים מאוד מהענישה הקיצונית על גניבות ציוד יקר ערך. לדבריהם, כל מפקד שמאבד ציוד מסוג זה נשפט לרוב על ידי סגן הרמטכ"ל והעונש יכול להסתיים בכליאה.

ביום ראשון יובא הקצין לחקירה במשטרת הצבאית החוקרת. לצד חקירת מצ"ח, ועדת בדיקה בראשות אלוף במיל', מתנהל תחקיר מבצעי בראשות מפקד אוגדה 98 תא"ל עופר וינטר שאמור להציג אותו למפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פוקס בשבועות הקרובים. לדברי גורמים ששוחחו עמו ביממה האחרונה, מצבו הנפשי של נ' קשה מאוד בעקבות התאונה הטרגית. עם זאת, הוא השתתף בהלוויית מפקדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully