וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העימות בצמרת המשטרה על רקע אסון מירון: "מגלגלים אחריות"

עודכן לאחרונה: 13.1.2022 / 22:50

ראש מדור סיור באגף המבצעים במשטרה, סנ"צ אבי תובל, טען בעדותו כי סגן ראש אגף המבצעים, תנ"צ מוריס חן, מגלגל אליו את האחריות באסון מירון ותקף: "אתה מצפה מעבריין לעשות את זה, מארגון פשע. לא מהמפקד שלך, שיטפול אשמה כבדה כזו"

תנ"צ אבי תובל עלה היום (חמישי) לדוכן העדים בוועדת החקירה לאסון מירון ותקף בחריפות את סגן ראש אגף מבצעים ושיטור במשטרה, תנ"צ מוריס חן. תובל טען כי חן מנסה לגלגל אל המדור שלו את האחריות על אירועי הילולת מירון. "במאי 2019, כשיצא הנוהל, הייתי בתפקיד אחר במרחב לכיש", סיפר תובל, "בימים האחרונים נשפך אור בוויכוח בין חטיבת האבטחה לחטיבת השיטור, ניתנו הבהרות על ידי חטיבת השיטור וגם ראש אג"מ שמסדירה את שאלת האחריות וההנחיה. בשולי הדברים כתוב - מה שהיה הוא שיהיה".

סנ"צ אבי תובל, ראש מדור סיור, אגף המבצעים במשטרה בעדות בוועדת נאור לחקר אסון מירון, 13 בינואר 2022. ללא, צילום מסך
תנ"צ אבי תובל בעדות בוועדה לחקר אסון הר מירון/צילום מסך, ללא

בסוף מאי 2021 הוקם על ידי סגן מפכ"ל המשטרה צוות בראשות מוריס חן, שנועד לבחון כיצד מטפלים בסוגיית הבטיחות במשטרת ישראל. תובל, שהיה חבר בצוות, סיפר על שיחה בינו לבין חן שהתקיימה בישיבה של הצוות בחודש יוני ואומר כי "במהלך שיחת חולין, בנוכחות מזכירת הוועדה, מוריס אומר לי - 'אתה לא יודע? אתה האחראי לתורה והנחיה בחוק הבטיחות באסון מירון. אתה לא עשית את תפקידך'".

תובל שיתף כי חש באותו הרגע תחושות קשות מאוד: "פתאום הבנתי שאני חלק מאסון, זו תחושה לא פשוטה. אני מוכה הלם ותדהמה. מוריס מדפדף לי בדף ספציפי מתוך הנוהל מראה לי את הטבלה - 'ראה, חוק הבטיחות, איך יכול להיות שפספסתי דבר כזה מהותי?'".

עוד המשיך וסיפר תובל: "בשבוע האחרון, מאז העדות של תנ"צ אנה בן מרדכי, ברור לכולם שצריך להכריע בסוגיה הזו. ראש האגף הוציאה ב-9 בינואר הבהרה לעניין חוק הבטיחות: האחריות היא על חטיבת האבטחה, ומה שהיה הוא שיהיה. על כתב ידה של סיגל כתבה תנ"צ אנה בלשון שאינה משתמעת לשתי פנים: כך צריך לנהוג ומה שהיה הוא שימשיך להיות".

עוד בוואלה!

9 חודשים אחרי האסון: הגשר עליו קיפחו את חייהם 45 בני אדם באסון מירון - פורק

לכתבה המלאה
אסון הר מירון, 30 באפריל 2021. דוד כהן / פלאש 90, פלאש 90
"פתאום הבנתי שאני חלק מאסון, זו תחושה לא פשוטה", תנ"צ אבי תובל/פלאש 90, דוד כהן / פלאש 90

תובל המשיך וביקר קשות את התנהלותו של חן: "הניסיון של מוריס חן להטיל אחריות עצומה כזו באירוע טראגי כזה, על מדור או על קצין ספציפי ללא תימוכין, מתוך ידיעה ברורה - הוא היה רח"ט אבטחה. בעולם שלנו כאנשי משטרה, אתה מצפה מעבריין לעשות את זה, מארגון פשע לעשות את זה, לא מהמפקד שלך שיטפול אשמה כבדה כזו ללא תימוכין וללא ביסוס. זה פגע בנו מאוד. בשיח בתוך אג"מ ובין ראשי החטיבות. עכשיו צריך להמשיך לעבוד וליישר את ההדורים".

הביקורת החריפה שמתח היום תנ"צ תובל באה בעקבות עדותם של תנ"צ אנה בן מרדכי, רח"ט שיטור, קהילה ומתנדבים ותנ"צ מוריס חן, סגן ראש אגף מבצעים ושיטור, במהלכן נחשף העימות בתוך אגף המבצעים על הסוגית האחריות על אירועים דתיים שאינם טעוני רישוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully