וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליט מחוז צפון נגד מנדלבליט: "היה לי ברור שהוא לא יתעמת עם פוליטיקאים"

עודכן לאחרונה: 30.12.2021 / 2:10

כחלק מדיון בפני ועדת החקירה בעניין אסון הר מירון, תקף עו"ד איתן לדרר את היועמ"ש היוצא ואמר כי היה לו ברור "שבמקרה של מחלוקת עם ועדת החמישה אני לא אקבל גיבוי". המשנה לפרקליט המדינה לעניינים אזרחיים גם נכחה ואמרה כי נבחנת האפשרות להפקיע את האתר מההקדשות

בווידאו: יועמ"ש משרד הדתות מעידה בפני הוועדה לחקירת אסון הר מירון/צילום: לע"מ

פרקליט מחוז צפון עו"ד איתן לדרר והמשנה לפרקליט המדינה לעניינים אזרחיים עו"ד אורית קוטב הופיעו היום (רביעי) בפני ועדת החקירה הממלכתית בעניין אסון הר מירון. השניים התייחסו לסוגיות משפטיות הסובבות את ניהול אתר הרשב"י.

במהלך הדיון הטיח לדרר ביקורת ביועץ המשפטי לממשלה היוצא אביחי מנדלבליט ואמר כי "היה לי ברור שהיועמ"ש לא יתעמת עם פוליטיקאים. היה לי ברור שבמקרה של מחלוקת עם ועדת החמישה אני לא אקבל גיבוי - לא מולם, לא מול פוליטיקאים שפעילים בהר, לא מול הרב רבינוביץ".

פרקליט מחוז צפון (אזרחי), עו״ד איתן לדרר. שלומי גבאי
עו"ד איתן לדרר/שלומי גבאי

ועדה: איך אתה נקשר לקבר הרשבי?

לדרר: "בפברואר 20 קיבלתי שיחת טלפון מהמגשר בעתירות שהיו בבג"צ נגד הפקעת הקבר, יעקב כהן, הוא צריך להמליץ על חמישה עורכי דין מהם ייבחר היועמ"ש של וועדת החמישה. ציין חמישה שמות, ראויים מקצועית, ואחרי שיחה ארוכה אני שומע ממנו שאני הגורם שאמור להנחות את אותו יועץ. הקפאתי מצב. קיבלתי את ההסכם ועניתי שממה שאני יודע וחושב, אני לא יכול לקחת את זה על עצמי. אני לא נוהג להתחמק מעבודה או מקבלת מטלות, וגם לא מאחריות, גם אם היא לא בדלת אמות התפקיד. אבל כשמישהו רוצה שאעשה עבודה, ולא עבודה בעיניים. כל המטרה הייתה לא לפעול, אלא ליצור מראית עין. הייתה לי הערכה ברורה שהמדינה לא רוצה לפעול, כי אז הייתה ממשיכה בהליכי ההפקעה. עצם העובדה שחוזרים מהליכי ההפקעה, אחרי שנים שהמדינה התעקשה להפקיע. אז המדינה לא מפקיעה, וגם נותנת את האחריות למי שבעיני לא הוא הגורם שידאג לפינוי".

הוועדה לחקירת אסון מירון | יעידו: יועמ"ש המשרד לשירותי דת, יועמ"ש המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים. הגן הטכנולגי, ירושלים 14 בדצמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
הוועדה לחקירת אסון מירון/פלאש 90, יונתן זינדל

עו"ד קוטב אמרה במהלך עדותה כי הם בוחנים את האפשרות להפקיע את האתר מידי ההקדשות והעברתו לניהול מלא של המדינה, "לו דעתי תישמע: צריך לחזור למתווה ההפקעה. אנחנו שוקלים את זה בימים אלו. הדרך הנכונה היא לחזור לשר האוצר ולהמשיך את קידום הליכי ההפקעה. זה על דעתי, אני צריכה להביא את זה בפני היועמ"ש, אבל בעיני - זה המהלך הנכון לעשותו".

בהמשך העיד עו"ד ארז קמיניץ, לשעבר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully