וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה צפויה לאשר: שר הדתות יהיה אחראי להילולה במירון; מספר המשתתפים יוגבל

עודכן לאחרונה: 16.12.2021 / 11:59

השרים החליטו לאמץ את המלצות הביניים של ועדת החקירה, אך השר יוכל לבצע "התאמות". ההצעה תעלה לאישור ביום ראשון. עוד הוחלט כי עד סוף החודש ימונה פרויקטור שיארגן את ההילולה ויהיה כפוף לשר

בווידאו: יועמ"ש משרד הדתות מעידה בפני הוועדה לחקירת אסון הר מירון/צילום: לע"מ

הממשלה החליטה לאמץ מסקנות הביניים של ועדת החקירה לאסון בהר מירון. במסגרתן, השר האחראי על הילולת הרשב"י יהיה השר לשירותי דת, מתן כהנא בממשלה הנוכחית, והוא יידרש למנות בשבועיים הקרובים פרויקטור לניהול אירוע הענק בל"ג בעומר. ההצעה תעלה לאישור השרים ביום ראשון.

לפי ההצעה, יוקם "צוות מנכ"לים" בראשות מנכ"ל המשרד לשירותי דת, בהשתתפות מנכ"ל משרד האוצר, מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים ומנכ"ל משרד התחבורה. הצוות יגבש תכנית מפורטת לאירוע, כולל מספר המשתתפים המרבי באתר בכל רגע נתון, לוחות זמנים ותקציב עד סוף חודש ינואר. התכנית תאושר על ידי השר והצוות יעקוב אחר התקדמותה.

הדוחק בהילולה בהר מירון, 30 באפריל, 2021. אלי אשכנזי, מערכת וואלה!
הגבלות למניעת צפיפות. הדוחק במירון/מערכת וואלה!, אלי אשכנזי

עוד נכתב בהצעה כי תפקיד הפרויקטור יהיה "לארגן ולנהל את ההילולה תחת הנחייתו ובכפוף להוראותיו של השר, ואולם אין באמור כדי לפגוע באחריותו ובסמכויותיו של כל משרד ובהתאם לכל דין". ביחס למערך ההסעות בתחבורה ציבורית, הוחלט כי האחריות תוטל על הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה.

ועדת החקירה הממלכתית הגישה את המלצותיה לראש הממשלה נפתלי בנט בחודש שעבר. בין החלטותיה היו תפוסה מרבית של 20 אלף איש במתחם, הדלקה מרכזית אחת בלבד, איסור על הקמת אוהלים ואיסור חלוקת מזון, למעט שתייה. "ממליצים לנקוט צעדים דחופים לשיפור תשתיות והסרת מפגעי בטיחות", הדגישו.

כדי לוודא שהגבלת הקהל נשמרת, הוועדה המליצה להמשיך עם גישה להר בתחבורה ציבורית בלבד, להגביל את משך השהייה של הסעות פרטיות, ולהשתמש באמצעים טכנולוגיים למעקב אחרי ויסות כמות הקהל, נושא שעלה שוב ושוב בדיונים בוועדה. ההדלקה היחידה תתרחש בגג הציון על ידי האדמו"ר מבויאן, ואם המסקנות יתקבלו - תהיה קצרה כפי שהיה נהוג בעבר.

עוד בוואלה!

חקירת האסון במירון: "למרות שדרעי היה מעורב בנושא ההילולה, היתה תחושת מסמוס"

לכתבה המלאה

מתקפה על היועמ"שית

בתוך כך, פנה הבוקר ח"כ משה ארבל ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בעקבות עדותה של היועצת המשפטית למשרד לשירותי דת גליה קליין בוועדת החקירה ותקף אותה אישית. בעדותה קליין סיפרה כי שר הפנים לשעבר אריה דרעי היה מי שקיבל את ההחלטות המשמעותיות בתכנון ההילולה.

המלצות הביניים של הוועדה לחקר אסון מירון. ללא, צילום מסך
המלצות הביניים של הוועדה לחקר אסון מירון/צילום מסך, ללא

במכתב טען ארבל כי "לדאבון הלב, חלף מסירת עדות מלאה והיצמדות לעובדות הידועות לה על מנת לפרוס בפני הוועדה נתונים שיסייעו בגילוי האמת, בחרה עו"ד קליין להעיד עדות רכילותית, אנקדוטלית וספקולטיבית על מנת לקשור את מנכ"ל המשרד הקודם עו"ד עודד פלוס, השר לשירותי דת לשעבר הרב יעקב אביטן וכן שר הפנים לשעבר דרעי,לאסון הנורא".

לטענתו של ארבל, קליין הרחיבה בטענותיה אודות מעשיהם של השלושה, אך נמנעה מלפרט בדבר היחסים הרעועים שהיו לה עם אביטן פלוס, שהוביל לדרישתם בכתב ואף בישיבה בפניה לקצר את כהונתה במשרד בתום תקופת הניסיון שלה בשל יכולות מקצועיות נמוכות וחוסר שביעות רצונם מתפקודה. לדבריו, זהו נתון שמחויב היה להיות מובא בפני הועדה טרם עדותה כחלק מגילוי נאות מתחייב.

אריה דרעי 
 4 באוקטובר 2021. ראובן קסטרו
העדות עוררה ביקורת. דרעי/ראובן קסטרו

באסון האזרחי הכבד ביותר בתולדות המדינה, שהתרחש בחגיגות הילולת הרשב"י בליל ל"ג בעומר, בלילה שבין 29 ל-30 באפריל, נספו 45 גברים וילדים ונפצעו יותר ממאה בני אדם. זאת, עקב מעיכה וחנק שנגרמו בשל צפיפות קשה באחד המעברים במתחם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully