וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות לא תערער: יצחק אספה שדרס והפקיר את הנער ארי נשר ישוחרר מוקדם

עודכן לאחרונה: 13.1.2022 / 22:09

הפרקליטות לא תעתור לבית המשפט נגד החלטת ועדת השחרורים לשחרר שחרור מוקדם את אספה, שהורשע בדריסתו והפקרתו של נשר ב-2018. זאת, בהיעדר עילה משפטית לעתירה ועל אף החומרה הרבה שהתביעה טוענת שהיא רואה במעשה

בווידאו: העליון דן בערעור יצחק אספה על העונש שנגזר עליו בגין הפקרת ארי נשר/עריכה: ניר חן

פרקליטות מחוז צפון הודיעה הערב (חמישי) כי לא תתנגד לשחרור מוקדם של יצחק אספה שהורשע בפגיעה ובהפקרה למוות של הנער ארי נשר. זאת, בהמשך להחלטת ועדת השחרורים לקצר את מאסרו מארבע וחצי שנים לשלוש. הפרקליטות נימקה את החלטתה בהיעדר עילה משפטית לעתירה נגד הקיצור, "על אף החומרה הרבה שהתביעה רואה במעשיו של אספה".

מהפרקליטות נמסר כי ההחלטה נבחנה בקפידה ולאחר שנשמעה עמדת הוריו של נשר. "כזכור, אספה לא הואשם בגרימת התאונה עצמה מאחר שלא היה באפשרותו למנוע את התרחשותה", נמסר מהפרקליטות. "הוא הועמד לדין בגין מספר עבירות, אך בסופו של יום הורשע רק בהפקרה לאחר פגיעה ובשיבוש מהלכי משפט, ונידון ל-4.5 שנות מאסר בפועל. ביהמ"ש העליון, שדן בערעורו של אספה, ציין כי הגם שמדובר בעבירות 'חמורות ומכוערות במיוחד' והמחוקק החמיר את הענישה על עבירת ההפקרה, הרי שהעונש שנגזר על אספה חורג באופן מהותי מהענישה הנוהגת. ביהמ"ש העליון הפחית את עונשו לשלוש שנות מאסר בפועל וקבע שאת החמרת הענישה ראוי לעשות בצורה מדודה ושקולה".

ארי נשר במדי מד"א כשהיה מתנדב בארגון. מד"א, מד"א
נשר/מד"א, מד"א

באוקטובר דחתה ועדת השחרורים את הדיון בבקשה לשחרור מוקדם של אספה, לשעבר שחקן מ.ס. אשדוד, כדי לאפשר לו להשלים את התהליך הטיפולי. "כעת החליטה הוועדה כי הוא עומד בתנאים הקבועים בחוק לקבלת שחרור מוקדם, ושהוא ראוי לשחרור והמסוכנות הנשקפת ממנו לשלום הציבור פחתה", הוסיפו.

מסקנת הפרקליטות שאין בסיס משפטי לעתור לבית המשפט נגד החלטת ועדת השחרורים נסמכה בין היתר על המלצת הרשות לשיקום האסיר לשחררו כדי לא לקטוע את הרצף הטיפולי שקיבל בבית הסוהר, העובדה שהאסיר שב והביע צער וחרטה על מעשיו וביקש סליחה וכפרה מהוריו של נשר - ואף קיבל אחריות על מותו של הנער. זאת, "על אף שהתאונה היתה בלתי נמנעת מבחינתו, והוא לא הועמד לדין וממילא לא הורשע בגרימת מותו של ארי ז"ל".

התאונה התרחשה בספטמבר 2018. אז שב אספה מבילוי, והתנגש בנשר ובנער נוסף שנסעו יחד בשדרות רוקח בתל אביב. בינואר 2020 גזר עליו בית המשפט המחוזי ארבע שנות מאסר וחצי, וחודש לאחר מכן הוא החל לרצות את עונשו בכלא חרמון. אספה ערער על העונש, ובאוגוסט של אותה שנה, פסק העליון כי עונשו יקוצר בשנה וחצי, בנימוק שהעונש חורג באופן קיצוני מעונשים שנגזרו במקרים דומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully