וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' זרקא: כמות הנדבקים גבוהה מהמפורסם, סגר לא ירד מהפרק

עודכן לאחרונה: 13.1.2022 / 17:28

לדברי פרויקטור הקורונה, סביר להניח שישנם אנשים שלא יודעים שנדבקו בנגיף או שלא דיווחו על כך - ועיקר הסיכון הוא כלפי בני יותר מ-60. הוא הוסיף כי בעקבות העומס שנוצר על בתי החולים בעקבות בידוד אנשי צוות רפואי נשקל צמצום שירותים אמבולטוריים במרכזים רפואיים

בווידאו: פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא בדתרוך לתקשורת/צילום: לע"מ

פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, אמר היום (חמישי) כי הוא לא יודע להעריך אם יוכרז סגר בעקבות נתוני התחלואה הגבוהים. זאת בהמשך לדבריו לפיהם מספר הנדבקים בקורונה גבוה יותר מאשר הנתונים המוצגים בידי משרד הבריאות. "הגל שאנחנו נמצאים בו ממשיך להגיע", הבהיר. "סביר להניח שמספר הנדבקים גדול יותר, כאשר ישנם כאלה שלא יודעים שנדבקו - או שלא דיווחו על כך". הוא הוסיף למרות התחלואה הגוברת, "למשרד הבריאות אין מדיניות של הדבקה המונית או תפיסה של חסינות עדר. אנחנו נמצאים בשלב שהגבלת התקהלות לא תשנה את התפשטות המגפה".

לדברי זרקא, "עיקר הסכנה היא לחולים מעל גיל 60. רוב החולים הקשים הם בני 60 שאין להם חיסון בתוקף. רבע מהאוכלוסייה מעל גיל 60 קיבלה חיסון רביעי, אך יש יותר ממאה אלף בני יותר מ-60 שלא קיבלו חיסון שלישי וזה מסכן אותם".

הפרויקטור הוסיף כי בעקבות העומס שנוצר על בתי החולים בעקבות בידוד אנשי צוות רפואי נשקל צמצום שירותים אמבולטוריים במרכזים רפואיים. "היקף העובדים שמבודדים מביא אותנו לאתגרים קשים", אמר. "6,500 אנשי צוות רפואי נעדרים בגלל התחלואה, חצי מהם רופאים. יש עומס על בתי החולים. לכל הנהלת בית חולים ניתנה סמכות להחליט על אשפוזים אמבולטוריים. לא ניתנה כרגע הנחיה גורפת כי יש שוני בין בתי החולים".

תור לבדיקת קורונה, רחבת הבימה, 7 בינואר 2022. ראובן קסטרו
תור לבדיקות קורונה בכיכר הבימה בתל אביב, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו
מסיבת עיתונאים בנושא הצעדים להתמודדות עם גל התחלואה 05 בינואר 2022. משרד הבריאות, ראובן קסטרו
"חשוב שנשמור על עצמו - היגיינה אישית ולהתרחק פיזית מאחרים ככל האפשר". זרקא/ראובן קסטרו, משרד הבריאות

חרף הנוכחות הגבוהה של זן אומיקרון, גם זן דלתא נוכח בניתוח התחלואה - שמושפעת גם משפעת. "חשוב שנשמור על עצמו - היגיינה אישית ולהתרחק פיזית מאחרים ככל האפשר. אנשים שלא מרגישים טוב - מוטב שישארו בבית", חידד זרקא.

על אופי התחלואה הסביר זרקא כי "בהתחלה, כשמגיע גל, הוא מדביק את הצעירים, ולוקח זמן עד שהתחלואה מגיעה לאוכלוסייה הבוגרת וקבוצות בסיכון. אני בחשש שהגל, מבחינת החולים הקשים, יתגבר - ונראה הצפה בבתי החולים. לפי נתוני אשפוז התחלתיים, אנחנו רואים עלייה בחולים הקשים. אין עלייה במחוברים לאקמו, אבל יש עלייה במחוברים להנשמה. למדנו מהעולם שהאומיקרון פחות קשה, אבל יכול להיות שזה קשור רק למחוברי אקמו, ולא לכלל ההנשמות".

באשר לבדיקות ה-PCR אמר הפרויקטור כי נבנית תוכנית לשיפור המערך. "אנחנו מייצרים עדיפות לאוכלוסיות בסיכון, מסלולים נפרדים כדי לקבל תשובה כמה שיותר מהר לאוכלוסייה הזאת. שאר האוכלוסייה מתבקשת להשתמש באנטיגן. אנחנו בוחנים את הגדלת הדיגום גם בפריפרייה. גם נאמני הקורונה בבתי הספר קיבלו ערכות מיגון, והם יכולים להתחיל לבדוק את התלמידים וצוותי הוראה. ככל שהגל יגדל נצטרך לחשוב מחדש על הקצאת התקציבים".

מחלקת קורונה בחניון התת קרקעי ,בית חולים בילינסון, פתח תקווה, 5 בינואר 2022. ראובן קסטרו
מחלקת קורונה בבית החולים בילינסון, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

היום נכנסה לתוקף החלטת משרד הבריאות כי תקופת הבידוד לחולים מאומתים תקוצר לשבעה ימים בלבד, אם בשלושת הימים האחרונים לא מופיעים סימפטומים של המחלה. אם סימפטומים כאלו אכן מופיעים בפרק הזמן הזה - יידרשו החולים להשלים עשרה ימי בידוד, כפי שהיה עד כה.

במשרד הבריאות קיבלו את ההחלטה על בסיס מחקר שנערך בהשתתפות כ-80 חולים מאומתים שנדבקו בזן האומיקרון, שנבדקו אחת ליומיים. מתוצאות המחקר עולה כי הסיכוי לפתח נגיף חי אחרי שבעה ימים עומד על 6% בלבד. הנתונים הוצגו לצט"ם (הצוות לטיפול במגיפות), והוא המליץ בתורו על הצעד למשרד הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully